Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

amortyzatory czy sprężyny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • amortyzatory czy sprężyny

    Witam!

    Niedawno zwracałem się do Was z prośbą o pomoc odnośnie obcierania opon o nadkola tylne. Wtedy wyszło na to, że przeciążyłem samochód i dlatego to wszystko miało miejsce, olałem sprawę i było ok ale wczoraj wiozłem z tyłu 2 osoby, nie jakies byki, jedna 80 kg druga jakieś 60 kg i znowu siadała na nierównościach, czułem jak opony ocierają o nadkola.

    Nie mogę znieść świadomości, że kiedy 2 osoby wejdą na tył coś będzie napieprzać i chce to naprawić, tylko pytanie... Amortyzatory czy sprężyny? Na diagnostyce facet powiedział, że amory są ok a o sprężynach nic nie wspominał. Zanim pojadę do jakiegoś mechanika, chciałbym znać Waszą opinie żeby nie dać się naciągnąć.

    Co sprawdzić w tylnym zawieszeniu i jak to zrobić.

  • #2
    Cześć.
    To sprężyny głównie ustalają położenie. Amortyzator współpracuje z nimi zapobiegając gwałtownej kompresji i rozprężaniu. Harmonizuje działanie układu.
    Najprostsze sprawdzenie to samochód na równej nawierzchni i 160 kg na tylnej kanapie Wtedy zobaczyć i ewentualnie zmierzyć prześwity. Jeśli statycznie na równej powierzchni są niewielkie ( mówimy o 3-4 cm ) to na nierównościach będzie tylko mniej. Rozwiązaniem są twardsze sprężyny o tej samej długości lub dłuższe o tej samej twardości. Pierwsze nie podniosą samochodu bez pasażerów, ale będziesz odczuwał bardziej nierówności przy jeździe bez obciążenia. Drugie rozwiązanie podniesie tył samochodu więc wtedy trzeba rozważyć wymianę całego kompletu z przodem włącznie.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      Dziękuje za odpowiedź. Co do problemu to wolałbym wybrać pierwszą podaną przez Ciebie opcję, tzn. zmienić sprężyny na twardsze ale jakie kupić?

      Patrzę na allegro i widzę, że 1 sztuka KYB (takie chyba były w pierwszym montażu) kosztują około 130-150 zł za sztukę i wtedy wymieniłbym tylko tył a np. takie https://allegro.pl/sprezyny-sportowe...385141117.html kosztują 300 za komplet. Nie ukrywam, że wolałbym mniej wydać ale może jednak warto zapłacić 100 zł więcej i nie dość że mieć spokój na dłuższy czas to jeszcze lekko obniżyć.
      Tylko w razie obniżenia 40/35 jak samochód będzie się zachowywał pod obciążeniem, nie będzie znów obcierał? Zdaję sobie sprawę, że MTS nie jest jakąś zajebista firmą ale nie będę jeździł po torze a do normalnej jazdy chyba wystarczą.

      Generalnie priorytetem jest wyeliminowanie obcierania tylnych opon i nie wydanie przy tym zbyt dużej kwoty bo mam jeszcze parę rzeczy do zrobienia w samochodzie i chciałbym dać radę w tym miesiącu.

      Comment


      • #4
        bierz te kayaby to bardzo dobra firma produkuje najlepsze amorki w zamienniku do civica każdy Ci ja poleci

        Comment

        Working...
        X