Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dzwine stuki w przednim zawieszeniu. Czy ten typ tak ma ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dzwine stuki w przednim zawieszeniu. Czy ten typ tak ma ?

    Witam . Posiadam Honde Civic VI 1.4 IS HB 3D. Podczas jazdy po nierównościach czasami słychać dziwne stuki w przednim zawieszeniu. O dziwo pojazd przeszedł ostatnio przegląd bez najmniejszych problemów a diagnosta powiedział, że wszystko jest ok. Moja osobista diagnoza padła na wahacze górne. Mam zamiar je wymienić. Może ktoś miał podobny problem i jest w stanie mi podpowiedzieć ? Pozdrawiam.

  • #2
    a może łącznik stabilizatora?

    Comment


    • #3
      Łączniki na moje oko a mechanikiem nie jestem są w porządku. Gumy podtrzymujące stabilizator też całe. Często ten stuk pojawia się jak wjeżdżam na krawężnik pod domem, jest on wysokości około 3cm. Może się wstrzymać z wymianą, dozbierać kasy i kupić wahacze górne, sworznie dolne i łączniki stabilizatora jednocześnie ? Koszt chyba raczej niewielki.

      Comment


      • #4
        Cześć.
        Jeśli diagnosta powiedział, że wszystko ok a jednak stuka, to nie powód do planowania wymiany połowy zawieszenia.
        Jeśli stukanie pojawia się przy najeżdżaniu na krawężnik, to tak jak pisze Sebasw najprawdopodobniej łącznik stabilizatora. To dość charakterystyczny objaw jego uszkodzenia. Sprawdzenie "na moje oko" nie jest miarodajne, nawet jak oczy zdrowe.
        Podnieś samochód i poszarp drążkiem stabilizatora, wahaczem. Uszkodzenie nie musi być widoczne, ale stuki świadczą o tym że jednak jakieś jest. Odgłos stukania przy jeździe po nierównościach i najeżdżaniu na przeszkodę to nie sworznie, bo przy takim ich stanie już dawno złożył byś koło pod samochód.
        Pzdr.

        Comment


        • #5
          Wiesz... Ja też niedawno miałem przegląd a coś mi ewidetnie (czasami) styknie jak mam skręcone koła i jest jakaś nierówność. W serwisie powiedzieli mi że to łącznik ale że nie jest to powód do paniki, bo auto idzie jak po sznurku i na "wytrzęsarce" miał dobry wynik a więc zużycie nie jest spore. Wg mnie nie ma sensu kupować całego zawieszenia jak potem okaże się że jakaś gumka czy mały elemnt się wyrobił. Jedź do serwisu i zrób diagnostykę. Lepiej zapłacić parę gorszy za ścieżkę i sprawdzenie niż wycharatać kupę kasy w ciemno.


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #6
            mam to samo, na diagnostyce nic nie wykryli i dopiero co wymieniałem gumy stabilizatora ale stuki nie zniknęły, pojawiają się od czasu do czasu i tylko z prawej strony jutro sprawdzę czy to może być łącznik

            Comment


            • #7
              Byłem dzisiaj w warsztacie. Nawet w tym samym co robiłem przegląd ostatnio. Dzisiaj chciałem zrobić zbieżność i Pan ( nie był to ten sam Pan) powiedział, że do wymiany prawy górny wahacz i lewa końcówka kierownicza, na szczęście kasy nie brali i zbieżności nie zrobili (mówi, że za czuły sprzęt), ale przynajmniej wiem co jest do wymiany. Zobaczymy jak to wyjdzie

              Problem rozwiązany. Jednak były to łączniki stabilizatora. Teraz już nic nie stuka
              Last edited by Lord_Nikkon; 31-05-2012, 11:53. Powód: Posty edytujemy a nie piszemy jeden pod drugim.

              Comment


              • #8
                Piwo przy okazji stawiasz

                Comment


                • #9
                  Jak najbardziej należy Ci się :P

                  Comment

                  Working...
                  X