Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wymiana cukierków - poliuretan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wymiana cukierków - poliuretan?

    Witam, w związku z tym, że muszę wymienić cukierki w mojej hondzie trochę poczytałem i znalazłem poliuretanowe cukierki jednak są ich dwa rodzaje. Wydaje mi się że te drugie będą lepsze gdyż umożliwiają pracę w takim zakresie jak oryginalne. Proszę o opinię czy warte są one uwagi. Poniżej podaję link do produktów.

    1. te gorsze wedle mnie

    https://moto.allegro.pl/tuleja-tylne...008430196.html -->

    2. te które wedle mnie są warte uwagi


    Pozdrawiam

  • #2
    Kolego a które cukierki chcesz wymieniać? Małe czy duże? Tutaj co napisałeś to link pierwszy to małe cukierki, a ten drugi to duże cukierki. Więc całkiem coś innego. Nie można ich do siebie porównywać. Zobacz tutaj: link Mały cukierek to część numer 50Z4003A, a drugi link duży cukierek to 50Z4007A. Co do jakości cukierków myślę że będą dobre. Chociaż małe cukierki też można kupić na jdm shop i nico taniej.
    - Stuk! Puk!
    - Kto tam?
    - Panewka!

    --- Moje 5D ---

    Comment


    • #3
      ogólnie to jak wymieniać cukierki to na emowe bo sa trwalsze niz poliuretan i zamienniki

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez dzamej Zobacz posta
        ogólnie to jak wymieniać cukierki to na emowe bo sa trwalsze niz poliuretan i zamienniki
        Z tego co wyczytałem poliuretanowe cukierki są trwalsze nawet o OEMowych. Jak to w takim razie jest?? A co do wymiany to chcę wymienić duże cukierki.

        Comment


        • #5
          ja powiem tak moja honda na orginalnych cukierkach zrobiła na polskich drogach 160tyś od nowości i dopiero je wymieniłem na zamiennik febi na którym do tej pory zrobiłem 50tyś przez 3 lata ostatnio je oglądalem widać na nich juz ślady zużycia ale jeszcze sie nie pourywały może do 60 tyś dadza rade wiec jak chcesz jeździć autkiem ok 50-60tyś to kup sobie zamienniki np nok, febi, yamato jeśli dłużej warto zainteresowac sie orginalnymi a bardzo ważna rzecza podczas wymiany cukierków jest ich prawidłowe zamontowanie tzn żeby były równo wbite w wahacz zgodnie ze znakiem na nim bo niektórzy piszą ze na zamienniku zrobili kilka tys km i znów wymiana czytałem takie posty już kilka razy i albo faktycznie kupili najgorszy szajs najtanszy z dostepnych lub były źle zamontowane zamiennik noka na allegro kosztuj 60zł z wysyłka w salonie orginał koszt ok 110-120zł a koszt wymiany to już w zależności od mechanika jesli jest sprytny to cała operacja na 2 koła trwa ok 10-15 minut i używa się do tego młotka o wadze 2-3kg oczywiście trzeba mieć w tym doświadczenie żeby równo wbijać wiem co piszę bo widziałem na własne oczy całą tą operację trwało to chwilkę i po robocie i wcale nie trzeba wymontowywac wahacza bo tacy specjaliści też cie na to naciągną tylko wtedy skasują sie znacznie wiecej
          Last edited by jump23; 06-01-2012, 17:24.

          Comment


          • #6
            Zasadniczo cukierki można podzielić na trzy kategorię.
            1. zwykłe - OEM/zamiennik
            2. Poliuretanowe
            3. Sportowe

            Pierwszy jest relatywnie najlepszy do codziennej jazdy i wytrzymują naprawdę długo. Poliuretan to już do pewnego stopnia tuning. Firm które to produkują jest naprawdę sporo od strasznego szajsu po naprawdę wysokiej klasy produkty. Z tego co patrzyłęm w Japonii to oprócz innego materiału są jeszcze kategorie twardości (nie widziałem tego w polsce) choć nawet na stronach piszą że wytrzymałość jest niższa od OEM'owych ale za to oferują większą twardość na ruchy na boki jak i wzdłużne. Oczywiście można je montowąć ale czy przy reszcie zawieszenia różnica będzie aż tak odczuwalna (trudno powiedzieć). Sportowe to metalowe elemnty oparte na piastach (nie wiem jakich ślizgowych czy rolkowych). Odznaczają się naprawdę duża twardością i trzeba dostosować do nich całe zawieszenie - cena porażająca.

            Jeżeli nie masz super sportowego auta lub co najmniej zawieszenia to zainwestuj w OEM'y - zapomnisz o problemie na bardzo długi czas (o ile zostaną dobrze nabite), jeśli chcesz utwardzić zawieszenie to polecam poliuretan ale musisz pamiętać że za jakiś czas znowu będziesz musiał je wymienić. Jeszcze jedna kwestia. Rodzaj materiałów. Poliuretan ma inna gęstość i właściwości pracy niż standardowa guma OEM'owa. Różnice w owych materiałach mogą zaowowocować ciekawymi sytuacjami - raczje nic strasznego ale zawsze. Warto więc pamiętać że jeśli chce się wymienić gumy na poliuretan to warto wymianić cały zestaw bo pojedyńczy elemnt wiele dobrego nie przyniesie a może wręcz przeciwnie. Wiem że OEM'owe cukierki nie są tanie ale kup sobie porządne częsci i ciesz się na bardzo długi czas. A do wbijania polecam prasę pnęmatyczną bo młotkiem ciężko równo wbić.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment

            Working...
            X