Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

problem z zawieszeniem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • problem z zawieszeniem

    Witam.
    jestem nowy na forum i mam pytanie do kolegów. Jakieś 3 miesiące temu kupiłem hondę civic VI liftback. Mam taki mały problem, a mianowicie stojąc z boku auta gołym okiem widać że przód jest wyżej niż tył. Ostatnio wymieniałem zawieszenie z przodu i tak z ciekawości porównałem sprężyny ze sprężynami co mój kolega miał w garażu od takiego samego i są równe . Nie wiem co jest grane . Co to może być? Mój kuzyn ma taką samą i u niego jest wszystko ok. z góry dzięki za odpowiedz.

  • #2
    Chcesz powiedzieć, że przód auta jest podniesiony do góry w stosunku do tyłu? Bardzo dużo? Przy wymianach np tylko przodu (lub tylko tułu) pewne odchylenia mogą zaistnieć. Nowe sprężyny są po prostu wyższe gdyż nie są wyrobione a i zmęczenie metalu nie jest aż tak duże. Po prostu mniej się uginają pod ciężarem auta. Pytanie czy kupiłeś orginały czy zammienniki. Wszyscy wiedzą że czasami zamienniki mają odrobinę inne parametry. Możliwe że sprężyny z przodu są odrobinę twardsze. I o ile wysokość w stanie spoczynku (w garażu na podłodze) jest taka sama to wczasie pracy (po zamontowaniu w aucie) inaczej się uginają. Jeśli podniesienie jest spore a auto z przodu słabo amortyzuje to albo pomylone zostały modele sprężyn albo taki model. Możliwe że z czasem opadną odrobinę. Jeżeli przód auta będzie twardy jak kamień to jest to potencjalnie niebezpieczne bo za twarde amortyzatory będą miały przełożenie na siłe hamowania i źle będą wybierać nierówności.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #3
      Znaczy się takie auto już kupiłem . A wymieniałem ostatnio wahacze z przodu góra i dół a sprężyny i amory te same co były. ztyłu
      wymieniłem duże cukierki i wahacze poprzeczne . dzisiaj zrobiłem taki mały pomiar i mierząc od nadkola do osi z przodu jest 37 cm a z tyłu 35. możliwe że sprężyny z przodu są jakieś twardsze. albo amortyzatory ktoś wymienił i wchodzą krócej w widełki. nie wiem. u mojego kuzyna mierzyłem i z przodu jak i z tyłu jest 35cm.

      Comment


      • #4
        Auto ma LPG ?

        Comment


        • #5
          No tak LPG mogłoby być powodem ale dlaczego u jego kuzyna na obu osiach jest 35 a dziadek2801 aż 37. W wypadku obciążenia na tylną oś, właśnie tył powinien się lekko obniżyć a tu tego nie mamy. Zdrugiej strony coś mi nie pasuje. Sprężyny tylnie są właśnie inne niż przednie. Mają trochę inną budowe i są twardsze z przodu. Robiłeś na orginalnych spręzynach czy na zammiennikach? Jak masz to daj nam namiary na te sprężyny co masz z przodu bo coś mi się wydaje że albo ktoś ci spaprał montaż któregoś elementu albo dał ci sprężyny od cięższego silnika, choć te 2 cm zastanawiają. Nie uważam żeby amorek tak ci podnióśł auto, to raczej sprężyna. Zród też jakieś przyzwoite zdjęcie i daj tutaj to zobaczymy co i jak. Najlepiej ogólnej perspektywy auta z boku i widok amorka z sprężyną (np na skęconych kołach).


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #6
            Dzięki wszystkim . Doszedłem do ładu z tym wszystkim. Dodam jeszcze raz że sprężyn nie wymieniałem . Takie auto już kupiłem . Postanowiłem się trochę pobawić i wziąłem sprężyny od kolegi który miał 1.4 angielkę a zawieszenie i silnik 1.8 Vtec włożył. Jak założyłem te od niego to od razu jest różnica. Jest tak jak powinno być. Tamte widocznie jakieś twardsze były. Mam jeszcze pytanie do kolegów. Wymieniłem z tyłu duże cukierki i wahacze poprzeczne te z trzema tulejami reszta była w dobrym stanie. Zauważyłem że lewe tylne koło idzie trochę po skosie a prawe jest prosto. Co to może być? Trzeba ustawić geometrię?

            Comment


            • #7
              Jeśli się rozkręca tylnie zawieszenie to należy przeprowadzić geometrię. Reguluje się je śrubą na wachaczu poprzecznym. Jeśli nie znznaczyłeś gdzie była śruba poprzednio to możesz mieć problem aby go ustawić samodzielnie. Jeśli nie ustawisz tylnich kół to opona będzie ci się "podwijać" a auto "tańczyć" na drodze.


              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez dziadek2801 Zobacz posta
                Zauważyłem że lewe tylne koło idzie trochę po skosie a prawe jest prosto.
                Po skosie w której płaszczyźnie? Pochylenie koła czy zbieżność?

                Comment


                • #9
                  pochylenie koła.

                  Comment

                  Working...
                  X