Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

chropotanie trzeszczenie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • chropotanie trzeszczenie

    Witam wszsystkich

    Mam mały problem z moją honda civic mianowicie podczas skręcania słychac chropot oraz trzeszczenie

    byłem u mechanika nawet nie jednego.. i każdy ma inną teorie a wiadomo po co wymieniać połowę auta.

    przykładowe teorie

    1) przeguby - sprawdzone to nie to

    1) układ kierowniczy

    2) sworzeń wahacza górnego - smar się skonczył gumy ocierają i przez to trzeszczą dodatkowo teflon się nagrzewa i zwiększa swoją objętość co prowadzi do powyższego chropotania i trzeszczenia. Dodam iż problem pojawia się tylko gdy jest ciepło/gorąco - po deszczu czy w zimie wszystko było ok

    dodtkowe pytanie czy sworzeń górny można wymienić osobno czy razem z wahaczem.

  • #2
    ale to z przodu tak??ale to tylko jak ruszasz czy podczas jzdy tez??tak sworzren gorny mozesz osobno wymienic koszt ok 40-50zł kupuj firmy 555 lub Yamato zadnych innych no chyba ze orgiinalny ale to juz wiekszy wydatek

    Comment


    • #3
      tak z przodu auta, jak ruszam i podczas jazdy tez - straszne chroboczenie i trzeszczenie, wczoraj bylem u jakiegos smiecznego mechanika - wstrzyknął olej pod gumy tak gdzie sworzne gorne i dolne i.. dalej to samo - zaproponował wymiane układu kierowniczego i tuleji przednich( to te z przodu auta tak?) ale.. tym tropem to mozna pol samochodu wymienic
      a pożniej okarze się że lepiej było kupic nowy.

      Comment


      • #4
        a skad jestes kolego?popytaj na forum regionalnym o dobrego mechanika wies tulejki z przodu nie trzeszac jak sa zuzyte tylko podstukują a jak tam plyn we wspomaganiu nie masz zadnych wyciekow??

        Comment


        • #5
          Z wrocławia, zadnych wycieków , może potrzebna jest wymiana układu kierowniczego.. aczkolwiek wątpie bo chropoczenie trzeszczenie dochodzi z lewej strony przedniego koło - oczywiście siedząc w środku trudno to namierzyć. amortyzator?

          Comment


          • #6
            Kolego, wymień sworznie dolne i górne i będziesz miał spokój.
            Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

            Comment


            • #7
              Może też być łożysko dojechane. Kiedyś miałem podobny problem i milion rozważań a okazał się banał - łożysko z jednej strony.
              Moja hondzinka D14Z2 - http://www.civicforum.pl/showthread....eta+Konia+Wozi

              Comment


              • #8
                Czy to łożysko można łatwo sprawdzić, wystarczy podnieść auto na lewarku i zakręcić energicznie kołem, jeśli łożysko jest uszkodzone powinno być to słychać.
                Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                Comment


                • #9
                  ja stawiam na sworzen lub łożysko ale chyba sworzen bo on tak skrzypi jak jest zużyty

                  Comment


                  • #10
                    Żeby sprawdzić łożysko wystarczy przy wyłączonym silniku (no troche siły trzeba w to włożyć...) poskręcać kierownicą do oporu w obie strony - jeżeli lożysko jest walnięte słychać typowy strzał.
                    Moja hondzinka D14Z2 - http://www.civicforum.pl/showthread....eta+Konia+Wozi

                    Comment


                    • #11
                      koledzy mam podobnie podczas krecenia kierownica slychac trzeszczenie jakby elementy gomowe sie ocieraly o siebie w lewym przednim, i nie chodzi o wpspomaganie bo na wyl silniku tez trzeszczyi nie moge dokladnie zlokalizowac co to jest a zaczelo sie tak jak u kolegi podczas upalow..
                      przeguby nie tyrkaja, lozyska tez ok i wachacze gorne nowe

                      a co do sprawdzania lozyska to najlepiej na uniesionym kole zakrecic nim i polozyc reke na sprezynie wtedy wyczuje sie nawet najmniejsze drgania, bo strzelanie i latanei kola gora/dol czy na boki to tylko wtedy gdy lozysko jest juz totalnie zmasakrowane
                      sigpic
                      niebieska perełka D14Z2 EJ9 2000

                      Comment


                      • #12
                        Noo to widzę, że jest nas już dwóch!. Dokładnie trudny problem do zlokalizowania byłem juz u jednego mechanika, facet się zarzekał na początku że to sworzeń dolny.. poniżej wahacz, teraz sworzeń góry, gumy to standard i co .. i w końcu sie z facetem pokłóciłem a kolo do mnie wprost, że nie chce juz tego auta widzieć i tacy są mechanicy w PL - jak jest to jakaś pierdoła bądź coś dzięki czemu można wyciągnąć trochę więcej kasy od klienta to ok ale jak widzą prawdziwy problem to już lipa - pełen profesjonalizm!!. Inny mechanik też dał sobie spokój powiedział, że trzeba by pół zawieszenia wymienić i może.. by to pomogło, ale cenowo to nie ma sensu.

                        Comment


                        • #13
                          tak to jest z mechanikami... wiec najpierw musimy sami do tego dojsc, ale wg mnie to nie sa zadne sworznie ani wahacze, ale co ciekawe od paru dni pada i juz nie slysze tego skrzypienia
                          sigpic
                          niebieska perełka D14Z2 EJ9 2000

                          Comment


                          • #14
                            Witam mój problem został rozwiązany na szczęście znalazł się kumaty mechanik ze stacji diagnostyczniej który w 10min w 100% stwierdził iż... jest to sworzeń - rozwiazanie tak banalne iż spokojnie może ośmieszyć 2 poprzednie zakłady samochodowe - wcale niemałe!!! (nie polecam!!!!!) które po 2h trzymały auto na podnośniku napie....jąc we wszystko co się tylko da i ciągle te same stwierdzenie - tu jest wszystko w porządku.
                            Do sobotaz - daj auto na podnośnik, brak kontaktu z gruntem - sworznie są odciążone - kręcisz kierownica i jest ok zero skrzypienia (słynne "tu jest wszystko w porządku"), spuszczasz auto na dół - kręcisz dalej jest ok, siadasz na masce albo dociskasz ja, sworzeń wchodzi wiec zostaje obciążony i masz skrzypienie. Jeżeli masz tak samo to już wiesz o co biega.

                            Comment


                            • #15
                              jednak dobrze mowilem ze to jest sworzen a sworznie sprtawdza sie tak ze jeden mechanik naciska z gory na kolo dociskajac je do ziemi a drugi od spodu patrzy na sworzen za pomoca łyzki metalowej

                              Comment

                              Working...
                              X