Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki układ wydechowy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaki układ wydechowy

    Witam,
    Muszę wymienić w aucie środkowy układ wydechowy i zastanawiam się czy pchać seryjny czy przelotowy, boję się że przelotowy będzie zbyt głośny, ale z kolei myślałem od dawna nad wyciszeniem auta w środku, może ktoś ma i mi doradzi? Dodam że aktualnie w aucie siedzi 4-2-1 a końcowy jest seryjny.

  • #2
    Zamieszczone przez Spivuse Zobacz posta
    Witam,
    Muszę wymienić w aucie środkowy układ wydechowy i zastanawiam się czy pchać seryjny czy przelotowy, boję się że przelotowy będzie zbyt głośny, ale z kolei myślałem od dawna nad wyciszeniem auta w środku, może ktoś ma i mi doradzi? Dodam że aktualnie w aucie siedzi 4-2-1 a końcowy jest seryjny.
    sam sobie właściwie odpowiedziałeś w pytaniu...
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Chodzi o to, że nigdy nie stosowałem wyciszenia auta i nie wiem czy to będzie wystarczające żeby się nie męczyć w trakcie długich podróży.

      Comment


      • #4
        Przelotowy tłumik środkowy lekko podniesie głośność układu jak i sprawi, że będzie mniej komfortowo - pojawi się lekkie pierdzenie
        Lekko jeżeli tylny zostanie seryjny. Jeżeli też przelot to już IMO tragedia.
        Ale jak chciałeś wygłuszać auto to po co te dodatkowe decybele?

        W moich D seriach jeździło kiedyś tak:
        4-2-1 potem brak KATA potem brak przelotowego tylko rura po całości 2 cale (50mm) i końcowy Mugen (TwinLoop) albo SUPERSPRINT (chodzi o duże wiadro).
        Było na trasie do zaakceptowania a na obrotach troszkę to było słychać....
        Generalnie taki sam układ miałem w K20 i było przyjemnie - nie byłem już wtedy zwolennikiem tłumików, które urywają łeb w trasie...
        tutaj filmik z k20 https://www.youtube.com/watch?v=nQHEyY_JSr0
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
          Lekko jeżeli tylny zostanie seryjny. Jeżeli też przelot to już IMO tragedia.
          Myślę, że przelot raczej odpada, ale z kolei jakiegoś mugena będzie ciężko znaleźć.


          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
          W moich D seriach jeździło kiedyś tak:
          4-2-1 potem brak KATA potem brak przelotowego tylko rura po całości 2 cale (50mm)
          Pytanie tylko jak z sondą za kolektorem, bo aktualnie jakiś druciarz przede mną wyciął kata, wstawił rurę i wspawał sondę która nawet nie wiem czy ma jakiekolwiek prawo działać.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Spivuse Zobacz posta
            bo aktualnie jakiś druciarz przede mną wyciął kata,
            nie wyciął, tylko go po prostu zajumali którejś nocy... jest plaga kradzieży.
            Nie idź w koszty, sensu to nie ma przy seryjnej furmance, zrób jak najniższe koszty bo i tak wyjdą spore. Jak jeszcze pourywali kable od sond to zobaczysz ze koszty będą i tak spore za wszystko łącznie z usługą.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Jak jeszcze pourywali kable od sond to zobaczysz ze koszty będą i tak spore za wszystko łącznie z usługą.
              Wszystkie kable są, na pewno sonda będzie do wymiany, ale zastanawiam się co zamiast katalizatora, czy może znowu wstawić rurę i podpiąć sondę tak jak trzeba czy jakąś strumienice w obudowie kata z sondą.
              Widziałem gdzieś całe gotowce środkowe od końcowego, ale do tego też będzie trzeba coś wstawić żeby przedłużyć do kolektora.. no i pytanie jak z żywotnością takiego zestawu, bo jeśli miałbym to spawać co pół roku to myślę że już lepiej wyszła by kwasowka.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Spivuse Zobacz posta
                Pytanie tylko jak z sondą za kolektorem, bo aktualnie jakiś druciarz przede mną wyciął kata, wstawił rurę i wspawał sondę która nawet nie wiem czy ma jakiekolwiek prawo działać.
                Kiedyś nagminnie wycinało się katy celem poprawy osiągów... inne czasy to były
                Dziś też to się robi stosując np. downpipe bez kata... normalna procedura

                tak czy inaczej w Twoim przypadku na brak kata pomoże tzw. emulator sondy lambda - kawałek rurki z dziurką
                działa i jest tanie - przy takim aucie normalne rozwiązanie
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  tak jak Lcfr pisze, ale Ty się tym nie kłpoocz i nie kombinuj bo i tak nie dasz rady sam. Musisz pojechać do kumatego tłumikarza i pogadać co i jak on proponuje by 100% wszystko zafungowało, i nie zrobił kosztów. Bo finałem tego będzie czy na przeglądzie technicznym zaświeci się Check Engine i się diagnosta zahaltuje i będziesz to poprawiał, czyli 2 albo 3 razy płacił za zrobienie tego jak trzeba.
                  Zainwestuj w rozwiązanie wydechu: tanie, ciche i działające.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X