Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak sprawdzić lambdę? Wysokie spalanie - brak check engine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak sprawdzić lambdę? Wysokie spalanie - brak check engine

    Zaraz pewnie dostanę po głowie od modów/adminów, ale nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Civic '96 Coupe, D16Y7. Mianowicie podejrzewam złą mieszankę ze względu na dość wysokie spalanie samochodu.
    Bez lpg, założony jest stożek z kibelrurą, kat wymontowany za strumiennicę kadex + rura 2". Końcówka TurboWorks 16 2,5". Od wymiany części nie było żadnych problemów. Ani raz check engine też się nie zaświecił. Od kupna samochodu (z Niemiec ściągnięty w zeszłym roku) spalanie utrzymywało się na poziomie 7l-9l - trasa/styl mieszany. Jedyne co wymieniłem po kupnie samochodu to alternator na nowy. Spalanie podniosło się gdzieś 2/3 miesiące temu. Myślałem, że to temperatura, ale nie. Obroty nie szaleją w żaden sposób po rozgrzaniu, a pali obecnie +/- 10l. Nawet przy bardzo ekonomicznej jeździe. Na zbiorniku robię 420km-450km maks. Z raportów wynika, że powinienem zrobić na bidę o 100km więcej. Więc gdzie leży problem. Czy jest sposób na poprawne zdiagnozowanie lambdy np multimetrem? Jeżeli tak to w jaką żyłę powinienem się wpiąć? Pytam ponieważ nigdzie nie znalazłem do swojej wersji "instruktażu". Ponad to od jakiegoś czasu mam wrażenie, że jest słabszy tak, jakby powietrze gdzieś "uciekało" albo coś... No nie wiem. Szukam winowajcy. Jakieś pomysły?

  • #2
    Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz posta
    Jak sprawdzić lambdę?
    Możesz sprawdzić jaki jest współczynnik lambda jak już,tylko on akurat na niewiele się przyda.
    Samą sondę możesz sobie ogarnąć multimetrem i gdybyś trochę włożył w szukanie to byś znalazł.
    Sonda ma obwód grzania w skład którego wchodzą dwa identyczne przewody-one Cię nie interesują.Ciebie interesują dwa pozostałe obwodu pomiarowego.
    Podłączasz multimetr na zakres 2VDC i odpalasz.Wskazanie ma oscylować na wolnych obrotach pomiedzy 0.2 a 0.8V.Odchyłka w granicach 0.1V jest akceptowalna.
    Na Twoim miejscu zajął bym się pozostałymi czujnikami.

    Comment


    • #3
      Dzięki. Właśnie nie wiedziałem w które mogę się podpiąć.
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Na Twoim miejscu zajął bym się pozostałymi czujnikami.
      Tzn jakimi? Nie wiem za bardzo czego już mam szukać.

      Comment


      • #4
        (VI) silnik, diesel, 1.7 ctdi, isuzu, honda civic, fan klub civic, forum dyskusyjne, civicforum, civic, civic forum, forum civic, forumcivic

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz posta
          Tzn jakimi?
          Np. temperatury płynu,MAP sensorem,ale sonda też nie jest wykluczona.

          Comment

          Working...
          X