Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana całekgo układu wydechowego d15z3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana całekgo układu wydechowego d15z3

    Witam serdecznie,

    czytałem trochę, ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.
    Ogólny zarys sytuacji: mam Hanie z silnikiem D15Z3, posiada on przedziwny kolektor połączony z katalizatorem plus dziwną sondę lambda. Wszystkie te części są oczywiście drogie i interesuje mnie wymiana na jakieś zamienniki, gdyż po pierwsze co jakiś czas jak obroty mocno spadają to w kabinie czuć zgniłe jaja, a czytałem że to wina katalizatora, który już raz wymieniałem (jakieś pół roku temu) bo kolektor był pęknięty i płaciłem za używany 500pln (oryginalne / zamienniki z aso ponoć ponad 1000 pln)... chcę wymienić cały układ wydechowy bo tłumiki są dziurawe i ponoć już za dużo razy były łatane :P

    I teraz moje pytania,
    1. czy jest możliwość wymiany tego kolektora połączonego z katem na 2 oddzielne elementy?
    2. czy sonda lambda nie będzie wariować po takich zmianach?
    3. czy jeżeli jest to możliwe to jak będą wyglądać przeglądy ? kata mam wbitego w dowód, także musi być.

    zaznaczam że nie zależy mi na osiągach, a na cenie i trwałości wymienionych części (ok 2 lat) :P bo nie widzi mi się wymieniać kolektor co pół roku i liczyć że za którymś razem trafi mi się sprawna używka...

    pozdrawiam

  • #2
    Najtaniej: zwykły używany kolektor z 1.4 (0-30zł), dalej zwykłe zamienniki tłumików do 1.5 vtec-e (ok. 300zł za oba) i tyle.

    Jednak jeśli koniecznie chcesz mieć katalizator lub coś co przypomina katalizator to środkowy wydech bierz od 1.4 albo 1.6, bo jest on krótszy o ok. 40 cm przez co można wstawić między niego i kolektor jakiś tłumik przelotowy czy co kto lubi... Ja też mam w dowodzie KAT ale oryginalny kolektor wyrzuciłem dwa lata temu, nie mam katalizatora, jednak od tamtej pory miałem dwa badania techniczne i przechodzę bez problemu, może dlatego że wszystko inne jest zawsze w pełni sprawne, a może mam szczęście? Tak czy inaczej, upieranie się przy katalizatorze tanio nie wyjdzie Sonda zostaje oryginalna, nie ma problemów. Pozdrawiam.

    Comment


    • #3
      z tą używką to chyba troche zaniżyłeś cenę ale przykładowo te kolektory podejdą pod mój silnik?:

      civic 1.6
      civic 1.4
      https://moto.allegro.pl/honda-civic-92-01-kolektor-wydechowy-1-3-1-4-1-5-i2148971568.html

      wyglądają podobnie do mojego, bo chyba cała D seria ma takie same rozstawy szpilek etc...

      co do przeglądów to właśnie tego się obawiam, bo w Olsztynie robiłem przegląd 3 razy i za każdym razem pytali się gdzie jest kat ;/

      Comment


      • #4
        Poszukaj na forach to kupisz taniej, oczywiście kompletny z rurą (sama część żeliwna nie wystarczy), niektórzy to na złom wyrzucają żeby miejsca nie zajmowało w garażu, chyba nawet mam taki na stanie, moim zdaniem to max 30zł można za to dać, bo to dość niechodliwy towar Z nieco droższych kolektorów możesz kupić hondowski 4-2-1 z d16z6 i podobnych, mam taki u siebie na aucie, koszt jakieś 120-180zł.

        Na przeglądzie tylko pytają o katalizator czy robią analizę spalin? Jeśli tylko "ma być" to kupujesz tłumik przelotowy w obudowie katalizatora (są dedykowane z flanszami do civica), do tego krótszy środkowy wydech z 1.4/1.6 i składasz.

        Comment


        • #5
          jakąś rurke w "pupe" Hance wpychają, to chyba robią analize spalin :P ale zawsze mogę zagadać ze znajomym mechanikiem, ostatnio pękła mi przednia szyba, to mówił że nie będzie z tym problemu jak do niego podjadę

          chyba nawet mam taki na stanie
          mam rozumieć że jak coś, to mogę się do Ciebie zgłosić po ten kolektor?

          Comment

          Working...
          X