Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

denerwujący metaliczny dźwięk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • denerwujący metaliczny dźwięk

    Witam
    Mam Hanie z 99r. z silnikiem D15Z6 i wymieniłem w niej ostatnio kolektor. Tzn. wywaliłem oryginalny połączony z katalizatorem a wstawiłem bez KATA z silnika D16Y7 (4-1).
    Wszystko byłoby ok, gdyby nie pojawił się denerwujący metaliczny dźwięk, który jest najgłośniejszy gdy żwawo przyspieszam oraz pomiędzy 2,5tys. a 3,5tys. obrotów.

    proszę o poradę, co zrobić aby tego dźwięku nie było

  • #2
    Pewnie osłona kolektora wydechowego wpada w wibracje i dlatego wydaje dźwięki. Sprawdź ją.
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

    Comment


    • #3
      Nie mam żadnej osłony na kolektorze

      Comment


      • #4
        To posprawdzaj czy wszystko jest dobrze poskręcane, czy trzyma się sztywno tam gdzie był kat, bo być może brak kata powoduje to, że tak hałasuje i nic z tym nie zrobisz.
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

        Comment


        • #5
          Posprawdzaj wieszaki całego układu wydechowego może któryś jest dogięty do budy i podczas pewnych obrotów dostaje rezonansu, najlepiej jak by ktoś wszedł pod samochód a druga osoba by namierzała ten dźwięk.

          Comment


          • #6
            Ja Ci proponuje sprawdzić jeszcze gniazdo sondy, możliwe że masz pęknięty kolektor w tym miejscu i to sonda fruwa w gnieździe. Kolektory z D16Y7 są podatne na to , sam się z tym borykam...

            Comment


            • #7
              u mnie tez cos dzwieczy, glownie przy 2.200 tys obrotow, niewiem co to, ale nap[ewno nie jakas oslona, jutro sprawdze to na kanale, strasznie mnie ten dzwiek wk......

              Comment


              • #8
                Ten dzwięk między 2,5 a 3 tys. to nic innego jak skutek "uboczny" po wycięciu kata. Trzeba by zamontować tłumik przelotowy z zabudowanym tzw sercem w obudowie katalizatora. Wyeliminuje to metaliczny dzwięk w tych partiach obrotów .

                Comment


                • #9
                  A mógłbyś mi wysłać jakiś link np. z allegro do tego tłumika przelotowego z tym zabudowanym sercem?

                  Comment


                  • #10
                    Zerknij sobie na tą aukcje https://allegro.pl/tlumik-proex-w-ob...686114595.html Nie wiem czy to działa ale jeśli kupisz i zamontujesz to napisz jaki jest efekt . Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      Wybaczcie za głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi. Czy tłumik przelotowy to to samo co strumienica ?

                      np. takie cos : https://allegro.pl/el-tec-piekne-pol...676131587.html

                      Comment


                      • #12
                        To nie jest to samo.

                        Mam nadzieję że nie wierzysz w to że:
                        Zastępując strumienicą katalizator lub tłumik środkowy
                        a tym samym redukując ciśnienie zwrotne w Twoim aucie:
                        -zauważalnie poprawi jego osiągi
                        -zmniejszy zużycie paliwa (nawet o 1 litr/100km)
                        -poprawi dynamikę jazdy
                        -poprawi przyspieszenie auta
                        -spowoduje płynniejszą i cichszą pracę silnika
                        -przedłuży żywotność silnika
                        ...bo to kompletne bzdury.

                        Comment


                        • #13
                          Miałem ten sam problem https://www.civicforum.pl/showthread...ight=barteks77
                          Kupiłem katalizator za 200 zł i problem zniknął... żaden przelotowy tłumik nic Ci nie pomoże, jak nie wierzysz to zadzwoń do kilku warsztatów zajmujących się tłumikami i opisz problem... Tylko katalizator wytłumi metaliczny dźwięk...

                          Comment


                          • #14
                            żaden przelotowy tłumik nic Ci nie pomoże
                            Sprawdziłeś czy tylko powtarzasz zasłyszane?

                            jak nie wierzysz to zadzwoń do kilku warsztatów zajmujących się tłumikami i opisz problem...
                            Do tych samych warsztatów gdzie twierdzili że strumienica i tłumik przelotowy to to samo?

                            Comment

                            Working...
                            X