Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

katalizator i sonda lambda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • katalizator i sonda lambda

    witam serdecznie.szanowni koledzy obczytałem się na temat wycinania katalizatora i jednak go zostawię.tylko jak byście mi mogli powiedzieć jak mogę sprawdzić to tak porządnie czy jest dobry,jak to zrobić??.a i ta sonda lambda ta druga bo mam tez ta druga,jak mogę sprawdzić czy jest dobra???bo coś czuje ze jest słaba moja haneczka.dzięki pozdrawiam
    MOJA HANIA

  • #2
    Analiza spalin wykaże usterki. Ja wymieniałam u siebie kata + sondę. Koszt tego wyniósł 1000zł. Sonda oryginalna ale nie z ASO, kat JMJ.
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała

    Comment


    • #3
      To juz lepiej za te 1000 zł zrobic wydeszek

      Comment


      • #4
        panowie byłem na kontroli spalin,powiedzieli ze wszystko jest w jak najlepszym porządku spaliny są ok.ale jak pytam maistra czy to znaczy ze katalizator jest dobry to wzrusza ramionami,więc pytam po jasną chol... ja to robiłem,chce wiedzieć czy katalizator jest dobry!!!. i ta sonda jutro jadę na komputer ciekawe co mi powiedzą,mechanicy spece wróżbici.
        MOJA HANIA

        Comment


        • #5
          To jakiś fetysz że katalizator musi być idealny w kilkunastoletnim aucie? Nigdy nie będzie, chyba że kupisz nowy. Jeżeli analiza spalin wyszła w normie to nie wiem jaki masz problem z katalizatorem?

          To samo z sondą, zapala się "check engine"? Wywala jakieś błędy? Jeżeli nie to także nie wiem jaki masz problem z sondą? Poza tym druga sonda jest tylko diagnostyczna a nie regulacyjna.

          Szukasz dziury w całym

          Comment


          • #6
            kolego wymieniłem filtr paliwa ,powietrza.zmieniłem olej,sprawdzałem układ chłodzenia,uszczelkę pod głowica,wymieniłem świece ,przewody do świec,zmieniłem z 75KM na 90KM i robiłem restart komputera,a hanka dalej ciągnie tylko 170km/h po obwodnicy.a uklad wydechowy wyglada jak kawał przerdzewialej blachy.
            MOJA HANIA

            Comment


            • #7
              Tylko co ma do tego sonda? Wydech jest pordzewiały powierzchownie czy są nieszczelności? Jeśli chcesz sprawdzić katalizator pod kątem drożności musisz go zdemontować i zwyczajnie spojrzeć czy ma prześwit przez "siatkę", innej możliwości nie widzę.

              Jeśli chcesz jeździć powyżej 170km/h to zły samochód sobie kupiłeś do tego celu

              Comment


              • #8
                check się nie świeci.ale jeśli sonda jest zła to nie dopalone paliwo spala się w układzie wydechowym i topi katalizator.a nieszczelność mam na złonczce zaraz za katalizatorem bo złączka jest cała obkopcona .wiec i tak bedę zdejmował katalizator to spoiże w niego,dzięki za podpowiedz.a nie wiesz może czy jest jakaś farba?? odporna na temperaturę żeby pomalować ten cały układ żeby dalej nie rdzewiał.a tak mi się wydaje ze jakoś hanka ma mało mocy.ale to może mi się wydaje.
                Last edited by surtep; 15-03-2011, 22:56.
                MOJA HANIA

                Comment


                • #9
                  Druga sonda jest diagnostyczna, nie regulacyjna. Rozumiem że auto zużywa Ci średnio przynajmniej 12 l/100km skoro paliwo w wydechu Ci się dopala

                  Nieszczelność na wydechu może powodować pewien spadek osiągów, więc już wiesz czym się zająć w pierwszej kolejności. Pomalowanie skorodowanego już niewiele pomoże, najwyżej trochę opóźni dalszą korozję, są do tego farby wysokotemperaturowe ogólnodostępne. Jak coś, to nowy układ kupisz za ok. 300zł w sensownym zamienniku za dwa tłumiki + po ok. 10zł za uszczelki, więc skoro całość Ci się sypie a chcesz coś z tym robić, to może warto kupić nowy wydech żeby za pół roku czy rok nie wracać znowu do problemu.

                  Comment


                  • #10
                    no właśnie trochę dużo pali,to mam sprawdzać tą pierwszą przy silniku to przez nią nie dopalać może ?no i chyba tak zrobię kupie nowy układ.dzięki kolego.pozdrawiam
                    Last edited by surtep; 15-03-2011, 23:43.
                    MOJA HANIA

                    Comment


                    • #11
                      Dokładnie, tę pierwszą w kolektorze wydechowym, to ona wysyła sygnały (reguluje) do kompa, zdarza się że jest uszkodzona a błędów (check engin) nie wywala.
                      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                      Comment


                      • #12
                        no dobra a moze zadam pytanie dosc banalne ? krecisz ją do konca? ta predkosc max to jest na 4? czy poprostu na 5 nie mozesz sie rozpedzic ?

                        Comment


                        • #13
                          na 5 biegu pedał do podłogi i wszystko co wycisnę to 170KM/h.od4 do 5 biegu potrzebuje dużej odległośći żeby doiść do tych 170
                          km/h


                          spróbuje, tylko najpierw zrobię ten przedmuch.
                          Last edited by surtep; 16-03-2011, 17:37.
                          MOJA HANIA

                          Comment


                          • #14
                            bo 5 nie jest do rozpedzania sie , przeciagnij 2-3-4 do odcinki i zobaczysz ze wiecej polecisz

                            Comment

                            Working...
                            X