Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

4-2-1 jeszcze raz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 4-2-1 jeszcze raz

    Panowie przetrzepałem forum i już nie wiem który kolektor będzie lepszy do mojej hanki 1,4:

    https://allegro.pl/kolektor-wydechow...424158704.html z d16z6

    czy nówka:

    https://allegro.pl/sportowy-kolektor...404592498.html lub


    Jest jakaś różnica pomiędzy dwoma ostatnimi? Ktoś ma któryś i poleca albo wręcz przeciwnie?
    Ogólnie chciałem kupić ten z d16z6 ale ktoś napisał że te drugie "dadzą większy przyrost".
    To prawda czy jakas pojedyncza opinia?

    Wiem że wiele osób na forum ma pozmieniane kolektory - poradźcie..

  • #2
    Drugi i trzeci to to samo. Ten z D16Z6 ma trochę węższe kanały. Jak masz Hankę 1.4 i specjalnie nie pomodzoną, to ten z D16Z6 w 100% ci wystarczy. Przy twoim silniku oba dadzą takie same odczucie, a ten z D16 jest jak widzisz dużo tańszy.

    Comment


    • #3
      OK, dzieki wielkie juz wszystko jasne.
      W sumie mam wywalony kat i chce zrobic wlot zimnego powietrza do seryjnego dolotu +wkladka KN tak jak jest w "zrób to sam" ale to chyba nic wielkiego nie?

      Comment


      • #4
        Jeśli zapchany katalizator trochę był to po jego wycięciu powinieneś czuć różnicę, jeśli zamontujesz kolektor 4-2-1 to będzie to kolejny mod który troche ożywi Twoje auto. Ale nie spodziewaj się od razu ze będzie wgniatać w fotel czy coś w tym stylu. Jak masz kasę i chcesz się bawic to zmieniał caly wydech na 2'25 cala.

        Comment


        • #5
          Po wycięciu kata rzeczywiście troche ożyła ale brakuje mi elastyczności zwłaszcza jak wezme kogos na pokład. Wiem że wiele się nie da zrobic bo to 1,4 i z tego co widze jedynie SWAP się opłaca pod względem cena/przyrost dlatego chce zrobic co sie da małym kosztem bo wieksze mody nie maja sensu.

          Comment


          • #6
            Ty masz ten silnik 1,4 75 konny czy 90?

            Comment


            • #7
              75 ale zwężka na przepustnicy wywalona.. tzn prawie, obcięli mi ją w warsztacie najwięcej ile sie dało bo zanim do nich dojechałem to zgubiłem tą tekturową
              Było czuć różnice ale nie wiem czy to juz jest taki sam efekt jak po wstawieniu oryginału więc podmienie jak tylko uda mi sie ja znowu gdzieś dostać..

              A jeszcze propo kolektora - owijanie bandażem rzeczywiscie coś daje czy głównie poprawia samopoczucie?

              Całego wydechu raczej nie bede robił bo ostatnio wymieniłem przerdzewiały środkowyi i zastanawiam sie ewentualnie nad dedykowanym ulterem ale to już chyba tylko kwestia dzwięku.
              (nawet jakąś wyprzedaż znalazłem https://allegro.pl/wyprzedaz-ulter-h...422325247.html)

              Comment


              • #8
                mam takiego ultera... niby wszystko ok, ale na trasie to masakra. przy 140km/h trzeba juz naprawdegłośno mówić. w daleką trasę to idzie zwariowac tak buczy. w miescie do zniesienia. myslalem że będzie bardziej cichy, no ale jest jak jest


                aha. i tez brałem z kadexu, dobry kontakt, ceny ok, wysyłka szybka. a na ten tłumok to masz homologacje europejską wiec zero problemów na przeglądzie.

                a jak bedzie go montował to musisz wieszaki w druga strone odgiac albo troche zderzaka wyciac bo bedzie sie stykał
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=19381

                Comment


                • #9
                  Zwężki są w ASO i jest to naprawdę groszowa sprawia. Pamiętaj, że po zmianie trzeba zrobić reset kompa, żeby wszystko grało. Bandaż termo na kolektor sprawia, że w komorze silnika jest niższa temp. Przy 1.4, gdzie nie montujesz żadnych stożków itp, taki bandaż nie ma sensu. Wystarczy oryginalna, żeliwna osłona kolektora z D16 albo i bez tego nawet.

                  Comment


                  • #10
                    Panowie a jest jakaś różnica w kolektorze do wersji z pionową przepustnicą? Np w tej aukcji:



                    jest napisane że to do takiej wersji. Myślałem że kolektory są takie same. TEn od D16Z6 będzie pasował? Żebym nie musiał odsyłać zaraz ( mam pionową przepustnicę)

                    Comment


                    • #11
                      Taki kolektor jest całkowicie niezależny od przepustnicy. W dolocie jest ważna przepustnica, ale przy wylocie nie. Nie wiem czemu tak jest na tej aukcji. Do Ciebie kol. 4-2-1 z D16Z6 będzie na 100% pasował. Kolega mój miał taki w D14A3, ja mam taki w D15Z6 (on ma poziomą przepustnicę, ja pionową).

                      Comment


                      • #12
                        drogo , wjedz na civicklub.pl tam powinienes znalezc cos taniej

                        Comment


                        • #13
                          Ten był tylko dla przykładu bo napisali że do pionowej przepustnicy i mnie to zdziwiło, wezme od d16z6. Dzięki!

                          Comment


                          • #14
                            Ja jak coś mam samą dwururkę od D16Z6, więc jak będziesz szukał samego kolektora, to ci za 60 zł dwururkę sprzedam .

                            Comment


                            • #15
                              Witam! Mam pytanie czy przy zmianie kolektora wydechowego w silniku d14a4 na kolektor z d16z6 miska olejowa nie będzie przeszkadzała, tzn czy będzie potrzeba jej "klepania"? Z góry dzięki za odpowiedź.

                              Comment

                              Working...
                              X