Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wysunięta rura z katalizatora / tłumika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wysunięta rura z katalizatora / tłumika

    Witam,

    niestety jeśli chodzi o budowę układu wydechowego jestem zielony (przeczytałem ten wątek oraz trochę pogooglowałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie).

    Podczas jazdy zacząłem mam wrażenie, że w samochodzie jest jakby głośniej, a do tego przy wciskaniu gazu miałem wrażenie "szumu" czy "syczącego powietrza". No ale że oba efekty były dosyć minimalne, nie przejąłem się. Aż do chwili gdy samochód nie zaczął "warczeć" (przy obrotach powyżej 2000 hałas był już nie do zniesienia).

    Zajrzałem pod podwozie i zauważyłem że rura wydechowa wysunęła się z jakiegoś elementu układu wydechowego.

    Chodzi o taką "grubszą rurę" mniej więcej w okolicach siedzenia kierowcy.

    Co to za element układu wydechowego, z którego wysunęła się rura?
    Czy mogę to sam "dokręcić"? Czy to, że rura mogła się wysunąć nie świadczy, że cały układ jest poluzowany (tzn nie cofnęły się też kolejne elementy?).

    Przepraszam za tak mało dokładny opis, ale jak już wspominałem, jestem mało zorientowany w temacie.

    Z góry dziękuje za pomoc!

    Pozdrawiam,

  • #2
    najlepiej podjechac na podjazd lub podnosnik,ciezko tak powiedziec co ty akurat masz tam załozone.orginalnie na tej wysokosci masz katalizator połaczony z tłumikiem środkowym,podejrzewam ze przerdzewiał tłumik przy flanszy

    Comment


    • #3
      wszystko mam oryginalne, więc pewnie to jest, tak jak piszesz, katalizator z tłumikiem.

      co do rdzy - to wszystko wygląda super (z resztą samochód kupiłem 1.5 miesiąca temu i wtedy przeglądali go na kanale i powiedzieli, ze wszystko wygląda super). Ta rura wygląda bardziej na wysuniętą niż urwaną, czy pękniętą - odstaje równo przy łączeniu i ma równiutkie krawędzie.

      więc mam nadzieje, że to tylko coś się poluzowało - ostatnio sporo po wertepach musiałem jeździć. kilka razy przytarłem też lekko podwoziem (chociaż raczej tyłem niż przodem).

      Comment


      • #4
        obejrzałem już samochód na podnośniku w warsztacie:
        - oberwany (przerdzewiały) tłumik środkowy
        - sugestia wymiany tłumika końcowego (cytuje: "wygląda jak durszlak)

        I teraz proponowane koszty brutto (przy oryginalnych częściach):
        - tłumik końcowy 265 zł
        - tłumik środkowy 223 zł
        - części inne koło 50 zł
        - robocizna 172zł
        czyli łącznie 710zł

        Czy sądzicie, że to przyzwoita cena? Ktoś się może orientuje, ile tańsze mogą być (dobrej jakości) zamienniki?

        Comment

        Working...
        X