Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opór na kierownicy, nie odbija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Opór na kierownicy, nie odbija

    Cześć. Mam problem w hondzie z ciężko chodzącym wspomaganiem, mimo że tragedii nie ma czuję dużo większy opór niż w mojej drugiej.
    Dodatkowo kierownica ma problem z powrotem po skręcie, po prostu nie odbija tak jak powinna tylko zostaje w miejscu (no, może delikatnie odbija ale znikomo). Co sprawdzić, za co się zabrać czy może od razu oddać w ręce mechanika, żeby to on się tym pobawił?
    PS: Zapomniałbym, mam do ustawienia jeszcze zbieżność bo gdy jadę prosto kierownica jest skręcona delikatnie w prawo - na myśl mi przychodzi czy to aby nie przez to się tak dzieje.

    Miał tak ktoś? Proszę o rady. Pozdrawiam

    Honda Civic VI EJ9 1.4 IS
    Last edited by michal98; 02-03-2019, 12:47.

  • #2

    Napisz też jakiego auta dotyczy problem,bo jest w temacie V gen i nie wiadomo czy to przez pomyłkę czy jest to V gen.
    Zamieszczone przez michal98 Zobacz posta
    Mam problem w hondzie z ciężko chodzącym wspomaganiem
    Spuść to co masz i zalej ATF-em,każdy czerwony przewyższa wymagania tego układu.
    Dedykowane do starego Cifa oleje nie sprawdzają się za dobrze w niższych temperaturach,natomiast ATF jest bardzo stabilny temperaturowo .


    Zamieszczone przez michal98 Zobacz posta
    Dodatkowo kierownica ma problem z powrotem po skręcie, po prostu nie odbija tak jak powinna tylko zostaje w miejscu
    Taki stan rzeczy może mieć różne przyczyny,trzeba najpierw ustalić niewiadome w Twoim opisie.

    Zamieszczone przez michal98 Zobacz posta
    mam do ustawienia jeszcze zbieżność bo gdy jadę prosto kierownica jest skręcona delikatnie w prawo
    Zbieżność nie ma nic wspólnego z ustawieniem kierownicy.Nie patrząc teraz na jej ustawienie określ czy przy jeździe na wprost auto ciągnie w którąś stronę.
    Od tego zalezy co trzeba dalej zrobić i czego szukać.Jedyne co poza tym powinieneś na chwilę obecną sprawdzić to uchylić gumę na przekladni i sprawdzić czy listwa nie jest skorodowana,w razie potrzeby pokryc smarem.Druga rzecz to podnieść przód (koniecznie obie strony jednocześnie ze względu na działanie stabilizatora)i sprawdzić czy nie ma luzów na dolnych sworzniach i czy gumy sa całe.
    W tym aucie bez podnoszenia tego nie sprawdzisz ,bo tam jest sworzeń ciągniony i luz kasuje się na ziemi sam poprzez wciąganie kuli w otwór,zwrotnica zaczyna wtedy ciężko się obracać.Jakie masz kola i opony (ET jest ważne)
    Co do samej kiery to ustaw na środku i sprawdź czy obraca sie idealnie tyle samo w lewo co w prawo.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Spuść to co masz i zalej ATF-em,każdy czerwony przewyższa wymagania tego układu.
      Dedykowane do starego Cifa oleje nie sprawdzają się za dobrze w niższych temperaturach,natomiast ATF jest bardzo stabilny temperaturowo .
      Do 6gen też można zalać najzwyklejszego ATF czerwonego? tak się składa, że u mnie też w mrozach ciężej chodzi kierownica i słabo odbija, ale auto nie ściąga.

      Comment


      • #4
        Oczywiście,to najlepszy specyfik do takich zastosowań.Wiele aut ma fabrycznie zalaną wspomę tym samym co skrzynię,np. wszystkie terenówki Suzuki.
        Ja sam i wielu klubowych kolegow jeździmy od lat na tym.

        Comment


        • #5
          Zmieniłem płyn i kierownica chodziła o niebo lepiej, na ten ATF czerwony co polecaliscie. Niestety był dalej problem z powrotem kierownicy na swoje miejsce. Przy przeglądzie okazało się że sworznie dolne wahaczy na przodzie są do wymiany. Po wymianie tych dwóch sworzni kierownica odbija jak należy. Napisałem gdyby ktoś miał podobny problem. Temat wyjaśniony!

          Comment


          • #6
            m26 jak zawsze diagnoza w punkt Gratuluję i zazdroszczę wiedzy i doświadczenia !

            Comment


            • #7
              Mi też kiedyś nie odbijała jak należy, głównie zimą i w duży upał. Zmieniłem płyn na ATF i kierownica śmiga jak szalona. Pewnie stary płyn tracił właściwości w mrozy(za gęsty) i przy dużych upałach(zbyt wodnisty). Też warto o tym wspomnieć, że jak to by nie pomogło i wymiana swożni, to zostaje jeszcze regulacja luzu w przekładni.
              Last edited by marcin19883; 25-03-2019, 20:39.

              Comment


              • #8
                Czasem mam fart i trafię

                Comment

                Working...
                X