Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czujnik ABS

    Witam. Od dłuższego czasu w samochodzie ( zupełnie bez reguły, ale najczęściej przy małych prędkościach) słyszałem chwilowe lekkie tarcie, bzyczenie, buczenie. Jakkolwiek to zwać po pewnym czasie i wizycie u mechanika połączyliśmy to z układem ABS. Ponoć pompa wydawała taki dźwięk i rzeczywiście po jakimś czasie sam dźwięk przerodził się w świecącą się kontrolkę ABSa ( czasem się świeci, czasem gaśnie). Diagnostyka komputerowa nic nie dała, wyskakiwały jakieś błędy a panowie nie bardzo wiedzieli jaki jest tego powód. Ostatecznie doszliśmy do wniosku że winę tutaj ponosi czujnika ABSa.

    Z góry zaznaczę, że kontrolka i CHWILOWE buczenie załącza się najczęściej przy ruszaniu, odpalaniu samochodu który stał dłuższy czas w miejscu. Za to kontrolka może trzymać dłużej i nie mam ABSA. Niby drobna rzecz ale może uratować życie :P

    Tutaj pytanie do was. Gdzie kupić taki czujnik? Ile może kosztować?

  • #2
    Jeżeli dasz radę sprawdzić numery z czujnika to podaj, sprawdzimy czy da się go odnaleźć na runku zamienników. Ewentualnie podaj numer VIN samochodu to poszukamy i sprawdzimy dostępność.
    Części zamienne do Hondy http://www.iparts.pl/auto/honda,45.html

    Comment


    • #3
      Proponuję byś zrobił sobie samodiagnostyke sam. Najpewniej rzeczywiście wyjdzie czujnik, ale będziesz miał pewność i będziesz wiedział który. Dodatkowo czasami na koronkach od ABSu i czujnikach jest masa brudu i czasami wystarcza wyczyszczenie tego.
      Józek! Nie daruję Ci tej nocy!

      Comment


      • #4
        mam kłopot z ABS otóż świeci mi się kontrolka ABS po czym jak odpalę samochód i prze gazuję troszkę wyłączę silnik ponownie odpalę to gaśnie po przejechaniu różnego odcinka drogi znów się zapala podczas jazdy wyłączę silnik i włączę ABS gaśnie samo diagnostyka wystukała 1zaświecenie dłuższe i po nim 7 krótkich czyli czujnik lewy tył czy koniecznie to wina czujnika ? Pozdrawiam

        Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu zdekodowaniu kodu błyskowego ABS
        Last edited by rambo7; 30-11-2016, 09:45.

        Comment


        • #5
          zatrudniaj częściej wyszukiwarkę tematów, zerknij tu:
          W załączniku do postu tabela błędów ABSu i sposoby radzenia sobie z nie gasnącą i nie zapalającą się lampką ABS.

          oraz
          Samodiagnostyka ABS, kody usterek ABS, diagram rozwiązywania problemów.

          oraz
          witam. po zmianie silnika w mojej hani civic coupe EJ6 1998r. D16Y7 (zmienilem silnik na D16B2 czyli taki sam lecz ma tylko inne oznaczenie) wyskoczylo mi 6 błędów: 16 - Fuel Injector System Defective cicuit or unplugged/defective fuel injectorb (ten błąd wystepuje w civicach do 95 roku) 18 - ?? nie ma takiego kodu w tabeli 37 - ?? nie ma takiego kodu w tabeli 41- Primary Oxygen Sensor: Heater Circuit Malfunction
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            To kod 17. Wina to czujnik,albo wiązka.Pomiar oporności czujnika razem z wiązką przy samym sterowniku.Wartości najlepiej jest traktować porównawczo i jesli któryś odstaje od reszty,to mierzymy dopiuero sam czujnik,tak jest najpewniej ,najszybciej i najwygodniej.Jeżeli opory wyjdą podobne,to koła po jednym do góry , podłączamy woltomierz i kręcimy.
            W przypadku dodatkowych problemów najlepszy do tego jest oscyloskop,albo stara karta dźwiękowa z wejściem mikrofonowym do którego podpinamy się czujnikiem.
            Kręcąc powoli kołem,widać na wykresie nawet zarys poszczególnych zębów na koronce,która ma byc czytana idealnie na całym obwodzie.
            abs.jpg
            Wypinasz kość i mierzysz obwód+ obowiązkowo opór pomiędzy obwodem a budą na wypadek przebicia/przetarcia,wody itd.
            Jak znajdziesz przetarcie w izolacji,to rozetnij przewód,wytnij uszkodzony kawałek i bardzo dobrze zaizoluj,bo czujniki działają jak normalne prądnice,przy duzych prędkościach potrafią generować nawet 160v,co przy odrobinie wody z solą "zeżre" przewód od razu.

            Comment


            • #7
              Dziękuję za odpowiedź mierzyłem dziś same czujniki i tak miernik ustawiony na 2000 Ohm i tak prawy czujnik 870 Ohm zaś lewy pokazał 0 Ohm. Pompa ABS wiem gdzie jest natomiast samej centralki sterującej nie mogę zlokalizować ma ktoś pomysł gdzie może ona siedzieć ?

              Comment


              • #8
                Już nie musisz mierzyc,bo padnięty jest czujnik.Ale na przyszłość rozważ pomiar razem z przewodem,bo w przypadku kiedy system nie okresla konkretnego koła,możesz nie znaleźć usterki.Ja nie mam w kodach że 17 to konkretny czujnik,tylko że czujnik-może mam jakies kulawe.
                W przypadku kiedy coś tam delikatnie nie łączy,albo przewód jest w środku złamany,to po wypieciu wtyczki,lub ruszeniu przewodami,wartości mogą się pozmieniać i wrócić do normy.Potem nie będziesz wiedział gdzie było nie tak ,a usterka za jakiś czas wróci.Moduł jest tam gdzie ECU,czyli pod plastikiem na prawym słupku.Tam jest bardzo dobry dostęp,nie trzeba się mordować ,przewody są czyste , mają dobry styk i nie ma problemu ze skaczacymi wartościami.

                Comment


                • #9
                  Odświeżę trochę temat. Najpierw zacznę od tego, że odkąd mam samochód (czyli jakieś 8 miesięcy) to dźwięk odpowietrznika ABS (a przynajmniej tak mi powiedziano) towarzyszy mi każdorazowo po odpaleniu samochodu i ruszeniu, jak i przy wjechaniu w jakąś średnią/większą dziurę. Skoro to odpowietrznik i za każdym razem tak ma być to w porządku (ale czy faktycznie tak jest?)
                  Z ABSem nigdy problemu nie było - działał wtedy kiedy miał działać. Obecnie mam problem, ponieważ w trakcie jazdy przy lekkim zahamowaniu samochodu (tak jak do świateł się dojeżdża - generalnie hamuję biegami) włączył mi się ABS, dźwięk odpowietrzenia i kontrolka się zapaliła. Zanim dojechałem do domu w trakcie jazdy znowu było słychać odpowietrzenie i kontrolka zgasła. Teraz mam tak, że czasem mi się włączy ABS przy hamowaniu właśnie nawet bardzo lekkim a kontrolka raz się pali, raz nie. Samodiagnostyka nic mi nie mówi - po zwarciu tej niebieskiej kostki 2-pinowej ABS dalej pali się stałym światłem. Czy może ktoś mi powiedzieć co jest grane?

                  Comment


                  • #10
                    Nie ,a czegos takiego jak odpowietrznik ABS.
                    Zamieszczone przez fishmacfan Zobacz posta
                    w trakcie jazdy przy lekkim zahamowaniu samochodu (tak jak do świateł się dojeżdża - generalnie hamuję biegami) włączył mi się ABS
                    Tzn. zaingerował? Bo włączony to on jest zawsze ,chyba że wyjmiesz bezpiecznik.
                    Jeśli przy każdym dojeździe ABS daje o sobie znać i zaczyna "odpuszczać" hamulec(o ile dobrze zrozumiałem przekaz) to znaczy że przy powolnym toczeniu system przestaje widzieć obrót któregoś koła i interpretuje je jako jego poślizg.
                    Czujnik starej generacji w polączeniu z kołem impulsowym (koronką),stanowi nic innego jak zwyczajną prądnicę,z modulowanym napięciem.
                    Czestotliwość modulacji rośnie wraz z prędkością ,to każdy wie,ale rośnie tez napięcie i to całkiem sporo bo nawet do 160v.
                    Niestety jak obroty spadają,to napięcie również i impulsy staja sie coraz mniej wyraźne,aż w pewnym momencie nie wszystkie sa odczytywane , system widzi to jako wolniej obracające się koło i zaczyna odpuszczać hamulec na moment żeby mogło złapać przyczepność.
                    Jeśli po odpuszczeniu i ponownym przyhamowaniu kolo dalej widziane jest jako zablokowane,to system znowu je zwalnia i czeka aż sie zacznie obracać i wtedy czujesz to na pedale jako wibracje.Oprogramowanie w tych autach było już na tyle sprytne ,że gdy po zwolnieniu kola w dalszym ciągu nie jest wykrywana taka sama prędkość obrotowa jak reszty kół,to wywala błąd czujnika.
                    Wina za taki stan leży po stronie czujnika,przewodów lub ,samej koronki,ew. luzu na łożysku lub opiłków z bębna/tarczy.
                    Tak nie można jeździć,bo zniszczysz pompę hamulcowa,serwo,prowadnice zacisków,zawieszenie,uklad kierowniczy ,a najszybciej silnik pompy ABS w którym w trybie expresowym powycierają się szczotki.
                    Albo napraw,albo odłącz.
                    Błędu bez jazdy nie ma,bo tylko w nowszych generacjach koła nadzorowane są na postoju. Choć coś w pamięci układu powinno zostać,to jednak nie należy mu bezgranicznie ufać,bo jest jeszcze dość prymitywny.Jak dla mnie to zbędny.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Tzn. zaingerował?
                      O to mi chodziło. Zaingerował. Nie jest tak przy każdym dojeździe. Zdarzyło się tak 3 razy. Ale nie mogę uzyskać kodu błędu, ponieważ włożenie zworki do 2-pinowego złącza nie daje żadnego rezultatu - świeci stale po przekręceniu zapłonu. Gdzieś wyczytałem, że zworkę jeżeli nie w to 2-pinowe wkłada zię w 1 i 3 pin na tym obok 5-pinowym złączu, ale tego nie próbowałem. Generalnie ciężko mi jest w ogóle tą zworkę umocować tak by nie wypadała z tego złącza bo tam nie chce za diabła nic wejść a na siłę pchać tam nic nie chcę...

                      Tak mi przyszło do głowy, że jak byłem na ścieżce diagnostycznej tydzień temu by sprawdzić zawieszenie (okazały się tylko cukierki do wymiany) to efekt takiego zachowania ABS pojawił się w drodze powrotnej ze stacji. Po bujaniu samochodem na wałkach. Nie od razu, ale powiedzmy po 5-7km od stacji. Nie skojarzyłem jednego z drugim. I czy z tym odpowietrzaniem to prawda? Ta pompka czy coś co odpowietrza to faktycznie tak działa za każdym razem przy ruszeniu od zapłonu?

                      Generalnie co sugerujesz by zrobić? Naprawiłbym choćby od ręki, ale nie wiem za co mam się chwytać. A jak zdążę jadę dzisiaj przekładać opony.

                      Comment


                      • #12
                        Nie wiem czy w Twoim aucie akurat jest,bo ten system jest na przełomie dwóch generacji i jedna miała a następna już nie.
                        Generalnie to jesli chodzi o chwilowe uruchomienie pompy po włączeniu zapłonu,to nie jest to żadne odpowietrzenie i ktoś nagadał głupot.
                        To jest pomiar tzw. "wybiegu pompy",czyli pomiar czasu od chwili odciecia napiecia, do momentu całkowitego zatrzymania.
                        ABS bada w ten sposób sprawność modulatora, stan płynu i drożność bliku hydraulicznego.
                        Jeśli w płynie jest lód,albo jakiś poważny syf,to układ się dezaktywuje.

                        Comment


                        • #13
                          A więc co radzisz zrobić? Za co mam się brać? Najgorzej jest, że nie chce mi pokazać błędu albo ja coś źle robię ze zworką o ile to możliwe...

                          Comment

                          Working...
                          X