Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Piszczący i niedziałający prawy zacisk od ręcznego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Piszczący i niedziałający prawy zacisk od ręcznego

    Witam, mój samochód to Honda Civic VI gen. 2.0 iTD MB7 63kW, silnik 20T2R i tak..od jakiegoś czasu piszczy mi układ hamulcowy, konkretnie zaczęło się jakoś w lutym/marcu. myślałem, że to kwestia śniegu, wody itd. pisk utrzymuje się do tej pory. jeżeli chodzi o przód to na gwiazdkę mój civic dostał nowe tarcze i klocki trw, tyłu nie ruszałem, na przeglądzie i jeszcze dziś(byłem z tym problemem na rolkach) wyszło, że nie jest sprawny prawy zacisk hamulca ręcznego...czy to sprawia, ze samochód piszczy? piszczy podczas jazdy, przy hamowaniu..raczej nie. i teraz kolejne pytanie..ile takie 2 zaciski kosztują? znajomy w sklepie twierdzi, że ma sztukę za 60 zł, w internecie widzę szczęki trw po 230 zł/sztuka, a w warsztacie powiedzieli, że solidny będzie kosztował 500 zł (ale chyba chodziło im o komplet). z tyłu na pewno mam tarczę, ale dla mnie to wygląda trochę jak tarczobęben. co robić?

  • #2
    Na początek określ czy masz z tyłu tarcze czy bębny Różnica jest widoczna na pierwszy rzut oka więc nie wiem z czym masz problem.
    LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
    sigpic

    Moja była Hanula... niestety ;(

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez goranj Zobacz posta
      z tyłu na pewno mam tarczę, ale dla mnie to wygląda trochę jak tarczobęben. co robić?
      zrobić foto i pokazać co to jest? lub spytać mechanika.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        dobra Panowie, przepraszam za długą przerwę - jest tarcza. wróciłem po urlopie i doszedł nowy problem. wczoraj bardzo szybko zaczęła mi migać kontrolka hamulca ręcznego. w trakcie jazdy kilka razy zaciągałem i puszczałem ręczny i kontrolka gasła, ale teraz jest zapalona non stop i nie gaśnie. płynu hamulcowego pod dostatkiem, chyba, że tam jest jeszcze jakiś inny zbiorniczek wyrównawczy? co to może być?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez goranj Zobacz posta
          dobra Panowie, przepraszam za długą przerwę - jest tarcza. wróciłem po urlopie i doszedł nowy problem. wczoraj bardzo szybko zaczęła mi migać kontrolka hamulca ręcznego. w trakcie jazdy kilka razy zaciągałem i puszczałem ręczny i kontrolka gasła, ale teraz jest zapalona non stop i nie gaśnie. płynu hamulcowego pod dostatkiem, chyba, że tam jest jeszcze jakiś inny zbiorniczek wyrównawczy? co to może być?
          Jeśli płynu masz nalane na max to prawdopodobnie czujnik od ręcznego zwiera. Musisz rozebrać konsolę przy ręcznym i przeczyścić go.
          LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
          sigpic

          Moja była Hanula... niestety ;(

          Comment


          • #6
            Dobra, w czwartek się z tym pobawię i dam odpowiedź.

            Comment


            • #7
              dobra, byłem u mechanika..skończyło się na wycieku płynu hamulcowego i zgnitych przewodach na tył. tych sztywnych. wymiana właściwie od kolektora do tylnego nadkola. oba przewody. wstępna cena ~180 zł za sam materiał. wydaje mi się, że trochę dużo. poszukam na forum, jak to wygląda.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez goranj Zobacz posta
                dobra, byłem u mechanika..skończyło się na wycieku płynu hamulcowego i zgnitych przewodach na tył. tych sztywnych. wymiana właściwie od kolektora do tylnego nadkola. oba przewody. wstępna cena ~180 zł za sam materiał. wydaje mi się, że trochę dużo. poszukam na forum, jak to wygląda.
                No niestety, gnijące przewody to standardowa bolączka przy aucie w tym wieku. Przerabiałem ten sam temat u siebie. Tyle, że ja zmieniłem wszystkie sztywne hamulcowe i paliwowe na miedziane. Temat nie jest tani ale przynajmniej mogę zapomnieć o korozji przewodów na dobre.
                LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                sigpic

                Moja była Hanula... niestety ;(

                Comment


                • #9
                  majkel79 - jak cenowo się skończyło? sam też chcę wymienić wszystkie 5 przewodów - hamulcowe i paliwowe na miedziane. dowiadywałem się w jednej hurtowni moto i w katalogu nie mieli moich przewodów, żeby kupić pod wymiar. ile metrów trzeba kupić pod auto z ABSem?

                  Comment


                  • #10
                    podali mi cenę - 500 ~ 600 zł. można solidnie i taniej?

                    Comment


                    • #11
                      Mnie części razem z robocizną i wymianą płynu wyniosły nieco ponad 800 pln.
                      LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                      sigpic

                      Moja była Hanula... niestety ;(

                      Comment


                      • #12
                        a jak to wygląda z doświadczenia? paliwowe idą razem z hamulcowymi? w tych pierwszych jest mniejsze ciśnienie. pytanie dla tych co wymieniali - wymienialiście paliwowe i hamulcowe razem (wedle zasady: jak już zaczęło się sypać, to reszta kwestią czasu), czy wymienialiście np. tylko hamulcowe, a z paliwowymi się wstrzymaliście?

                        Comment


                        • #13
                          Jeśli jedne i drugie są w opłakanym stanie to moim zdaniem nie ma na co czekać. Nie ma nic gorszego niż pęknięty któryś z przewodów w trakcie jazdy. Wiadomo, że koszt wymiany nie jest tani ale potem płacisz kolejny raz za robociznę. Poza tym nie masz stuprocentowej gwarancji czy przy wymianie hamulcowych coś się nie napręży i pękną paliwowe. W końcu biegną obok siebie.
                          LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                          sigpic

                          Moja była Hanula... niestety ;(

                          Comment


                          • #14
                            Wczoraj obejrzałem sobie dokładnie cały dół samochodu wraz z mechanikiem. To jak go znalazłem to całkowita partyzantka, ale wygląda, że będzie ok. Przewody paliwowe są w super stanie, jak na 17 lat staż. Za to hamulcowe..mniej więcej od słupka, połowy samochodu - zaczyna się tragedia, wcześniej bardzo ok. Z mechanikiem zdecydowałem, że wymieniamy od tego miejsca aż do samego tyłu. Materiał wstępnie wycenił na 180 zł? Tutaj trochę dużo, ale za to za robotę chce max 120. Tak czy siak w 300 zł mamy się zmieścić i tak się umówiliśmy(w cenie płyn i odpowietrzenie). Dziś zostawiam samochód, do odbioru jutro. Można wymienić przewody bez zdejmowania baku?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez goranj Zobacz posta
                              tyłu nie ruszałem, na przeglądzie i jeszcze dziś(byłem z tym problemem na rolkach) wyszło, że nie jest sprawny prawy zacisk hamulca ręcznego...(...) i teraz kolejne pytanie..ile takie 2 zaciski kosztują? znajomy w sklepie twierdzi, że ma sztukę za 60 zł, w internecie widzę szczęki trw po 230 zł/sztuka, a w warsztacie powiedzieli, że solidny będzie kosztował 500 zł
                              jak się teraz ma ta sprawa?
                              - czy to że zacisk trzymał tarczę było wynikiem skorodowanych przewodów? (czyli wycieków i tym samym zapowietrzenia i niewłaściwej pracy ?
                              czy
                              - sam tylny zacisk ma defekt i nie odbija mechanizm ślimakowy?
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X