Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

zbyt ostry hamulec przy zimnym silniku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • zbyt ostry hamulec przy zimnym silniku

    Siemka,
    Czy ktoś może coś poradzić na zbyt ostre hamulce, ale tylko kiedy silnik jest zimny?
    Przy nagrzanym silniku hamulce działaja normalnie, ale rano zaraz po starcie i dopóki silnik się nie nagrzeje, hamulce są tak czułe, że bardzo łetwo blokują koła.
    Ktoś ma jakiś pomysł?
    Dzięki

  • #2
    Zdaje mi sie ze to nie kwestia zimnego silnika tylko zimnych hamulcow. Moze masz taki zestaw zalozony, ktory w ten sposob sie zachowuje.

    Ale moim zdaniem chyba powinno byc odwrotnie... Jak sie hebelki rozgrzeja to chyba powinny lepiej hamowac.
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Możliwe też, że korektor siły hamowania kieruje całe ciśnienie na przednią oś i dopiero po kilku użyciach się odblokowuje.
      Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? Od tego bym zaczął. Bo nie bardzo widzę możliwość "wzmocnionego działania serwa", a to drugi obszar jaki mi na myśl przychodzi.

      Comment


      • #4
        myślę jednak że to z powodu wilgoci, gdy auto stoi na polu gdzie zachodzi kondensacja pary wodnej np od łąki - osiada na tarczach, tarcze nieco zbierają rdzy (to normalne zjawisko) i pierwsze hamowania są jakby za mocne, aż szuranie słychać. Jak się ta utleniona warstwa zetrze i znowu sie tarcze zrobią lśniące (a silnik już chwile pochodzi jadąc) to robi sie normalnie. Nad ranem obecnie mamy sporo wilgoci na wys. 1 m nad ziemią, jeśli wycierasz szyby z rosy to i na tarczach też jest rosa, sprzyja utlenianiu metali - powierzchownej korozji.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X