Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z hamulcami

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z hamulcami

    Witam,

    mam problem otóż rano, gdy hamulce są zimne przy hamowaniu Hania staje w miejscu jak powinno być. Problem zaczyna się, gdy przejadę parę km i wszystko się rozgrzeje. Czuję opór pod pedałem, ale Hania słabo zaczyna hamować. Jakby tłoczek zaczął słabo wypychać klocki do tarczy. Takie uczucie jakby klocki ślizgały się po tarczy, ale ze zbyt słabą siłą. (przynajmniej takie mam odczucie :-) ) Dodam, że niemożliwe jest w tym momencie zablokowanie kół niezależnie od siły nacisku na pedał. (oczywiście Hania bez ABS`u )

    Ma ktoś może jakieś pomysły co i jak???

    Dodam, że rok temu wymieniałem tarcze i klocki na nówki TRW, płyn zalany nowy i układ odpowietrzony około 2 tygodni temu. Zaciski robione ok 2-3 lat temu.

    EJ9 HB D14A4

  • #2
    Zamieszczone przez szarik0 Zobacz posta
    płyn zalany nowy i układ odpowietrzony około 2 tygodni temu.
    Powtórz odpowietrzanie jako pierwszy etap poszukiwania przyczyn i ewentualnego ich rozwiązania. Czasem powietrze gdzieś tam sobie znajdzie miejsce w układzie a potem stwarza problem. Może masz też felerny płyn i po rozgrzaniu pogarszają się jego parametry. To generalnie tani materiał więc może jeszcze jedna wymiana ? To tylko sugestia.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      poranna wilgoć na tarczach powoduje ich lekkie utlenianie - korozję, co sprzyja pierwszym hamowaniom i czuć że łapią dobrze, ale to zasługa raczej wilgoci niż efektownych hebli.
      Odpowietrzenie to raz i dwa sprawdzenie klocków, konkretnie ich prowadzenia w zamkach jarzma - klocek musi się poruszać be oporów tzn palcem musi się dać klocek wyjąc i wsadzić. Robotę robiłeś 3 lata temu to okres gdzie już przydała by się kontrola. kolejna sprawa to taka że jak kupiłeś słabe klocki (TRW sugeruje b.dobrą markę) to jednak trzeba sprawdzić czy przypadkiem nie są CE - China Export. Kiedyś przy takim efekcie jak opisujesz zaczęło słabo hamować, wyjąłem klocki a te rozpadły się w rękach okładzina cierna odkleiła się od blachy i doopa.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Właśnie ciężko powiedzieć czy to chiński badziew, czy też nie. Mam oryginalne opakowanie, lecz nie ma tam żadnej informacji skąd są. W razie czego podmienię na próbę inne klocki które posiadam i zobaczymy co i jak.
        Płyn wymieniłem na jakiś super niemiecki, niby taki zachwalany, lecz nie pamiętam już nazwy producenta. Dodam, że odpowietrzałem cały układ wtedy dwukrotnie i heble działały idealnie. Do tej pory pedał jest twardy jak... :-)
        Jednak, gdy sprawdzę zaciski i klocki i nic nie pomoże powrócę chyba do płynu, który zawsze stosowałem czyli K2. I zobaczymy co i jak.

        Choć dzisiaj o dziwo problem nie wystąpił. Co nie zmienia faktu, że nie trzeba interweniować.

        Dziękuję chłopaki za sugestie.


        PS właśnie przestudiowałem opakowanie jeszcze raz dokładniej i tak jak mówisz Rambo7 CE niestety :-(
        Last edited by szarik0; 06-12-2013, 12:46.

        Comment


        • #5
          Witam ponownie,

          czy wie ktoś może jaką średnicę tłoczków stosowano do wersji EJ9 HB D14A4 90 KM z 1997 roku? 51 czy 54 mm?
          Dodam, że zaciski są seryjne nie zmieniane.
          Może VIN pomoże JHMEJ93400S133189.

          Comment


          • #6
            4 miesiące temu wymieniałem, ba, nawet sam kupowałem, ale nie mam bladego pojęcia jaki to jest rozmiar. Poprostu pojechałem, powiedziałem, że potrzebuję i facet mi dał. Pasowało idealnie...
            Jak chcesz to wygoogle'uj sobie EchaPol michalin i numer do nich to ci podadzą...

            Comment

            Working...
            X