Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak skasować błędy ABSu - kontrolka ABS nie chce sie skasować.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak skasować błędy ABSu - kontrolka ABS nie chce sie skasować.

    Witam
    Jakieś 3 dni temu zaczęła mi się palić lampka ABS. Nie wiedziałem dlaczego i postanowiłem samodiagnostykę. Na forum są opisane dwie metody. Jedna to zwarcie złącza dwupinowego, a druga to zwarcie 1 i 3 złącza pięciopinowego i obserwowanie kontrolek przy zegarach. U mnie zadziałała druga metoda i wywaliło mi błąd 17, czyli coś jest z tylnym lewym czujnikiem ABS. Po dostaniu się do tegoż czujnika okazało się, że jest cały w błocie, więc go dokładnie wyczyściłem i wsadziłem z powrotem. Po tej czynności chciałem skasować błąd w celu sprawdzenia czy to aby na pewno problemem był ten czujnik. I tutaj znalazłem dwie metody. Pierwsza polega na zwarciu złącza dwupinowego, naciśnięcia pedału hamulca, włączeniu zapłonu i poczekaniu aż kontrolka ABS zgaśnie. W tedy puszczamy pedał hamulca, jak się drug raz zapali kontrolka ABS to znowu wciskamy pedał hamulca i czekamy aż kontrolka znowu zgaśnie. Druga metoda jaką znalazłem to włączenie i wyłączenie zapłonu co najmniej 20 razy. Próbowałem obu metod. Przy pierwszej metodzie kontrolka od ABS-u wcale nie chciała zgasnąć. Tak samo było przy drugiej metodzie. Nie wiem co robię źle, więc napisałem ten post. Może ktoś będzie wiedział i mi pomoże jak usunąć ten błąd, bo mnie irytuję. Na koniec dopisze, że mój samochód to Honda Civic, rok 1997, nadwozie MB3, silnik D15Z8. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

  • #2
    Czołem,

    zajrzyj do tego tematu:

    https://www.civicforum.pl/showthread...PB-i-LPG/page3

    Post #27

    znalazłem tą procedurę gdzieś na angielskiej stronce i u mnie zadziałała. Z tego co piszesz wydaje mi się, że nie dokończyłeś jej i dlatego nie zadziałało. Spróbuj zrobić dokładnie jak w opisie jest może zadziała. Też czytałem o 20krotnym włączaniu i wyłączaniu zapłonu ale nie próbowałem tego u siebie bo zadziałała ta pierwsza metoda.

    Powodzenia.
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Właśnie o to chodzi, że ten sposób co pokazałeś to próbowałem. Zwarłem kostkę dwupinową, wcisnąłem pedał hamulca, włączyłem zapłon i czekałem aż zgaśnie kontrolka ABS. Niestety nie gaśnie, tylko świeci ciągłym światłem i nie mam pojęcia jak ten błąd wykasować. Może u mnie trzeba zewrzeć któreś piny na tej drugiej szerszej kostce, żeby wykasować błędy??

      Comment


      • #4
        Cześć.

        "Po tej czynności chciałem skasować błąd w celu sprawdzenia czy to aby na pewno problemem był ten czujnik."

        Może tu masz odpowiedź i błąd jest sygnalizowany, ponieważ czujnik lub jego obwód nadal są niesprawne ? Fakt usunięcia błota nie musi oznaczać usprawnienia układu. Wtedy ta procedura nie może się powieść. Dobrym, acz trudnym w realizacji sposobem jest podmiana czujnika. Problem w tym, że nie leżą one tak sobie i nie czekają aż będą potrzebne. Potraktuj jeszcze styki jakimś preparatem ułatwiającym kontakt, powtórz procedurę kasowania i jeśli to nie da efektu, to prawdopodobnie czeka Cię wymiana.
        Dla pewności powtórz też diagnostykę aby mieć pewność, że to ten sam błąd jest sygnalizowany.
        Pzdr.

        Comment


        • #5
          Kolego syriuszteam masz rację. Po przeczytaniu instrukcji usuwania błędów https://pl.scribd.com/doc/33697786/Civic-5d-Abs zmierzyłem rezystancję na 8 i 9 styku złącza zespołu modulatora (to jest ta kostka przy pompie ABS w komorze silnika). Opór na tych stykach powinien mieścić się między 700 a 1100 Ohm. Mi wyszło z wielokrotnych pomiarów 0 Ohm! Później sprawdziłem sam czujnik i okazało się, że jest uszkodzony, bo też nie pokazywał żadnego oporu Teraz mam pytanie z tym związane. Czy ktoś z forumowiczów ma do sprzedaży czujnik ABS lewy tylny do Hondy Civic w nadwoziu 5-cio drzwiowym z roku 97?

          Comment


          • #6
            Odgrzebie temat. Czy jest możliwe i czy to zadziała jak podmiana sprawnego lewego tylnego czujnika abs w miejsce prawego. Na pewno trzeba by było zmienić metalowe elementy które są zamontowane na przewodzie abs. Czy ma to sens .

            Comment


            • #7
              Nie zadziałało.Wstawiony dorobiony czujnik od gościa z Księżomierza (lubelskie). Przejechane ponad 500 km i jest dobrze. Polecam - tylny za niecałą stówkę.

              Comment

              Working...
              X