Witam
Jakieś 3 dni temu zaczęła mi się palić lampka ABS. Nie wiedziałem dlaczego i postanowiłem samodiagnostykę. Na forum są opisane dwie metody. Jedna to zwarcie złącza dwupinowego, a druga to zwarcie 1 i 3 złącza pięciopinowego i obserwowanie kontrolek przy zegarach. U mnie zadziałała druga metoda i wywaliło mi błąd 17, czyli coś jest z tylnym lewym czujnikiem ABS. Po dostaniu się do tegoż czujnika okazało się, że jest cały w błocie, więc go dokładnie wyczyściłem i wsadziłem z powrotem. Po tej czynności chciałem skasować błąd w celu sprawdzenia czy to aby na pewno problemem był ten czujnik. I tutaj znalazłem dwie metody. Pierwsza polega na zwarciu złącza dwupinowego, naciśnięcia pedału hamulca, włączeniu zapłonu i poczekaniu aż kontrolka ABS zgaśnie. W tedy puszczamy pedał hamulca, jak się drug raz zapali kontrolka ABS to znowu wciskamy pedał hamulca i czekamy aż kontrolka znowu zgaśnie. Druga metoda jaką znalazłem to włączenie i wyłączenie zapłonu co najmniej 20 razy. Próbowałem obu metod. Przy pierwszej metodzie kontrolka od ABS-u wcale nie chciała zgasnąć. Tak samo było przy drugiej metodzie. Nie wiem co robię źle, więc napisałem ten post. Może ktoś będzie wiedział i mi pomoże jak usunąć ten błąd, bo mnie irytuję. Na koniec dopisze, że mój samochód to Honda Civic, rok 1997, nadwozie MB3, silnik D15Z8. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Jakieś 3 dni temu zaczęła mi się palić lampka ABS. Nie wiedziałem dlaczego i postanowiłem samodiagnostykę. Na forum są opisane dwie metody. Jedna to zwarcie złącza dwupinowego, a druga to zwarcie 1 i 3 złącza pięciopinowego i obserwowanie kontrolek przy zegarach. U mnie zadziałała druga metoda i wywaliło mi błąd 17, czyli coś jest z tylnym lewym czujnikiem ABS. Po dostaniu się do tegoż czujnika okazało się, że jest cały w błocie, więc go dokładnie wyczyściłem i wsadziłem z powrotem. Po tej czynności chciałem skasować błąd w celu sprawdzenia czy to aby na pewno problemem był ten czujnik. I tutaj znalazłem dwie metody. Pierwsza polega na zwarciu złącza dwupinowego, naciśnięcia pedału hamulca, włączeniu zapłonu i poczekaniu aż kontrolka ABS zgaśnie. W tedy puszczamy pedał hamulca, jak się drug raz zapali kontrolka ABS to znowu wciskamy pedał hamulca i czekamy aż kontrolka znowu zgaśnie. Druga metoda jaką znalazłem to włączenie i wyłączenie zapłonu co najmniej 20 razy. Próbowałem obu metod. Przy pierwszej metodzie kontrolka od ABS-u wcale nie chciała zgasnąć. Tak samo było przy drugiej metodzie. Nie wiem co robię źle, więc napisałem ten post. Może ktoś będzie wiedział i mi pomoże jak usunąć ten błąd, bo mnie irytuję. Na koniec dopisze, że mój samochód to Honda Civic, rok 1997, nadwozie MB3, silnik D15Z8. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Comment