Witam serdecznie wszystkich,
Mam problem z hamulcami, który pojawił się nagle. Objawem jest wpadający w podłogę pedał, wchodzi miękko a hamulce siłą rzeczy słabsze.
Po dwu, trzykrotnym naciśnięciu pedał jest taki jak powinien być, ale po chwili znów powtórka z rozrywki.
Płyn nie ucieka. Moje pierwsze podejrzenia padło na pompe, ale postanowiłem najpierw wymienić płyn na nowy i przy okazji porządnie odpowietrzając cały układ.
Z tylnych zacisków poleciały bombelki. Po tej operacji, hamulec był ok, ale po kilkukrotnym przychamowaniu sytuacja powracała.
Postanowiłem odpowietrzyć jeszcze raz i okazało się, że znów są bąbelki.
Miałem podobny przypadak w innym aucie w którym nie można było odpowietrzyć hamuców - okazało się, że to pompa była wtedy.
Tu stawiam znów na pompę, chyba że ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny objaw a przyczyna leżała gdzie indziej.
Dodam, że mam pompę Lucasa z ABS. Model MB9 z silnikiem D15Z8 1.5 114 KM. Honde posiadam od stycznia 2011 i zrobiłem już 55 000 km. Autko ma na liczniku w tej chwili 181 000 km (jest to raczej pewny przebieg ale nie wiem na 100%, chociaż wszystko na to wskazuje) i jest to pierwsza awaria która mi się przytrafiła.
Moje pytanie brzmi
Jako, że ani w ASO ani na stronie AUTOFREN nie ma zestawu naprawczego, chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś próbował wymieniać uszczelnienia stosując zestaw D1711 lub D1669. Jeden jest od ROVERa 400 a drugi od Civica ale nieco inny model, chociaż rozmiar 23,8 jest w obu przypadkach jak również, pasują one do systemu Lucas. Jednak różnią się nieco bo na zdjęciach (nawet nie trzeba się specjalnie przyglądać) widać różnicę.
Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
Mam problem z hamulcami, który pojawił się nagle. Objawem jest wpadający w podłogę pedał, wchodzi miękko a hamulce siłą rzeczy słabsze.
Po dwu, trzykrotnym naciśnięciu pedał jest taki jak powinien być, ale po chwili znów powtórka z rozrywki.
Płyn nie ucieka. Moje pierwsze podejrzenia padło na pompe, ale postanowiłem najpierw wymienić płyn na nowy i przy okazji porządnie odpowietrzając cały układ.
Z tylnych zacisków poleciały bombelki. Po tej operacji, hamulec był ok, ale po kilkukrotnym przychamowaniu sytuacja powracała.
Postanowiłem odpowietrzyć jeszcze raz i okazało się, że znów są bąbelki.
Miałem podobny przypadak w innym aucie w którym nie można było odpowietrzyć hamuców - okazało się, że to pompa była wtedy.
Tu stawiam znów na pompę, chyba że ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny objaw a przyczyna leżała gdzie indziej.
Dodam, że mam pompę Lucasa z ABS. Model MB9 z silnikiem D15Z8 1.5 114 KM. Honde posiadam od stycznia 2011 i zrobiłem już 55 000 km. Autko ma na liczniku w tej chwili 181 000 km (jest to raczej pewny przebieg ale nie wiem na 100%, chociaż wszystko na to wskazuje) i jest to pierwsza awaria która mi się przytrafiła.
Moje pytanie brzmi
Jako, że ani w ASO ani na stronie AUTOFREN nie ma zestawu naprawczego, chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś próbował wymieniać uszczelnienia stosując zestaw D1711 lub D1669. Jeden jest od ROVERa 400 a drugi od Civica ale nieco inny model, chociaż rozmiar 23,8 jest w obu przypadkach jak również, pasują one do systemu Lucas. Jednak różnią się nieco bo na zdjęciach (nawet nie trzeba się specjalnie przyglądać) widać różnicę.
Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
Comment