Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wpadający pedał hamulca - chyba pompa hamulcowa; Aerodeck 1998 r. 1.5 114KM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wpadający pedał hamulca - chyba pompa hamulcowa; Aerodeck 1998 r. 1.5 114KM

    Witam serdecznie wszystkich,
    Mam problem z hamulcami, który pojawił się nagle. Objawem jest wpadający w podłogę pedał, wchodzi miękko a hamulce siłą rzeczy słabsze.
    Po dwu, trzykrotnym naciśnięciu pedał jest taki jak powinien być, ale po chwili znów powtórka z rozrywki.
    Płyn nie ucieka. Moje pierwsze podejrzenia padło na pompe, ale postanowiłem najpierw wymienić płyn na nowy i przy okazji porządnie odpowietrzając cały układ.
    Z tylnych zacisków poleciały bombelki. Po tej operacji, hamulec był ok, ale po kilkukrotnym przychamowaniu sytuacja powracała.
    Postanowiłem odpowietrzyć jeszcze raz i okazało się, że znów są bąbelki.
    Miałem podobny przypadak w innym aucie w którym nie można było odpowietrzyć hamuców - okazało się, że to pompa była wtedy.
    Tu stawiam znów na pompę, chyba że ktoś z szanownych forumowiczów miał podobny objaw a przyczyna leżała gdzie indziej.

    Dodam, że mam pompę Lucasa z ABS. Model MB9 z silnikiem D15Z8 1.5 114 KM. Honde posiadam od stycznia 2011 i zrobiłem już 55 000 km. Autko ma na liczniku w tej chwili 181 000 km (jest to raczej pewny przebieg ale nie wiem na 100%, chociaż wszystko na to wskazuje) i jest to pierwsza awaria która mi się przytrafiła.

    Moje pytanie brzmi
    Jako, że ani w ASO ani na stronie AUTOFREN nie ma zestawu naprawczego, chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś próbował wymieniać uszczelnienia stosując zestaw D1711 lub D1669. Jeden jest od ROVERa 400 a drugi od Civica ale nieco inny model, chociaż rozmiar 23,8 jest w obu przypadkach jak również, pasują one do systemu Lucas. Jednak różnią się nieco bo na zdjęciach (nawet nie trzeba się specjalnie przyglądać) widać różnicę.
    Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

  • #2
    ja na twoim miejscu kupiłbym nową pompę używkę w dobrym stanie bo i tak starą trzeba będzie wyciągnąć

    Comment


    • #3
      ja bym kupił nową (w stare nie będę się pchał), chociaż mechanik jest zaskoczony, że moja diagnoza padła na pompę bo w Toyotach czy Hondach nigdy nie wymieniał tych elementów bo są nie zniszczalne no chyba, że ktoś sam popsuje. Ale może u mnie wystąpił wyjątek potwierdzający regułę.
      Proszę o radę jaką pompę kupić tzn model i firma (ja poszedłbym w TRW bo to następca Lucasa).

      Comment


      • #4
        tylko to będzie dosyc droga część

        Comment


        • #5
          440 zł netto w ASO, sądzę że za 350 kupie w sklepie. Dużo jeżdzę - silnik prawie nie stygnie i nie mam czasu na późniejsze łatanie .

          Comment


          • #6
            no chyba że tak to rozumiem

            Comment


            • #7
              Posprawdzaj najpierw szczelność wszystkich przewodów i wężyków

              A co do zestawu naprawczego to bierz od Rovera 400.
              ビートル ジョン

              Comment


              • #8
                Witam,
                autoko w końcu zrobione.
                Wrzucili mi do pompy zestaw naprawczy D1-669. Teraz pojeżdzę i posprawdzam czy nic się nie dzieje.

                Comment

                Working...
                X