Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

z bębnowych na tarczowe tył

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • z bębnowych na tarczowe tył

    Cześć ,mam pytanie, czy da się przerobić hamulce tylne z bębnowych na tarczowe, i czy to coś da (polepszy) i czy dużo z tym zabawy, co dokładnie trzeba zrobić.
    Pozdrawiam
    Mój szarak

  • #2
    Potrzebne zaciski,tarcze i klocki.Przekładka nie jest trudna-demontujesz kompletny bęben z piasty.Problemem mogą być śruby i gwinty na przewodach hamulcowych ale i na to są różne patenty.

    Teraz pytanie-po co Ci taki swap?Nic się nie polepszy a dojdzie problem z wydajnością tylnego układu.....tzn.cylinderki lubia częściej zapiekać sie na tyle niż przodzie.
    Jeśli masz nawis gotówki to zainwestuj w inny mod (np.tansza inwestycja w kolektor 4-2-1 bardzo fajna sprawa)
    Lansik?

    Acha-ktoś mi zarzuci że można ogarnąć swap z Vti.......tylko że różnicy w hamowaniu jakoś nie ma-za to jest różnica w kosztach

    Na koniec dodam,że to moja opinia.
    Last edited by BeatleJohn; 22-04-2011, 05:56.
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      BJ. Różnica będzie w hamowaniu ale trzeba by było wsadzić np tarcze wentylowane i jakieś dobre klocki (np z domieszką złota). Problem polega na tym że jak masz większy hamulce to i szersze gumy by się przydały aby układ był wydajny. Koszt naprawdę spory. Prawdopodobnie lepiej kupic jakiegoś SiR albo Type R i restaurować - wyjdzie lepiej. Co do modów to już lepiej założyć tylko na przód wentylowane tarcze z nacięciami plus naprawdę dobre klocki. Siła hamowania wzrośnie. Wyglądać to będzie znacznie lepiej a na tył i przód nałożyć lakier i wszystko pięknie wygląda i działa. Taki mod to ułamek ceny roboty przy tylnej osi a efekt dostrzeże każdy kto się zna na autach. Tyle mojej opini.
      Last edited by Lord_Nikkon; 22-04-2011, 04:19. Powód: korekta


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment


      • #4
        A mi się wydaje że mam wentylowane z przodu, teraz mam tarcze i klocki ATE.
        Kolektor to nie długo powinienem mieć razem z silnikiem nowym już.
        Chodzi mi właśnie o zwiększenie siły hamowania..czyli jak już to przekładać coś z typeR..Dzięki za odpowiedzi koledzy.
        A tak najbardziej to chodzi mi o to, czy po takiej zmianie będzie dużo lepiej hamował samochód..bo jeśli tylko trochę lepiej to najpewniej się nie opłaca bawić, tylko właśnie dać jakieś dobre tarcze i ju..
        Last edited by Barti82; 22-04-2011, 08:17.
        Mój szarak

        Comment


        • #5
          Tarcze są lepsze od bębnów pod tym względem, że: lepiej hamują, nie przegrzewają się, są skuteczniejsze. Bęben zaś nie ma tak dobrej wentylacji i przy agresywnej jeździe torowej może się zagotować (ale pewnie tak nie jeździsz). Bęben ogarniasz raz na 150-200 tys, a klocki i tarcze wymieniasz dużo częściej. Jak robić swap na tył, to min. 260 mm, bo 240 to bez sensu. Jak masz zamiar modzić auto mechanicznie i będzie przynajmniej te 140-150 KM, to zainwestuj w swap na tył, a jak masz serię: zostaw bębny.

          Comment


          • #6
            Dzięki Duff no właśnie planuje mieć ok 140 może trochę mniej, stąd pomysł żeby dać tarczowe na tył..z przodu mam 260mm więc tył tak samo bym robił jeśli już.
            Dzięki za informacje
            Mój szarak

            Comment


            • #7
              czy jezeli chcialbym wymienic bebny na tarcze to te beda pasowac do 1.4iS hatchback ?

              Comment


              • #8
                To zależy jaki kupisz rozmiar swapu z 1.4i S . Bo tam były tarcze 239 mm i na koniec produkcji bardzo ładny rozmiar 260 mm. Jak kupisz swap mniejszy, to te tarcze z allegro powinny być dobre.

                Comment


                • #9
                  a nie trzeba też wydajniejszej pompy włożyć??

                  Comment


                  • #10
                    Przy takim małym zestawie? Nie, ta co jest styknie . Jakby wkładać kompletny hebel z vti, to wtedy warto zainwestować w pompę i serwo 1"

                    Comment


                    • #11
                      a czy zaciski moga byc z innej wersji? bo ciezko znalezc od 1.4
                      chodzi tylko o to zeby tarcze i klocki pasowaly do zaciskow?
                      i czy jeszcze cos trzeba wymieniac?

                      Comment

                      Working...
                      X