Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Po wymianie tarcz klocek nie ściera na całej powierzchni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Po wymianie tarcz klocek nie ściera na całej powierzchni

    witam
    mam hc 98r 3d ostatni kupilem tarcze i klocki brembo i ferodo. wymieniłem . na poczatku hamowało do dupy, teraz mozna powiedziec ze jest wszystko ok.(przejechałem juz na nich ok. 200 km). ostatnio sciagałem kola zeby wymienic opony i zobaczyłem ze na jnednej tarczy klocek nie scieta cała powierzchnia tylko do połowy. z drugiej jest wszystko ok elegancko cała powierzchnia na tarczy jest wytarta. cz to sie jeszcze dotrze?? bo zeby mi to nie wykrzywilo tej tarczy.podczas hamowania mi nie sciaga samochodu. czy to zjawisko jest normalne?

  • #2
    Sprawdziłeś prowadnice zacisków przy wymianie?

    Comment


    • #3
      musi wycirać tarczę na całej szerokości klocka.
      jak wymieniałeś klocki i wkładałes nowe to:
      - wyczyściłeś dobrze jarzmo ?
      - wyczyściłeś blaski ustalające na których porusza się klocek ?
      - czy klocek wszedl lekko 1 palcem ?
      - czy nasmarowałeś prowadnice klocka spec smarem do klocków lub chociaż wysokotemperaturowym?

      jesli wykonałeś te czynności co opisałem (to część z zalecanych wymogów) to 100% musi byćtak że klocek przylegać musi po całości.
      Nie ma mowy żeby było coś nie tak!

      więc jak? zrobiłeś jak napisałem?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Luz na prowadnicach zacisku może powodować nierówne wycieranie się tarczy.

        Comment


        • #5
          moze tez być kzrywo osadzony klocek hamulcowy, bądź też tak jak piszą moi poprzednicy.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            musi wycirać tarczę na całej szerokości klocka.
            jak wymieniałeś klocki i wkładałes nowe to:
            - wyczyściłeś dobrze jarzmo ?
            - wyczyściłeś blaski ustalające na których porusza się klocek ?
            - czy klocek wszedl lekko 1 palcem ?
            - czy nasmarowałeś prowadnice klocka spec smarem do klocków lub chociaż wysokotemperaturowym?

            jesli wykonałeś te czynności co opisałem (to część z zalecanych wymogów) to 100% musi byćtak że klocek przylegać musi po całości.
            Nie ma mowy żeby było coś nie tak!

            więc jak? zrobiłeś jak napisałem?
            zrobiłem tak jak napisałes. klosek wchodził ciezko wiec troche zeszlifowałem gorna i dolna krawedz, wchodzi teraz dobrze. przesmarowałem blaszki. na tarczy od zewnatrz jest wytarte od zewnatrz piasty, a na tarczy od wewnetrznej strony samochodu wyciera wewnatrz piasty. co to moze byc?? druga stona jest ok tylko ta jest do dupy. pojezdze teraz chwile i zobacze czy wyciera lepiej. to tak wyglada jakby cły zacisk hamulca był troszke przekrzywiony bo jak tak wyciera to co moze byc innego??

            Comment


            • #7
              Ślizgi kolego masz zapieczone ( ślizgi znajdują się w jarzmie, do nich przykręca się zacisk), zsuń gumki i wyciągnij je, wyczyść wszystko i nasmaruj, powinny w miarę lekko wsunąć się w jarzmo.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                ok dzieki sprobuje to jutro zrobic

                Zamieszczone przez Tomo1 Zobacz posta
                Ślizgi kolego masz zapieczone ( ślizgi znajdują się w jarzmie, do nich przykręca się zacisk), zsuń gumki i wyciągnij je, wyczyść wszystko i nasmaruj, powinny w miarę lekko wsunąć się w jarzmo.
                czyli mam odkrecic 2 sruby zacisku te na klucz 12mm i zsunac gumki i wyciagnac?? chyba wiem tylko czy nie bedzie problemu ze wsunieciem? i jakim smarem najlepiej przesmarowac?moze byc taki np. do opon co sie smaruje opone podczas nakładania na felge ? bo tylko taki mam
                Last edited by Tomo1; 21-03-2011, 20:02.

                Comment


                • #9
                  dokładnie tak, ślizgi są tylko wsunięte w jarzmo, tylko że jak są zapieczone to łatwo ich nie wyjmiesz.

                  Możesz nasmarować smarem miedziowym.

                  ps. opon to raczej się nie smaruje żadnym smarem, jeśli już to felgę na styku z piastą
                  Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Tomo1 Zobacz posta
                    dokładnie tak, ślizgi są tylko wsunięte w jarzmo, tylko że jak są zapieczone to łatwo ich nie wyjmiesz.

                    Możesz nasmarować smarem miedziowym.

                    ps. opon to raczej się nie smaruje żadnym smarem, jeśli już to felgę na styku z piastą
                    mam jeszcze jedno pytanie czy ten sworzen mozna obrocic o 180 stopni i spowrotem włozyc w jarzmo??bo przypomniałem sobie ze kiedys wymieniałem klocki i przezprzypadek wyciagnałem te sworznie ale nie wiem czy dobrze włozyłem

                    Comment


                    • #11
                      Można obrócić i spowrotem włożyć i tak nie masz później przy zakładaniu i przykręcaniu zacisku możliwości źle ustawić bo jak będzie źle ustawione to po prostu zacisku nie przykręcisz.
                      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Tomo1 Zobacz posta
                        Ślizgi kolego masz zapieczone ( ślizgi znajdują się w jarzmie, do nich przykręca się zacisk), zsuń gumki i wyciągnij je, wyczyść wszystko i nasmaruj, powinny w miarę lekko wsunąć się w jarzmo.
                        sprawdziłem slizgi. okazało sie ze sa wygiete dwie prowadnice, wiec je wymieniłem. przytarłem klocki na papierze sciernym zeby były mniejwiecej rowne i dalej krzywo zbiera tarcze,lepiej jak wczesniej ale nie dokonca. na gorze tarczy jest mały pasek nie wytarty. teraz to juz nie wiem co to moze byc

                        wymieniłem dwie prowadnice bo były ugiete. samochod musial dostac i je wygieło, ale mam problem załozylem nowe i dalej nie sciera rowno. moze cały zacisk jest krzywy??
                        Last edited by rambo7; 30-05-2012, 08:46. Powód: edit po sobie

                        Comment


                        • #13
                          mam jeszcze jedno pytanie czy ten sworzen mozna obrocic o 180 stopni i spowrotem włozyc w jarzmo??bo przypomniałem sobie ze kiedys wymieniałem klocki i przezprzypadek wyciagnałem te sworznie ale nie wiem czy dobrze włozyłem


                          nic się nie stanie jak odwrotnie włożysz te sworznie -ważne żeby były nasmarowane bo inaczej zrobi ci się to samo!!!!

                          Comment

                          Working...
                          X