Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kierownica bije i skrzypia hamulce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kierownica bije i skrzypia hamulce

    Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że po przejechaniu nawet 20km skrzypia mi hamulce przy skręcaniu, tzn coś z przodu. Słychać to przy predkości do góra 60km/h przy skręcie 30-60stopni kierownica, albo jak jade sobie przez osiedle i skręcam w uliczki to też słychać. I jak nieraz sobie wdpene przez kilka swiatel i pare razy mocniej zahamuje to po kilku razach kierownica mi lekko bije... To drugie to domyślam się, że przez nagrzanie, ale to pierwsze? Odkąd kupiłem auto(rok i 1 miesiąc temu), nic nie wymieniałem w hamulcach. Tarcze mierzyłem linijką, to maja z 19mm :P wyglądają tak









    syf? Do wymiany? Co radzicie? Taki zestaw jest ok? https://allegro.pl/tarcze-brembo-klo...471775324.html
    Last edited by Robus66; 05-03-2011, 18:52.
    Toooo fast Toooo furious Tooo fast Act a fool maaan!

    Civic EJ9 12.2009 - 01.2014


  • #2
    Na zdjęciach mierzysz ranty a nie tarcze weź suwmiarkę i zmierz grubość tarcz..ale na ostatnim zdjęciu wydaje mi się że do wymiany Ale to tylko wydaje mi się tak zmierz dokładnie grubość tarczy w środku..włóż suwmiarkę głębiej i zmierz tarcze a nie tą (rant)płytkę grzbietową, 19mm to jest grubość graniczna więc do wymiany.A skąd wiesz że to hamulce skrzypią..ciężko tak powiedzieć co to jest po takim opisie : ) "skrzypi, co to jest?? " ;-)
    Last edited by Barti82; 05-03-2011, 19:18.
    Mój szarak

    Comment


    • #3
      Z tego co ja widzę to nawet na pewno tarcze idą do wymiany jeśli rant ma 19 mmto od razu wiadać na ostatnim zdjęciu że samej tarczy jest mniej. Zresztą może to złudzenie optyczne ale szczęki niemal "leżą" na tarczy co by mogło podowodować to skrzypienie. Skorodowana tarcza ma już sporo na rancie osadu (zdjęcie ostatnie w poście). Wypadało by to sprawdzić. Pamietaj że jak będziesz zmieniać tarcze to koniecznie muszisz założyć nowe klocki.

      Z tego co widzę na aukcji to niby są to tarcze pod civica ale ostatnio czytałem (sam zlecam takie wymiany profesjonalistom bo w garażu nie mam aż tak dobrych narzędzi) że same tarcze i klocki zależą od rodzaju silnika a na tej aukcji trochę to jest słabo opisane. Mogę się mylić ale sprawdz jakie tarcze są standardowo montowane i przez analogię.
      Last edited by Lord_Nikkon; 05-03-2011, 19:27.


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment


      • #4
        Obejrzyj zaciski czy nie zapieczone bo tarcze przegrzane widać na fotkach i na pewno do wymiany .
        (Co do zestawu - aukcja dotyczy 4 i 5 gena a w 6 bywały 240 tarcze ,pomierz dokładnie nim zamówisz)
        A z wymianą tarcz na pewno se poradzisz prosta sprawa i nie zapomnij o zaciskach ,jak będą blokowały to zniszczysz
        nowe tarcze
        Last edited by wiesko126; 05-03-2011, 20:59.
        sigpic moje autko D16W4VTEC
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

        Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


        https://www.youtube.com/my_videos?o=U

        Comment


        • #5
          Tak właśnie myślałem, ale wolałem mięć pewność Czyli musze jeszcze kupić nowe zaciski do tych tarcz i klocków? Godzine temu jechałem, zrobiłem może z 20km po mieście i jak wracałem do domu to piszczało znowu. To jest tak, że ten pisk wydobywa się dopiero gdy hamulce się rozgrzeją. Po kilkunastu hamowaniach. Ostatnio sobie leciałem jakieś 150 nocą i zacząłem gwałtownie hamować przed skrzyżowaniem to właśnie czułem delikatne drżenie kierownicy. Podobno to jest niebezpieczne, bo może pęknąć tarcza. Dla mojego mechanika który nawet nie zmierzył tarczy, ani nie zobaczył klocków(odkręcił koło i spojrzał), nie trzeba wymieniać - jeździć! Kiedyś go wkur**łem to może dlatego. Jeszcze wymyślił, że to nie to nie wina klocków, tylko możliwe, że wspomagania kierownicy.

          Mało tego nagrałem dziś film, sami posłuchajcie od 7sekundy słychać pisk
          Last edited by Robus66; 05-03-2011, 22:55.
          Toooo fast Toooo furious Tooo fast Act a fool maaan!

          Civic EJ9 12.2009 - 01.2014

          Comment


          • #6
            Wiesz... wszystkie symptomy wskazują na racze, zużycie klocków i tarcz albo na wykrzywienie tych ostatnich. Mnie się wydaje że wszystkiego po trochu. Zmień komplet klocki-tarcze (najlepsze wyjście) i będziesz miał ciche, bezpieczne auto. A twój mechanik jest delikatnie mówiąc dziwny i nie wiem jak on sprawdzał hamulce ale chyba raczej ich nie mierzył. Wiem że ASO jest drogie ale możę dobrym pomysłem będzie wymiana u nich hamulców. Zresztą o dane o hamulcach możesz się ich zapytać i potem im przywieźć takie jakie chcesz założyć. Zapłacisz oczywiśćie kilka złotych więcej ale masz pewność że zrobią ci to naprawdę dobrze. Sam nie znoszę ASO ale nie polemizuje w kwesti wymiany hamulców bo to nie jest taka łatwa robota aby wymienić pordzewiałe tarcze.

            Przy okazji zrób czyszczenie samych szczęk i sprawdzenie ich prowadnic i będziesz się cieszył doskonałymi hamulcami przez bardzo długi czas. Tylko na początku nie wariuj z hamowaniem jak wymienisz hamulce. Chodzi o to żeby się łatdnie spasowały i nie przypaliły. Jak chcesz aby żeby klocki ci nie piszczały na początku po wymianie to weź je i spiłuj delikatnie pod kątem 45 stopni ich krawędzi trące drobny pilniczkeim. Sposób wypróbowany i brak piszczenia w stylu autobusu MPK. Najważniejsze nie szarżuj po wymianie przez ok 500km bo inaczej hamulce się nie ułożą dobrze i szybko się będą ścierać.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #7
              Lord_Nikkon, dzięki za rady o tym ułożeniu się to wiem, bo kiedyś w seicento wymieniałem(też komplet). Mechanik sprawdzał na oko żadnych miarek nie było - jeździć
              Teraz zastanawiam się co zamówić, mam na oku taki zestaw:
              Toooo fast Toooo furious Tooo fast Act a fool maaan!

              Civic EJ9 12.2009 - 01.2014

              Comment


              • #8
                Z tego co widzę to ładnie się prrezentują a firma Brembo to klasa sam w sobie ale o ile widze po zdjęciu na profilu ty masz VI gen a ten zestaw jest pod V i IV więc jeśli tylko zmienisz model powinno być wszystko więcej niż ok.


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment


                • #9
                  Przeciez w tabeli napisal

                  HONDA CIVIC V Hatchback (EJ9, EK1/3/4)
                  1.4 i (EJ9) (1995.11 - 2001.02); 1396 ccm - 75 KM/55 kW; Silnik: D14A3
                  więc powinno pasować, prawda?
                  Toooo fast Toooo furious Tooo fast Act a fool maaan!

                  Civic EJ9 12.2009 - 01.2014

                  Comment


                  • #10
                    wybacz mi ale to jest honda civic V i byla produkowana od 92 do 95. No chyba że sukasz do VI to wtedy tak ale opis jest trochę zagmatwany. Zagadaj do sprzedawcy i się upewnij że pasuje na 100% do twojego auta.


                    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                    Comment


                    • #11
                      Masz racje. Dziś rano zadzwoniłem do sprzedawcy i ustaliłem z nim. Wszystko się zgadza
                      Toooo fast Toooo furious Tooo fast Act a fool maaan!

                      Civic EJ9 12.2009 - 01.2014

                      Comment


                      • #12
                        Czyli sprawa załatwiona Wybacz że trochę namieszałem ale lepiej chyba zamieszać i być pewnym niż potem się wkurzać że się kupiło coś nie pasującego. Daj znać jak sprawa się potoczyła dalej.


                        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                        Comment


                        • #13
                          Wiele razy się spotkałem się z tym, że VI gen oznaczany był w katalogach jako V gen .

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Duff Zobacz posta
                            Wiele razy się spotkałem się z tym, że VI gen oznaczany był w katalogach jako V gen .
                            A to dziwne, bo te auta są naprawdę od siebie różne. Czasami mam problem z odróżnieniem IV od V ale to inna bajka :P


                            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Lord_Nikkon Zobacz posta
                              A to dziwne, bo te auta są naprawdę od siebie różne. Czasami mam problem z odróżnieniem IV od V ale to inna bajka :P
                              Po prostu są takie katalogowe oznaczenia . Może producent rozpisując katalog celowo tak zrobił ?

                              Comment

                              Working...
                              X