Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

bije kierownicą przy hamowaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • bije kierownicą przy hamowaniu

    Witam
    Kupiłem niedawno civic'a 1.4 hb 98r. Trochę w nim pogrzebałem, poczyściłem co trzeba. Ale mam problem(jak w temacie) strasznie bije kierownicą przy hamowaniu, czym może to być spowodowane? Może koła niewyważone, czy tarcze do wymiany? (ale są w dobrym stanie jeszcze)

  • #2
    Jeśli byłyby to koła to biło by też bez hamowania. łatwo to sprawdzić - wystarczy się rozpędzić do większej prędkości i poczujesz bicie (nie wiem czemu ale u mnie zawsze to się objawiało koło 100km/h). Co do bicia przy hamowaniu to sprawdz tarcze to że wyglądają dobrze nie znaczy że nie są wykrzywione. Może to być nawet niezauważalne dla ciebie w wielu warsztatach możesz to sprawdzić. Mogą to też być zużyte klocki ale to możesz sprawdzić razem z tarczami. Jeśli okaże się że tarcze masz spaczone to koniecznie musisz je wymienić z nowym kompletem klocków. Jakby okazało się że coś innego - pisz będziemy radzić.


    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

    Comment


    • #3
      Tarcze do wymiany lub do przetoczenia jeśli trzymają wymiar.
      Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

      Comment


      • #4
        j/w tarcze do wymiany raczej :/
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=19381

        Comment


        • #5
          i radze się z tym pośpieszyć zanim ci rozwali szczęki albo łożyska a to już mało wesoła sprawa, zwłaszcza dla kieszeni.


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #6
            No ok wymienię chyba klocki najpierw, jak nic nie da to i tarcze będzie trzeba zmienić Dzięki za porady

            Comment


            • #7
              Jak wymienisz same klocki to co one biedne zrobią przy tarczach na wykończeniu..zetrą się przez złe tarcze, jak już to wymień same tarcze, lub klocki z tarczami, polecam ATE Sam takie mam teraz, i poprzednim samochodzie też takie włożyłem, po wymianie od razu możesz poczuć jakby hamulce osłabły..ale to tylko przez krótki okres, po wymianie nie hamuj ostro przez kilkadziesiąt km.Co do wymiany samych klocków ja bym odradzał..albo same tarcze albo kpl.. tarcze+klocki.Nie muszą być z najwyższe półki, ale nie wsadzaj byle czego, to Twoje bezpieczeństwo, poza tym im lepsze tym na dłużej starczą
              Last edited by Barti82; 05-03-2011, 20:02.
              Mój szarak

              Comment


              • #8
                Aha no w sumie racja, to jednak trzeba zainwestować w kpl ATE to w jakiej cenie są mniej więcej?, bo dzisiaj pytałem na giełdzie i jakiejś mało znanej firmy kosztowały 70 zł, to sporo jak za klocki chyba

                Comment


                • #9
                  kupuj znanych firm ktore maja wlasne strony www i ogolnie sa rekomendowane przez innych a nie jakies no name.
                  O ceny sie mnie nie pytaj bo nie mieszkam w polsce wiec dzialam w innych realiach cenowych.


                  Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                  http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                  Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                  http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                  Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                  Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                  Comment


                  • #10
                    Ok Dziekówa

                    Comment


                    • #11
                      mozesz miec kolego zapieczone prowadnice zaciskow i przez to tez bedzie trzepac kierownica

                      Comment


                      • #12
                        Tarcze ATE ja kupowałem za 240zł kpl. =2 szt. Tarcze rozmiar moje miały 262mm są jeszcze 240mm..ale to łatwo zmierzyć średnicę tarczy A klocki ATE kpl.= 2 szt. 130zł.
                        Na tarczach i klockach nie oszczędzaj. kupisz za 70zł jakieś nie wiadomo co to za moment będziesz znów zmieniał bo się szybko zetrą, zaczną piszczeć i nie wiadomo co jeszcze
                        Mój szarak

                        Comment


                        • #13
                          Dokłądnie, zwłąszcza że tarcze służą czasami latami i taki wydatek się szybko nie powtórzy jeśli założysz coś dobrej firmy.


                          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                          Comment


                          • #14
                            Dla przykładu, mój brat kupił sobie do skody II przegub, jakiś badziew za nie całe 100zł!! cztery miesiące już mu znów klekoczę!! Podobnie z tarczami i klockami kup droższe ale firmowe i masz spokój na lata jak delikatnie jeździsz.
                            Mój szarak

                            Comment

                            Working...
                            X