Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak podnieść moc silnika civic'a 75KM na 90KM - D14Z1

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak podnieść moc silnika civic'a 75KM na 90KM - D14Z1

    Witam wszystkich

    Kilka dni temu stałem się posiadaczem Hondy Civic 99 rok. Mój silnik to D14Z1, auto pochodzi z Niemiec. Generalnie jest spoko, ale mam problem z jego odblokowaniem. Nie odkręcałem przepustnicy, bo moje zdolności mechaniczne pozostawiają wiele do życzenia. Wyjmowałem filtr powietrza i po otworzeniu na maxa przepustnicy zwężki nie ma. No to zgodnie z tym co przeczytałem w necie na forach przyszedł czas na reset kompa. Wyjąłem bezpiecznik, po ok. 10 min włożyłem, uruchomiłem silnik i tak stal na wolnych obrotach do załączenia wentylatora. Jak się załączył to wyłączyłem i na jazdę. Nic to nie dało, nadal jest zamulony. Dla porównania mam dostęp do Civica z silnikiem D14A4, który ma seryjnie 90 KM, różnica jest ewidentna i odczuwalna. Nie wiem co ja źle robię. Może mi ktoś pomóc? Może jest jakaś inna procedura resetowania komputera?? Może jest ktoś kto będzie w stanie mi fizycznie pomóc. Mieszkam w okolicach Zamościa.

    Dzięki za odpowiedzi.

  • #2
    Ja bym wymienil ta uszczelke.

    Moze ktos cos wczesniej dlubal, ale koszt nie jest wielki a jak zmienisz to bedziesz mial pewnosc ze jest dobra. Wtedy reset i w droge.

    Moze byc tez tak ze problem lezy gdzie indziej. filtr paliwa powietrza...


    PS. polecam zapoznanie sie z regulaminem forum i zastosowanie sie.
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      W sumie to nie rozbierałem tego jeszcze, ale jak otwieram przepustnice to nie ma tego zwężenia. Filtr powietrza zmieniłem na nowy. Gdzieś czytałem, że czasami w tym silniku nie da się tego zrobić i trzeba kompa wymieniać na tego z D14Z2??

      Comment


      • #4
        Powiem Ci ze pierwsze słyszę o tym co piszesz...

        Jest kilka D14Z1 na forum i wszystkie bez problemu odtykały się przy pomocy OEMowej uszczelki do wersji 90-konnej.

        Najpewniej będzie rozebrać przepustnice i wtedy będzie wszystko jasne... Nie wiem jak jest z widocznością zwężki przez otwarta przepustnice bo nigdy nie miałem okazji popatrzeć.

        Nie można tez wykluczyć opcji ze ktoś już kiedyś zmieniał ta uszczelkę a problem zamulenia leży gdzie indziej...
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          aby się przekonać co jest poniżej przepustnicy trzeba zdjąć plastikową puszkę filtra z przepustnicy - do tego wystarczy śrubokręt - najlepiej klucz z przedłóżką - nasadka (8).
          aby odkręcić przepustnice (mozliwe dopiero po zdemontowaniu korpusu filtra) wystarczy klucz z nasadką (12) i odkręcić 4 śruby.
          (.Jak umiesz zmienić koło w rowerze to i tu sobie poradzisz.)

          Uszczelki przepustnicy o numerze Hondy: 16176-P2A-004.
          Stosowana m.in. w silnikach D16Y7 / D14A4.

          W silniku D14A3 / D14Z1 o mocy 75KM montaż tej uszczelki "odblokowuje" dodatkowe 15KM.

          Tę czarną masz fabrycznie / tę papierową trzeba wstawić zamiast tej czarnej to wszystko.

          Dokładnie co i jak tutaj opis:
          Załączone pliki
          Last edited by rambo7; 01-08-2013, 09:46. Powód: edit r7
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam

            Dzisiaj zdjąłem przepustnice i moim oczom ukazała się rzeczona uszczelka.

            Oto ona (na moim nowym filtrze powietrza)

            IMG-20130727-00008.jpg IMG-20130727-00009.jpg

            Comment


            • #7
              Czyli w tym momencie możesz mieć 100% pewności, że auto zostało już odblokowane. Komputer resetowałeś więc jeśli auto nie jedzie jak powinno. A twierdzisz, że tak jest w porównaniu z innym już 90 konnym silnikiem. To przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej...

              Filtr powietrz masz teraz nowy. Przejrzałbym jeszcze cały system zapłonowy, świece kopułka palec przewody. Możę zapłon jest przestawiony i nie jedzie.
              The 1st. - EJ9
              The 2nd. - ES7
              The 3rd. - FD7
              The 4th. - CU2
              ------------------------------------------------------------------

              ------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                Witam

                Mówię od razu na mechanice się nie znam więc proszę się nie śmiać. Mój brat ogarnia mechanikę i mówił że auto pali prawie na dotyk, chodzi cicho, równo i nie trzęsie nim, nie szarpie ani nic z tych rzeczy. W sumie mogę zobaczyć świece, kable mogę wziąć z drugiego (mają ok 3 miesięcy). Wydaje mi się jednak, że nie w tym tkwi problem. Sama specyfika silnika mówi że on ma nadal 75 KM. Gdzieś czytałem że 75KM dobrze się zbiera tak do 3000 obrotów, natomiast 90 KM zaczyna żyć powyżej 3000. Tutaj właśnie tak jest.

                Comment


                • #9
                  Wiesz, ja orłem z mechaniki również nie jestem. Przytaczam jedynie informacje przeczytane w różnych źródłach. To że 90KM zaczyna życ powyżej 3k rpm to mogę potwierdzić powiem więcej, na prawdę zaczyna żyć powyżej 4,5 i więcej. Wersją 75 nigdy nie miałem okazji jechać więc nie mam porównania jaka jest różnica i czy bardzo odczuwalna. Z opinii ludzi którzy odblokowywali silniczki można wnioskować, że powinna być odczuwalna i to wyraźnie. Ty niestety nie masz porównania na swoim silniku bo jak piszesz i widać po uszczelce miałeś już odblokowany.

                  Ja jak kupiłem swojego żółtka to na dzień dobry pojechałem do mechaników od Hond na regulację luzów wymianę filtrów, świec i regulację zapłonu. Czuć było wyraźną zmianę w zachowaniu auta.

                  Jeśli nie wiesz kiedy u Ciebie te rzeczy były ostatni raz robione to może warto to zrobić. Koszt nie jest aż tak wielki. Regulacja luzów 50PLN fitr powietrza masz nowy. Filtr paliwa też w granicach chyba 50PLN powinieneś dostać. regulacja zapłonu w zależności od warsztatu to 10 - 30PLN.
                  The 1st. - EJ9
                  The 2nd. - ES7
                  The 3rd. - FD7
                  The 4th. - CU2
                  ------------------------------------------------------------------

                  ------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Endriu130 Zobacz posta
                    Wydaje mi się jednak, że nie w tym tkwi problem. Sama specyfika silnika mówi że on ma nadal 75 KM. Gdzieś czytałem że 75KM dobrze się zbiera tak do 3000 obrotów, natomiast 90 KM zaczyna żyć powyżej 3000. Tutaj właśnie tak jest.
                    to musimy tutaj coś wyjaśnić, bo nie wszystko 3-ma sie kupy...
                    Możliwe że silnik D14Z1 wymaga czegoś jeszcze? - nie wiem czego? ... odnosząc się do tego co zamieściłem w Poście #5 nie napisałem że to zadziała w 100% w silniku D14Z1 - czyli takim jaki posiadasz.
                    Wszyscy poruszają się sloganem odetkania wersji 75KM na 90KM ..ale mało kto posługuje się symboliką - w jakim dokładnie modelu silnika!..?
                    Posiłkowałem się danymi niesprawdzonymi na 100% dlatego nie mogę powiedzieć jaki silnik tak naprawdę da się zmienić o 15KM więcej.

                    Powiem tak, jeśli wymagane jest przestawienie czegoś jeszcze np w sterowniku - no to w tym przypadku - faktycznie może nie być czuć te 90KM po zmianie uszczelki dolotu. Tu prosić by trzeba kogoś kto w dokładnie takim D14Z1 - zmienił uszczelkę i się wypowie.

                    Ja natomiast mogę powiedzieć z całą pewnością że to co napisałeś - cytuję: Gdzieś czytałem że 75KM dobrze się zbiera tak do 3000 obrotów - to kompletna bzdura! całkowita ściema! - jeśli zapomniałeś gdzie to wyczytałeś to dobrze - bo bzdura dokumentna.

                    Tak się składa że forumowicz Pan Kotlet ma dokładnie taki bolid D14Z1 i miałem okazję jechać tym ostatnio, (ja osobiście posiadałem D14A4 - 90KM fabrycznie) - dodam że bolid Pana Kotleta jest jeszcze nie przerobiony i wyraźnie czuć - bardzo wyraźnie że jest to po prostu słabsze auto i nic poza tym.
                    Silnik jedzie dopiero powyżej 4000 obr/min czyli dokładnie tak jak D14A4 ale oczywiście nie ciągnie tak żwawo.
                    Absolutnie nie jedzie w zakresie 900-3800obr/min - w tym zakresie jest muł, nie ma tu dynamiki - jedzie jak Polonez.
                    Jazda powyżej 4000 tys obr/min też nie jest inna, - niestety - nie ma mocy - nie ma możliwości rozpędzenia się na 5-tym biegu powyżej 140km/h.
                    Rozpędzić można się wyłącznie na 4tym biegu ..ale to wymaga czasu i długiej prostej osiągnąłem 156km/h po naprawdę długim czasie i chyba jechałem najszybciej, bo ojciec właściciela doszedł do 155km/h.
                    Wrzucenie 5-go biegu od razu spowalnia to auto.

                    Generalnie silnik 75KM do VI generacji jest nieporozumieniem.

                    Ja osobiście swoim D14A4 90KM bez problemu rozpędzałem się na 5-tym biegu do 185km/h by osiągnąć 195km/h trzeba było chwilę poczekać.
                    Generalnie w tych gdzie fabrycznie było 90KM - to rozpędzanie było czuć już od 3000obr - jeśli doszło się do 4000tys to już bardzo nerwowo chodził, tzn tak że siedzącym z boku już latały głowy na każde dodanie czy zdjęcie nogi z gazu, dynamika i przyspieszenie było odczuwalne.
                    W fabrycznym D14Z1 - tego nie ma nawet po przekroczeniu 5000obr.

                    Mój kolega miał wtedy WV Polo 1,4 8v obniżone itd, ja fabrycznego 3D 1,4 16v 90KM i polo dobrze przyspieszało w mieście ale w trasie 140km/h to max , mój od 140km/h zaczynał przyspieszać - to pytali mnie czy ja na pewno mam 1,4 ??

                    Podsumowując dla mnie D14Z1 jedzie jak Polonez - mimo 16V nic się nie zmienia w całym zakresie obrotów, nieeee..no ok, potężny muł jest do 4000tys a powyżej 4000 jest jakby muł zrzucił 10km balastu, niby lepiej ale trzeba czekać., czekać...i czekać...
                    generalnie wyprzedzanie TIRA na 4tym biegu przy prędkości 100-120 km/h jest "emocjonujące".


                    Wracając do sprawy, skoro jest uszczelka 90KM a mocy nadal nie ma to nie wiem, musiał by się tu wypowiedzieć ktoś doświadczony.
                    Ja taką wiedzę zdobędę wtedy gdy Pan Kotlet zdecyduje się na wymianę takiej uszczelki za 30zł, wtedy przejadę się i powiem o wynikach i wrażeniach przeróbki.
                    Na razie nie dostałem zlecenia .
                    Gdyby do tego doszło - to na 100% powiem jak jest naprawdę w przypadku silnika D14Z1.
                    Last edited by rambo7; 29-07-2013, 10:27.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Wydaje mi sie ze JapkoDre mial D14Z1 ale z tego co patrzylem do jego tematu to juz mial odblokowana po zakupie.

                      A na 100% D14Z1 mial Baster:

                      https://www.civicforum.pl/showthread...14Z2-by-Baster

                      przesledz jego temat zapytaj moze Ci cos podpowie ciekawego.
                      The 1st. - EJ9
                      The 2nd. - ES7
                      The 3rd. - FD7
                      The 4th. - CU2
                      ------------------------------------------------------------------

                      ------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Więc tak się składa że wczoran mały spocik w składzie 2 osoby rambo7 & Pan_Kotlet odblokowaliśmy D14Z1 .
                        Zabieg wg opisu przebiegł sprawnie - nic nie zdemolowano .
                        Na 100% D14Z1 daje sie odblokować wyjęto przedstawioną blaszkę kryzę powietrzną - założono uszczelkę klinkierową z ASO (17zł) przegoniono dyliżans na obwodnicy.
                        Przy wyjeździe z podwórka już było doskonale czuć że TO nie to auto! zdecydowana poprawa z dołu obrotów.
                        Wyraźnie czuć także że silnik wymaga "uczenia" - obroty przysiadały do 500obr/min ale nie zgasł ani razu.
                        Wcześniej przed zabiegiem na 4-tym biegu osiągał 140km/h potem potrzeba 3km by dojść do 150-155km/h.
                        Obecnie po zabiegu na 4-tym biegu osiąga 160km/h potem trzeba poczekać 3km by dojść do 170/km/h
                        Wyjęcie bezpiecznika ECU 7,5A w zasadzie nic nie dało.
                        Przegonienie dyliżansu po obwodnicy spowodowało załączenie się wiatraków chłodnicy (na polu około 26stC) - silnik już nie przysiada pracuje stabilnie.

                        Potwierdzam zatem że Silnik D14Z1 - z 75KM do 90Km stroi się bez problemu.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          @rambo7

                          Przywracasz mi nadzieję . tylko napisz kolejno jak to zrobiłeś.

                          1. Wywalam zwężkę (mam to już zrobione co widać na zdjęciach),
                          2. Wyjmuję bezpiecznik na ok. 3 min.
                          3. Wkładam bezpiecznik.
                          Teraz jak ja to zrozumiałem "uczenie silnika" (nie wiem czy dobrze jak coś to mnie popraw)
                          4.Bieg 1, 2, 3 (do ilu obrotów) i wciskam 4 i piłuje do oporu. Najpierw ma iść do 140 km/h i tak trzymam go na tej 4 i jadę ze 3 km i ma mi się prędkość podnieść?? Później dalej jadę kolejne 3 km i ma być już do 170 km/h

                          Możesz mi napisać procedurę jak to zrobiłeś. Potrzebna instrukcja dla opornych Napisz jak dla debila może załapie

                          PS. Gdyby była potrzeba mógłbyś mi kupić taką uszczelkę??

                          Dzięki za odpowiedź.

                          Comment


                          • #14
                            Ja zamówiłem swoją uszczelkę w ASO w piątek przed 10 rano, w sobotę była do odbioru, koszt jak napisal rambo7 - 17zł. Daj gościowi od części dowód rejestracyjny i powiedz że potrzebujesz tej uszczelki, tylko do wersji 90KM. Jak masz do ASO daleko to zadzwoń do nich, może uda się zorganizować jakoś przesyłkę.
                            Co do procedury:
                            Generalnie wyjęliśmy z rambo7 bezpiecznik oznaczony jako Back-up, wymieniliśmy uszczelkę, włożyliśmy bezpiecznik. Odpaliłem auto - wskoczyło na troszkę wyższe obroty ok 1100 i spadło do normalnych ~800 i tak już zostało. Stwierdziliśmy, że nie chce nam się czekać aż wentylator się załączy Silnik zanim pojechaliśmy testować chodził jakieś 3 minuty. Na początku obroty mocno spadały i chodził troszkę nerwowo, ale po 50km przejechanych jest już w pełni ok, a nawet lepiej niż wcześniej.
                            Różnica jest na pewno - przy 75km jadąc 50kmh na 4 biegu i mocnym depnięciu gazu, auto rozpędzało się dość opornie. Teraz czuć zdecydowane szarpnięcie i bolid żwawo śmiga do przodu Jak wracałem po operacji do domu przez miasto to przyzwyczajony do 75km na pierwszych światłach o mało nie wjechałem facetowi przede mną w kufer - więc różnica w zbieraniu się jest konkretna.

                            Podsumowując, również potwierdzam, że d14z1 się da odblokować na 90KM. Jak troszkę pojeżdżę to napiszę coś o spalaniu, sprawdzę też przy okazji ile da radę wycisnąć na A4.

                            Co do twoich kłopotów - upewnij się, że wszystko dobrze złożyłeś, zwłaszcza czy uszczelka siedzi tak jak powinna (wszystkie wycięcia powinny do siebie pasować) i czy ta guma pod plastikową puszką z filtrem jest dobrze ustawiona - reszty nie ma możliwości wsadzić źle. Sprawdź też czy komp na pewno ci się zresetował - poznasz po resecie zegarka i ustawień radia.

                            Comment


                            • #15
                              Endriu130 skoro widzę masz - przedstawiłeś uszczelkę klinkierową wpis #6. to na moje oko masz już 90KM, może Ty tego nie czujesz? ale silnik czuje.
                              to jest tylko! a może i aż! 15KM wiec nie spodziewaj się mega przyrostu mocy ale jak pisałem - a widzę że nie potwierdzasz ....

                              Przed zabiegiem ja osobiście prowadziłem D14Z1 w konfiguracji gdy jeszcze była metalowa kryza na 75KM i wiem jak jedzie - opisałem we wpisie #12... czytaj wolniej . Rozpędzanie na biegach 1 -2 -3 -4 tak sobie (jak polonezem) natomiast jak na 4-tym biegu włożonym przy 110km/h ...trzymałem nogę w podłodze przez jakieś 5-6km i czekałem ... czekałem .... aż doszedł do 155km/h więcej nie był w stanie.

                              Po zabiegu osobiście prowadzę D14Z1 w konfiguracji bez zwężki metalowej a z uszczelką klinkierową - od razu - natychmiast czuć że inaczej reaguje na dotykanie pedału gazu, zdecydowana poprawa od dołu. Cały test ponownie: Rozpędzanie na biegach 1 -2 -3 -4 zdecydowanie szybciej się rozpędza, natomiast jak na 4-tym biegu włożonym przy 110km/h to do 160km/h wskazówka rosła progresywnie dopiero od 160 do 170km/h trzeba było czekać.
                              Moja obwodnica w teście ma jakieś 6km jak by miała 20 km to bym i poczekał dłużej czy dojdzie do 180km/h... ale doszedł do 170km/h i to wystarcza by potwierdzić że przełożenie kryzy pomogło.

                              Bezpiecznik nie ma znaczenia -można go olać - nie ruszaj.
                              Silnik sięz czasem "sam nauczy" natomiast ja go po prostu przegoniłem: 1ka - 4500obr / zmiana 2-ka -5500obr, / zmiana 3-ka 6400obr / zmiana 4-ka trzymam pedał w podłodze ile wlezie ... ja mogłem tylko przez 3 km bo mi drogi brakło .... jak by była dłuższa obwodnica cisnąłbym dalej.
                              Po powrocie na parking ... zauważyliśmy że obroty już nie spadały do 500obr/min. ustabilizowały się na około 800-850 - czyli tak jak ma być - silnik można powiedzieć "dowiedział się" jaką dawkę przyjąć dla danej prędkości obrotowej. Na polu było na tyle ciepło że po takiej jeździe na już światłach załączał się wiatrak, czyli dowiedział się tez jaka jest temperatura cieczy.
                              to tyle.
                              Gdybyś robił próbę prędkości rób ją z głową, ja się wypuściłem przed 20stą gdy ruch już był mały, a doświadczenie w prowadzeniu nieprzepisowym jakieś posiadam .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X