Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

DUŻE Spalanie silnik 1.4 (90KM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Zdenio Zobacz posta
    ale w ciagu 3 pierwszych lat jazdy palila mi w trasie ponad 7, a w miescie 8+.
    Natomiast teraz w trasie pali mi ponizej 7miu (przy predkoscki "przelotowej" 120)
    Mi spaliła ostatnio w trasie dokładnie 5,3/100km. Problem jest tylko w mieście, gdzie pali te piekielne 10/100

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Nuke Zobacz posta
      Mi spaliła ostatnio w trasie dokładnie 5,3/100km. Problem jest tylko w mieście, gdzie pali te piekielne 10/100
      hmm a jaka technika jazdy? i jakie paliwo?

      Comment


      • #18
        Moja we Wrocławiu zimową porą pali około 7-8l/100km. Mam co prawda inny silnik (wcale nie mniejszy i nie słabszy) ale 10l/100km to za dużo. Osobiście jeżdżę bardzo dynamicznie bo dojeżdżam na uczelnie, a jak każdy wie studenci wszystko na ostatnią chwile więc nie ma czasu ociąganie... W woli formalności paliwo 95-oktanowe z Bliskiej.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez Zdenio Zobacz posta
          hmm a jaka technika jazdy? i jakie paliwo?
          Ostatnio staram się hamować silnikiem, nie cisnę za dużo, choć czasem zdarza mi się ostro ruszyć ze skrzyżowania. Paliwo 95 z BP. Takie pytanko, przy jakich obrotach optymalnie zmieniać bieg na wyższy?

          Comment


          • #20
            ja osobiscie mam problemy z ruszaniem
            bo nie potrafir ruszac wolno - na 90% zawsze osoba stojaca obok badz za mna zostaje w tyle..

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Zdenio Zobacz posta
              ja osobiscie mam problemy z ruszaniem
              bo nie potrafir ruszac wolno - na 90% zawsze osoba stojaca obok badz za mna zostaje w tyle..
              Hehe ja tak miałem na kursie na prawko i instruktor mnie strasznie napierniczał, że za ostro ruszam i za szybko jeżdżę - a to tylko Corsa 1.0 była ... Po kursie mi przeszło

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Nuke Zobacz posta
                Ostatnio staram się hamować silnikiem, nie cisnę za dużo, choć czasem zdarza mi się ostro ruszyć ze skrzyżowania. Paliwo 95 z BP. Takie pytanko, przy jakich obrotach optymalnie zmieniać bieg na wyższy?
                Jeżeli włączysz "mode emerycki" i będziesz zmieniał biegi przy 3 tys. (cholera a tak fajnie jest zmieniać przy 5 tys. to spalanie będziesz miał optymalne.

                No i mulenie auta przy 1,5 tys. obrotów też na pewno nie będzie ekonomiczne (masz niski moment obrotowy przy niskich obrotach), tak więc lepiej nie przesadzać.

                Do tego jak jedziesz na prostej to popuszczaj gaz i dodawaj tylko tyle żeby utrzymać prędkość.

                Inna sprawa to oponki, jak szerokie i do tego zimówki to spokojnie kosztuje to 0,5 litra na 100km.

                Co do auta to przed resetem kompa, wymień też filtr powietrza (może masz stary) a komp ustawi mapy wtrysku optymalnie.

                Po zresetowaniu możesz zostawić auto na wolnych obrotach aż dwa raz włączy się wentylator chłodnicy (tylko wyłącz ogrzewanie to darujesz sobie jazdę z falującymi obrotami przy każdym zatrzymaniu auta zanim zaprogramują się mapy.

                A tak BTW. masz 3D czy 5D (bo 5D palą litr więcej od 3D - inne przełożenia skrzyni biegów)
                Last edited by PeJot; 19-12-2008, 15:37.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez PeJot Zobacz posta
                  Jeżeli włączysz "mode emerycki" i będziesz zmieniał biegi przy 3 tys. (cholera a tak fajnie jest zmieniać przy 5 tys. to spalanie będziesz miał optymalne.

                  No i mulenie auta przy 1,5 tys. obrotów też na pewno nie będzie ekonomiczne (masz niski moment obrotowy przy niskich obrotach), tak więc lepiej nie przesadzać.

                  Do tego jak jedziesz na prostej to popuszczaj gaz i dodawaj tylko tyle żeby utrzymać prędkość.

                  Inna sprawa to oponki, jak szerokie i do tego zimówki to spokojnie kosztuje to 0,5 litra na 100km.

                  Co do auta to przed resetem kompa, wymień też filtr powietrza (może masz stary) a komp ustawi mapy wtrysku optymalnie.

                  Po zresetowaniu możesz zostawić auto na wolnych obrotach aż dwa raz włączy się wentylator chłodnicy (tylko wyłącz ogrzewanie to darujesz sobie jazdę z falującymi obrotami przy każdym zatrzymaniu auta zanim zaprogramują się mapy.

                  A tak BTW. masz 3D czy 5D (bo 5D palą litr więcej od 3D - inne przełożenia skrzyni biegów)
                  Zmieniam przy około 3tys. Filtr był niedawno wymieniany. Zimówki są, ale standardowe i to jest 4D.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez Nuke Zobacz posta
                    Zmieniam przy około 3tys. Filtr był niedawno wymieniany. Zimówki są, ale standardowe i to jest 4D.
                    Czyli po mieście spalanie powinno się zamknąć w 9l no chyba, że stoisz dziennie 3h w korkach to wtedy wszystko jest możliwe.
                    Możesz wymienić świece na NGK i zrobić reset kompa.

                    Jakby padła sonda to spalanie miałbyś dużo większe, ja bardziej podejrzewam kończący się termostat, który się nie domyka i masz cały czas "duży obieg" płynu.

                    Ogrzewania w kabinie tez nie ma sensu od razy dawać na maksa przy zimnym silniku, paradoksalnie jak dasz na 60% to szybciej będzie ciepły i silnik i kabina ...

                    Comment


                    • #25
                      Praktycznie nawiew jest ustawiany między 0 a 1, czasem na 2 jak szyby bardzo parują. Ogrzewanie tylnej szyby też włączam kiedy trzeba... Jednak myślę, że nie ma się czym martwić, ale sprawdzę jak będzie widno te przewody i świece. Dzięki

                      Comment


                      • #26
                        Pozdro.
                        Mam EK9 juz trzy lata srednie spalanie w cyklu mieszanym wychodzi mi 7 litrow (zima czy lato)
                        mieszkam w duzym miescie a dojazd do pracy 15 km autostrada (do140 ) i troche na swiatelkach. Jak mule za dizlakam to nie krece wiecej niz 2 tysiaki, i piateczka ciagnie juz od 1,5 obrotow i poza tym startuje z kazdym idiota ktory chce pokazac jak idzie jego fuwej.
                        nara

                        Comment


                        • #27
                          10 l na setke to za dużo 100% sonda lambda

                          Comment


                          • #28
                            powiem wam ze po wymianie oleju i filtrów oleju i paliwa no i po zdjęciu nogi z gazu spaliła mi 8,6 l na 100 także duży postęp. jeszcze mam w planie wymianę świec i kabli i może jeszcze coś urwiemy Pozdr
                            PS: Szczęśliwego Nowego Roku!

                            Comment


                            • #29
                              Mnie na gazie pali z 11-12 litrów. To chyba też dużo w sumie przy takiej normalnej jeździe, ale dość już mam tego samochodu bo chyba trafiłem na jakiś trefny egzemplarz. Nawet nie chce mi sie z tym nic robić.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez chetka Zobacz posta
                                Mnie na gazie pali z 11-12 litrów. To chyba też dużo w sumie przy takiej normalnej jeździe, ale dość już mam tego samochodu bo chyba trafiłem na jakiś trefny egzemplarz. Nawet nie chce mi sie z tym nic robić.
                                jedż na regulacje

                                Comment

                                Working...
                                X