Witam. Jak w tytule, auto pracuje dobrze na jałowych(rozgrzewa się do temperatury roboczej normalnie) na luzie delikatnie wciskając i popuszczając gaz da się dobić do 2k obrotów i gaśnie. Na biegu nie ma szans ruszyć dotykając gazu. Odczytałem kod błędu 5 czyli map sensor. Auto świeżo odpalone po swapie silnika (ten sam silnik d15z3). Kolektor dolotowy został założony ze starego więc map sensor też jest ze starego, więc powinien działać. przeglądając dookoła wszystko wszystkie wtyczki i przewody podłączone. Jutro zmienię map sensor na ten z nowego silnika ale wątpię, że to jego wina bo na starym silniku dobrze jeździł. Gdzie można jeszcze szukać problemu?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Auto gaśnie po dotknięciu gazu. Kod błędu 5
Collapse
X
-
5 - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
był temat ale niedokończony:
Błąd nr 5 i nr 3 MAP sensor, silnik D15Z3 z kolektorem od D16y8
moim zdaniem nie jest problemem czujnik, MAP on działa dobrze skoro wyłapuje że w procesie który nadzoruje coś nie działa. Trzeba naprawić proces który szwankuje. Wtedy nie będzie wywalał kod nr 5.
MAP sensor sam z siebie się nie psuje, on podaje jedynie informację o treści "5". Trzeba widzieć co jest przyczyną że MAP reaguje. Jaki proces nadzoruje MAP? - tam trzeba szukać.
Dla pewności sprawdziłbym połączenia elektryczne które idą do wtyczki MAP, czy coś jest nienaderwane, ukruszone czy piny się stykają itp. bo w definicji pisze wyraźnie "(...) lub jego obwód".
Map sensor znajduje się w tym silniku na przepustnicy? Masz LPG? ... było coś ostatnio tam grzebane ?
Szukaj i czytaj wszystkie tematy z rekordem "MAP sensor"
MAP Sensor- pytanie.
no i ogólna informacja ... może cię naprowadzi na jakiś trop:
Co to jest czujnik MAP Sensor, jak on działa i jakie są objawy usterki? Skorzystaj z wiedzy ekspertów Motointegrator.com – Dowiedz się wszystkiego o motoryzacji!
daj znać koniecznie na czym stanie?Last edited by rambo7; 09-05-2024, 08:50.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Tak, map sensor znajduje sie na przepustnicy. Nie mam LPG. Niestety ale przy odkręcaniu map sensora śruby okazały się w bardzo złym stanie i skończyło się złamaną obudową przepustnicy w miejscu gwintu. A druga przepustnica ( z nowego silnika ) okazuje sie uszkodzona bo ktoś mądry pozbył się wtyczki od czujnika położenia przepustnicy a jest zespolony z obudową przepustnicy więc nie mogę wymienić samego czujnika. Będę szukał nowej przepustnicy i map sensora dla pewności jeśli to nic nie da to zapewne tutaj wrócę z pomiarami i przejrzanymi kablami od przepustnicy.
Comment
Comment