Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowe opony i alufelgi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    I to nic nie będzie obcierało? 7" to rzadko widziałem. Tylko z Et ok 45 a to już granica. A granic chciałbym uniknąć. I być może te felgi potem pójdą na zimę, więc zostanę chyba przy 6,5 :P
    Dzięki wielkie za porady Troszkę się rozjaśniło w głowie

    Comment


    • #17
      To nie tak. ET to jest odległość przyłożenia felgi od środka jej szerokości-im większe ET tym opony bardziej schowane.
      Ja mam ET 35 7" szerokości i 195/50/15,a to jest dopiero "lajcik".

      Comment


      • #18
        A, pomyliłem w którą stronę to ET zmierza ;p
        Ale Ty masz EJ, a ja MB. No i ja nie mogę sobie pozwolić, żeby coś obcierało/wystawało bo drugi komplet to trochę poczeka na zakup :P Więc chciałbym zachować w miarę cywilny wygląd

        Comment


        • #19
          Ja broń Cię PB nie namawiam na takie fele,chciałem jedynie pokazać Ci ile zostaje miejsca.
          Może pooglądaj sam,choć większość jest poobniżana.
          Witam. Wpadłem na pomysł,byśmy pokazali jakie mamy felgi i opony do swoich aut. Temat ten będzie zbiorem dla potomnych,dla tych co szukają jakiejś wizji dla siebie,dla tych co mają dylematy,dla tych co chcą widzieć jak prezentują się przy danym aucie. . . itp. Możecie wklejać i podawać dane, ja będę aktualizował wszystko na tym 1 poście i zrobię z tego porządek. Jeżeli temat nie będzie pasował moderatorowi, to skasować i zapomnieć o tym.

          Comment


          • #20
            O. Bardzo fajny link Po pracy pooglądam

            Comment


            • #21
              Zakup dokonany. Status koła 1/2

              Dziś przyszła paczka z felgami Dezent 15/6j 4x100 ET 38. Może nie jest to górna półka, ale napewno lepsze takie niż żadne. Jutro jestem umówiony do wulkanizatora w celu kupna używanych opon i założenia nowych kapci. Czy na 6j wejdzie 195?. Felgi wydają się ok, oby nie było problemów z założeniem (wyważenie i montaż :P). Stare stalówki idą na śmietnik, bo są całe pordzewiałe i krzywe. Na zimę powtórka z rozrywki (mam nadzieję, że fundusze pozwolą na nowe opony).

              Stare koło
              starekoła.jpg

              Nowe felgi
              nowefelgi.jpg

              Edit. Jakbym mógł prosić o połączenie podwójnego posta, ponieważ nie było dostępnej opcji edytuj.
              Last edited by Zipencjusz; 21-04-2016, 11:37. Powód: Double post

              Comment


              • #22
                195mm na felgę 15" wejdzie, mimo wszystko poproś gumiarza by także sam ocenił czy wszystko jest w dopuszczalnych Normach .
                Stalówki oddaj gumiarzowi o może jakiś upust ci zrobi czasem komuś przyda się 1 felga! Kołpaki oryginalne z felg stalowych to jest konkretna wartość poszukaj na allegro, to zobaczysz że to jest konkretna kasa .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  received_1161988300502606.jpg
                  Kupiłem 195/50. Wszystko weszło. Parę odważników. Ale jednak zmieniła się charakterystyka jazdy. Wolniej przyspiesza. Za rok chyba wrócę do 185
                  Edit.1 Mam 2,4 bara, czy to odpowiednie ciśnienie w oponach 195/50 15"? Pytam bo naklejka przy drzwiach to już nie ważna

                  Comment


                  • #24
                    Fajne! mnóstwo Dezentów "przerobiłem" w swojej byłej pracy. Ciężarkami na nowych felach się nie przejmuj, zawsze jest jakaś niedowaga (kiedyś usłyszałem od klienta bajkę, że nowych felg z nowymi oponami się nie wyważa, ale gdy zobaczył 35 i 70g to zmienił zdanie permanentnie ) Swoją drogą co to za laczki?

                    2,4 bara myślę, że ok, pod warunkiem, że nie bawisz się w rajdy po bezdrożach i potrafisz zdjąć nogę z gazu w trudnych warunkach drogowych.

                    Pewnie, że wolniej przyspiesza! Oczywista sprawa, opory toczenia znacznie się zwiększyły. Pomyśl, co by było przy 205! Osobiście trwam zaciekle przy 185/60 14", ale coś czuję, że pęknę i też sobie 15" sprawię. Kiedyś...

                    Edit: co do kołpaków to jeśli jeszcze je masz to podeślij foty na priv, może mi się przydadzą, bo z moimi wstyd się za bramę wynurzyć...

                    Comment


                    • #25
                      Hankook Ventus s1
                      Rajdy po bezdrożach może nie, ale dziury masakryczne. W drodze do rodziców dziewczyny to parenascie kilometrów jedzie się jak z wibratorem w tyłku xd Myślisz, że powinienem podpompować? Foty podeślę Ci jak wrócę, ale cudów się nie spodziewaj xd

                      P.s. Jakby ktoś znał dobra firmę od nakrętek do felg, to również mile widziana informacja
                      Last edited by Zipencjusz; 26-04-2016, 10:29.

                      Comment


                      • #26
                        Nie wiem jak te starsze Hankooki się sprawują, ale użytkownicy tych nowych (chyba nawet seryjnie montowanych w Skodach) nie narzekają. Bądźmy dobrej myśli

                        Czy podpompować to raczej niekoniecznie, a wręcz przeciwnie 2,4 to dość wysoka wartość. Jeśli wydaje ci się, że jest za twardo to obniż do np. 2,2, przejedź się też po dziurawej drodze i sam oceń. Jeśli będzie poprawa to tak zostaw
                        Przy niepewności co do ciśnienia warto zwrócić uwagę czy opona stoi na podłożu całym czołem równomiernie, a nie bardziej barkami ("bokami") lub środkiem czoła.

                        edit: dla ułatwienia o co mi chodzi z czołami i barkami zamieszczam wygooglowany obrazek, który fajnie obrazuje również sposób zużywania się opony przy niewłaściwym ciśnieniu
                        cms_34.jpg
                        Last edited by Bartoslav; 26-04-2016, 19:29.

                        Comment

                        Working...
                        X