Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Materiał do wyciszania kabiny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Materiał do wyciszania kabiny

    Wita. Czy ktoś z Was może wyciszał swoją honde tak by za głośno nie było od zewnątrz? ;P Chciałbym sobie takie coś wykonać tylko nie mam pojęcia jak się fachowo nazywa taki materiał, którym mógłbym to zrobić i gdzie to kupić? Jeśli ma ktoś to niech dołączy zdjęcia jak to zrobił u siebie.
    Pozdrawiam wszystkich hondziarzy !
    MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

  • #2
    Zamieszczone przez rocket6 Zobacz posta
    Czy ktoś z Was może wyciszał swoją honde tak by za głośno nie było od zewnątrz?
    Hondę nie, ale inne auta tak.

    Jeśli zależy Ci tylko na wytłumieniu hałasu w aucie powinieneś użyć mat tłumiących i mat wyciszających.
    Maty tłumiące dostepne na rynku dzielą się na bitumiczne i butylowe. Bitumiczne są tańsze, ale z czasem twardnieją, kruszą się i tracą swoje właściwości. Dodatkowo do prawidłowego położenia powinno się je podgrzewać aby były bardziej elastyczne.
    Maty butylowe dostępne są w różnych grubościach i z dodatkową warstwą aluminium. Takiej maty możesz użyć do wyciszenia pokrywy silnika. np:




    Podłogi, dach, gródź silnika w kabinie można wyłożyć czymś takim:
    Profesjonalne materiały wyciszające i termoizolacyjne dla przemysłu, budownictwa mieszkaniowego i samochodów. Szeroki wybór, fachowe doradztwo, doskonałe ceny. Zapraszamy do sprawdzenia oferty!


    To połączenie maty bitumicznej i porosa. To ostatnie bardzo dobrze tłumi szumy. Można stosować w miejscach gdzie nie ma wilgoci, poroso chłonie wilgoć.

    Ewentualnie mata butylowa i na to samo poroso. Kiedyś GMS miał w ofercie takie maty fajne... połaczenie butylu i pianki zamknięto-komórkowej, a na tym jeszcze aluminium, ale widzę, że zniknęło z oferty.

    W miejscach gdzie może być wilgotno np. bagażnik, można wyłozyć matą butylową na na to piankę zamknięto komórkową:



    Dostępna w różnych grubościach, nie chłonie wilgoci. W dotyku przypomina spienioną gumę.

    Dużo informacji na temat tłumienia znajdziesz na forach CA. Najlepsze efekty uzyskuje się tłumiąc podłogę, dach i gródź silnika. Dużo potrafi też dać wytłumienie drzwi i bagażnika jesli jest jakiś goły i nie masz np. tylnej półki która oddziela bagażnik od kabiny.
    Last edited by Elwizardos; 04-09-2016, 19:19.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

    Comment


    • #3
      Bardzo Ci dziękuję, super wyczerpująca odpowiedź, postaram się to jakoś zastosować w mojej Hondzinie.. Pozdrawiam ! ;P
      MOJA HONDA - http://www.civicforum.pl/showthread....914#post310914

      Comment


      • #4
        Bardzo proszę.
        Maty bitumiczne czy też butylowe, żeby spełniały swoją funkcję muszą być dokładnie wprasowane w blachę. Muszą do niej przylegać na całej powierzchni. Warto się zaopatrzyć w jakiś wałeczek do dociskania.
        Ja używam czegoś takiego:

        540324_1.jpg

        Tani , ale skuteczny.

        Maty jak pisałem mają różne grubości zarówno materiału tłumiącego jak i samego aluminium. Np. maty Hollywood`a mają bardzo sztywne aluminium.
        Na płaskie duże powierzchnie można śmiało dawać grubsze. Na bardziej profilowane lepiej układa się cieńsze, ale można dać dwie warstwy jak już ma być solidnie i na bogato
        To samo ta mata bitum+poroso. Jest dość sztywna i dobrze będzie układać się na dachu. Podłoga w miejscach płaskich. Na bardziej profilowanych płaszczyznach można się ratować osobną matą i porosem lub pianką.
        Pozdrawiam Czarodziej
        Mój Szogun

        Comment

        Working...
        X