Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Konserwacja Podwozia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Konserwacja Podwozia

    Witam.
    Temacik dość ważny bo chodzi o konserwację całego podwozia.
    W sobotę chcę zacząć czyścić podwozie i usunąć wszelaką rdzę a poźniej dobrze to zakonserwować.
    Mam parę pytań. Czy ktoś już to robił sam? Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki jak się najlepiej za to zabrać ( ściaganie progów, zderzaków? Nadkola? ) czym czyściliście, czego używaliście i najważniejsze czym konserwowaliście??? Proszę o podanie preparatów i ich ceny. Chcę to zrobić na własną ręke ale solidnie.
    Pozdrawiam.

  • #2
    kolego jeśli masz swój plac to polecam ci ściągnąc tylni zderzak nadkładki progów plastikowe z przodu osłony nadkola plastikowe żeby dobrze usunąć rdze np z podłogi to kanał by sie przydał dobra do tego bedzie szczotka na wiertke lub szlifierkę odrdzewiacz szczotka druciana a środki to baranek, bitex pod pistolet fajnie sie tym nanosi na całe auto wystarczy ci z 6 puszek 1 kg baranka

    Comment


    • #3
      Zanim zaczniesz cokolwiek robić jedziesz na profesjonalną myjnie i myjesz podwozie.

      Potrzebny Ci będzie kompresor z pistoletem. (Jeżeli nie masz kompresora i jesteś zmuszony używać środków w spreju, to musisz kupić dwa razy więcej potrzebnej wymienionej chemii).

      I polecam ten zestaw: https://moto.allegro.pl/zestaw-do-ko...579561046.html

      1 puszka do ochrony karoserii
      3 puszki do konserwacji podwozia
      1 puszka do konserwacji i ochrony profili zamkniętych

      Później rób tak jak radzi jump23, ściągasz nakładki progów, i plastykowe nadkola z przodu, tylni zderzak. To są elementy które możesz zabezpieczyć bez potrzeby kanału. Ja miałem wszystko w dobrym stanie, miejscami wystarczyło przetrzeć papierem. Całość zabezpieczyłem farbą antykorozyjną i pomalowałem środkiem do ochrony karoserii - baranek.

      Później przechodzisz do konserwacji podwozia. Tutaj nic rozbierać nie musisz, zanim przystąpisz do konserwacji to usuń ewentualną rdze. Ale tylko miejsca w których jest rdza nie polecam czyścić całego podwozia i ściągać fabrycznej konserwacji. Później całość malujesz, w odstępach 30 minut. Tutaj używasz 3 puszek środka do konserwacji podwozia, pamiętaj również że należy zakonserwować (tym samym środkiem) przednie i tylne nadkola, w tym celu najlepiej ściągnąć koła.

      Kolejny krok o którym wiele osób zapomina, to konserwacja profili zamkniętych. Zapewne widziałeś że miejscami w nadwoziu są wsadzone takie plastykowe zaślepi, (nadkola, drzwi, progi, w komorze silnika). Wszystko należy ściągnąć i w miarę możliwości nanieść tam ostatni środek do konserwacji profili zamkniętych, w tym celu używasz wężyka załączonego w zestawie.

      Robiłem tak rok temu i zero śladów rdzy, zrobiłem tak również w tym i uważam że na zimę jestem dobrze zabezpieczony.
      Last edited by kamilrojek; 22-08-2012, 20:52.
      - Stuk! Puk!
      - Kto tam?
      - Panewka!

      --- Moje 5D ---

      Comment


      • #4
        dobry zestaw ale do profili 1 puszka to za mało na drzwi progi tylne nadola od srodka spokojnie z 5-6 takich puszek

        Comment


        • #5
          Kanał mam do dyspozycji. Dzięki wielkie za pomoc. Poszukam gdzieś w motoryzacyjnych tego zestawu bo na zamowienie z netu za pozno - do soboty nie dojdzie. Ile mi zejdzie czasu na to? Pewnie cały dzień co?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez jump23 Zobacz posta
            dobry zestaw ale do profili 1 puszka to za mało na drzwi progi tylne nadola od srodka spokojnie z 5-6 takich puszek
            Robiłem to u siebie w piątek i poszło mi 2 takie puszki, plus jedna w spreju. I naprawdę dobrze było wszystko pokryte, byłem zaskoczony że jest tak wydajna. Rok wcześniej zużyłem 8 puszek w spreju.

            JapkoDre, ja zaczynałem pracę o 7 i skończyłem o 22, z dwiema przerwami po 30 minut, ale wszystko mam zrobione tak jak należy. Warto poświęcić czas oszczędzając w przyszłości pieniądze.
            - Stuk! Puk!
            - Kto tam?
            - Panewka!

            --- Moje 5D ---

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez kamilrojek Zobacz posta
              Rok wcześniej zużyłem 8 puszek w spreju..
              A ja mam takie pytanko - po co powtarzać tę operację co rok???
              Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Remek Zobacz posta
                A ja mam takie pytanko - po co powtarzać tę operację co rok???
                Bo sprej to dziadostwo, nie doleci nawet do połowy miejsc tam gdzie puszka i pistolet z kompresora.
                - Stuk! Puk!
                - Kto tam?
                - Panewka!

                --- Moje 5D ---

                Comment


                • #9
                  teraz ja sie zabieram za konsterwacje tylko nadje nie wiem rzeczy typu:
                  czyszczenie wszystkich wymienionych wyzej mijsc ok
                  nastpenie jakis podklad )srodek ko konserwacji podwozia ) jaka marka firma
                  nastepnie baranek jaka firma

                  Comment


                  • #10
                    Ja zawsze tzn. od 2009 roku używam Motip środek do konserwacji podwozia i robię zarówno podwozie jak i nadkola. Bardzo dobry środek niemieckiej firmy. Robią również inną chemię samochodową. Pierwszy raz konserwowałem tak jak wspomniałem w 2009r. no i wartalo by znów odnowić powierzchnię choć nie widać śladów zużycia struktury. Grunt do dobre przygotowanie powierzchni. Oczywistością jest, że zdejmujemy wszystkie osłony i zderzaki wraz progami. Do profili zamkniętych oczywiście fluidol tej samej firmy. Oczywiście nakładamy natryskowo.
                    pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      Podepne sie pod temat.

                      Za tydzien chce sie zabrac na przyczarnienie podwozia w swoim kanarku. Poczytalem temat, wiem juz mniej wiecej co kupic tylko teraz pytania:

                      1. Czy koniecznie trzeba nakladac pistoletem z kompresora? Nie da rady zwyklym pedzlem? Oczywiscie jak nie ma innej opcji to zalatwie sobie kompresor.

                      2. Jak ze zdejmowaniem badz nie zdejmowaniem baku?

                      3. jaki srodek do odrdzewienia byscie polecili... Z tego co widzialem to tyl juz dobrze przyczerwienial i trzeba by to dobrze ''wyżreć''

                      4. 5 litrow bitexu wystarcy do ogarniecia calego podwozia?

                      Jak mi sie cos jeszcze nasunie to napisze
                      The 1st. - EJ9
                      The 2nd. - ES7
                      The 3rd. - FD7
                      The 4th. - CU2
                      ------------------------------------------------------------------

                      ------------------------------------------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        5 litrow wystarczy kompresorem fajnie sie to robi bo o wiele szybciej i dotrzesz w kazde miejsce a rdze najpierw szczotka druciana szczotka na wiertakrke i jazda potem odłuścić i konserwacja można przed dać też podkład reaktywny baku bym nie ściągał ze względu na starość śrub przewowdów zbyt duże ryzyko moim zdaniem

                        Comment


                        • #13
                          Cris polecam zrobić dwie warstwy konserwacji na podwozie. Na używałem środków BOLL-a do konserwacji podwozia (są też do nadwozia, więc trzeba patrzeć uważnie). Kupiłem 4 puszki na kompresor, dwie konserwacji szarej i czarnej. Pierwsza warstwa z konserwacji szarej żeby wiedzieć gdzie na nałożyłem. Później poprawiałem czarną i na szarej było dobrze widać gdzie jeszcze trzeba nałożyć drugą warstwę. Bitexu i pędzla nie polecam. Już wolałbym więcej wydać i kupić konserwację w spreju. I oczywiście najważniejsze w konserwacji są profile zamknięte które zalewa się woskiem.
                          - Stuk! Puk!
                          - Kto tam?
                          - Panewka!

                          --- Moje 5D ---

                          Comment


                          • #14
                            na profile to na progi na jedna strone spokojnie 2 sztuki po 1l

                            Comment


                            • #15
                              Dzięki Panowie,

                              W takim razie zakupuję puszkę BOLLa 5kg i coś do profili zamkniętych. Kompresor sobie załatwię tylko trzeba będzie ogarnąć gdzieś w jakimś OBI czy innym koncówkę pistolet do malowania. Czyli baku nie zdejmować. Mam nadzieję, że pod nim tragedii nie ma. Za tydzień lecimy z tematem
                              The 1st. - EJ9
                              The 2nd. - ES7
                              The 3rd. - FD7
                              The 4th. - CU2
                              ------------------------------------------------------------------

                              ------------------------------------------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X