Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ubytek płynu chlodniczego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ubytek płynu chlodniczego

    Wyglada to tak. Honda z zainstalowana sekwencja.
    Problem taki ze po 1,5 miesiaca nie mam w ogole plynu w zbiorniczku wyrownawczym (dolewany byl w warsztacie w pazdzierniku bo tez po 1,5 miesiaca bylo pusto w zbiorniczku). W chlodnicy jak odkrecilem i wlozylem palec to tez nic nie wyczulem. Troche mnie to martwi bo nie wiem jak dlugo tak jezdze, czy pare dni czy 3 tygodnie na przyklad, ale temp silnika zawsze w 1/3 wiec chyba ok.

    Oleju nie przybywa, praktycznie od wymiany do wymiany idealnie w polowie, pod korkiem oleju nie ma zadnego osadu. Wiec uszczelka chyba odpada.

    Temperatura zawsze po nagrzaniu w 1/3 nigdy nie jest wyzej.

    Ogrzewanie działa dobrze.

    Chce uzupelnic w poniedzialek. Jaki plyn najlepiej wlac?

    Rozumiem ze mam wlac najpierw do chlodnicy pod korek, potem do zbiorniczka do minimum. Pozakrecac, odpalic silnik, wlaczyc ogrzewanie i czekac do dwukrotnego wlaczenia sie wentylatora? Potem wylaczyc silnik, pojsc do domu, za pare godzin wrocic i zobaczyc jaki jest poziom w zbiorniczku, jesli nizszy to uzupelnic do minimum?

    Dzieki za pomoc.
    Last edited by Arek1980; 26-12-2009, 19:52.

  • #2
    Jak zero oleju Ci bierze to nie dobrze z tego co moj mechanik mowi ze hania wrecz powinna brac co nieco oleju i zeby raz w tygodniu sprawdzic i ewentualnie dolac.

    A do chlodnicy to wlej koncentrat zimowy ja zrobilem mieszanke ciut gestsza niz na opakowaniu bylo napisane i musze przyznac ze szybciej sie grzeje i dluzej trzyma cieplo ale to w zimie jest chyba dobre.

    Przepatrz czy wszystkie wężyki ktore tam sa od chlodnicy i zbiorniczka wyrownawczego sa dobrze przymocowane moze gdzies jakis zacisk puscil. I radze sprawdzac regularnie stam plynow raz na tydzien przynajmniej. Dobrze zadbana hanka to bezawaryjna jazda na długie lata.

    Comment


    • #3
      E no ja wole jak mi nie bierze oleju jednak A opinia moze byc zwiazana z tym ze hania lubi sie pojezdzic na wysokich obrotach a wtedy wiadomo ze troche wypije. Ja praktycznie jezdze do 3 tys obr, raz na jaki czas przeganiajac ja troche wyzej zeby sie nie zamulila.

      Panowie jutro zakupie Dynagel 200 bo widze ze jest mieszlany i do wszystkich chłodnic więc nie bedzie problemu.

      Zrobie tak:
      Na zimnym silniku doleje pod korek w chlodnicy i do poziozmu pomiedzy min i max w zbiorniczku. Zapale auto, nagrzewanie na max, nawiew na 2, poczekam do zalaczenia wentylatora . Wylacze auto, po ostygnieciu sprawdze poziom i ewentualnie znowu uzupelnie w zbiorniczku. i tak dlugo bede to robic az poziom w zbiorniczku na zimnym silniku bedzie bez zmian.
      Bedzie dobrze?
      Last edited by Tomo1; 27-12-2009, 13:15.

      Comment


      • #4
        nie będzie dobrze

        oglądnij dokładnie węże i chłodnice bo gdzieś ci musi płyn uciekać. Bez zlokalizowania wycieku będziesz musiał co chwila dolewać .

        Comment


        • #5
          Na razie Arek zrób tak jak piszesz i obserwuj, może po założeniu instalki układ nie był jeszcze odpowietrzony, gdy sprawdzałeś poziom ?
          Przy okazji warto sprawdzić szczelność trójników i korka od chłodnicy.

          Comment


          • #6
            U mojego ojca leciało z trójników, po wymianie jest ok.

            Z koncentratem do chłodnic trzeba uważać. Niektórzy chcąc obniżyć temperaturę zamarzania dają mniej wody do mieszanki, ale wtedy chłodzenie silnika jest gorsze, co latem może się odbić na pracy układu. Sam koncentrat działa jak smar, tzn nie odprowadza ciepła. Zalanie silnika samym koncentratem spowoduje przegrzanie silnika.

            Comment


            • #7
              Panowie wec tak.

              1. Odkrecilem korek od chlodnicy, dolalem ok 0,3 litra, potem do zbiorniczka bo byl pusty do poziomo miedyz min i max. W sumie dolalem ok. 0,6 litra. (Dynagel 2000 czerwony, a widze ze w ukladzie mialem jakis zielony, mam nadzieje ze to nie problem bo na Dynagelu pisze ze mieszalny ze wszystkimi)

              2. Zapalilem auto, ogrzewanie na max, nawiew na 2, jak sie troche podgrzal to troszke przygazowalem zeby sie szybciej nagrzal. Nagrzal sie do temp normalnej (ok. 1/3 skali) ale went sie nie zalaczal, moze za zimno jest, nie wiem.

              3. Przejechalem sie dosc ostro, wrocilem, poziom w zbiorniczku ten sam co po dolaniu , w chlodnicy nie sprzawdzalem bo bym mial fontanne, sprawdze za pare godzin.

              4. Jechalem dzis tylko na benzynie, jutro pojade na gazie moze bedzie widac ze przy gazie ubywa tylko.

              Cos mozecie na ta chwile stwierdzic?
              Last edited by Arek1980; 29-12-2009, 12:26.

              Comment


              • #8
                Czy jeździsz na gazie czy benzynie to obieg płynu przez trójniki jest taki sam

                Jeździj i obserwuj

                Comment


                • #9
                  Masz racje.
                  Teraz przed i po kazdej jezdzie bede sprawdzal.

                  A z tym ze mi sie wentylator nie odpalil to w porzadku?

                  Comment


                  • #10
                    jeśli ci gdzieś ucieka to po tygodniu będziesz miał duży ubytek w zbiorniku wyrównawczym.

                    Z tym że po krótkim grzaniu ci wentylator nie odpalił to w porządku.

                    Jeśli chcesz sprawdzić czy ci sie wentylotor kręci to przedewszystkim wyłacz ogrzewanie w kabini (ustaw suwak na polu niebieskim) i musisz ładnych kilka minut gazować bo zanim termostat puści obieg chwile schodzi. Najlepiej przejechać się pare kilometrów na wysokich obrotach i później zostawić na wolnych i powinien się wentylator właczyć.

                    Comment


                    • #11
                      No i minely 3 dni i w chlodnicy jest dalej pod korek a w zbiorniczku jest juz ponizej minimum. Wiec ubylo ok 0,2-0,3 litra, a przejechalem w tym czasie ok. 150 km.

                      Jutro rano uzupelniam do max w zbiorniczku, i nie ruszam auta 2 dni. Jesli po tym czasie ubedzie to znaczy ze na 100% jest jakis wyciek, jesli nie tzn. ze cos sie dzieje w czasie jazdy.
                      Dobrze mysle?

                      Comment


                      • #12
                        a może teraz Ci sie dopiero odpowietrzył?
                        dolej do między minimum a max. i powinno byc dobrze.
                        ja miałem podobny problem po zakupie autka...
                        gdy sprawdziłem poziom płynu po dwóch dniach od zakupu w zbiorniczku nie było nic...
                        a silnik sie nie przegrzewał... ciągle 1/3 skali...
                        dolałem i po trasie 20km z rana patrze.. znów w zbiorniczku sucho..to znów dolałem między minimum a max... włączyłem ogrzewanie na max i na 2 bieg...
                        poczekałem az sie troche zagrzeje... i dałem mu ostro w dupe... kręciłem do 6 tys trasa jakies 10km... zatrzymałem sie i patrze... poziom w zbiorniczku sie podniusł do max... czekałem az sie włączy wentylator 2 razy... i zostawiłem autko do wystgnięcia.. po około 3h sprawdzam i poziom płynu między min a max.. i zostało tak do teraz...
                        a juz bałem się najgorszego

                        pozdro i powodzenia.
                        Last edited by Gość; 02-01-2010, 18:20.

                        Comment


                        • #13
                          Moze byc tak jak mowisz.
                          Dzis o 11 rano dolalem rowno do max, auto ruszam dopiero w poniedzialek o 6.30 do pracy, wiec wtedy sprawdze i bede madrzejszy o to czy ucieka na postoju czy tylko przy wlaczonym silniku i jezdzie.

                          Comment


                          • #14
                            mi np gdy hanusie przegonie na obrotach wyzszych niz 5 tys i tak dobry odcinek to cieknie mi plyn chlodniczy z bloku... za kolektorem... i o ile poziom plynow jest wlasciwy a gdy jest tylko na dnie albo na minimum nic nie cieknie...

                            Comment


                            • #15
                              Arek pamiętaj o tym ze jak zalejesz za duzo to moze Ci wysadzic korek

                              Comment

                              Working...
                              X