Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wzrastająca temperatura

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wzrastająca temperatura

    Witam
    Mam pewien problem ze swoją hanią a mianowicie wzrastająca temp płynu chłodniczego niekiedy nawet prawie do samego końca skali. Termostat wymieniłem juz może ze 2 albo i 3 razy ale to i tak niedało efektu żadnego, wymieniłem czujnik temperatury który pokazuje na desce temp i ciągle nic... Czasem mam wrażenie jak gdyby był chłodzony powietrzem bo gdy np jade w trasie ze stałą prędkością to temp jest ok a gdy wjade w miasto odrazu wzrasta a jeśli dłużej w korku postoje to szkoda gadać. Wentylator sie niby włącza. Niemam pojęcia co sie dzieje.... Czy to by była wina pompy???? Układ mam zalany pełnym koncentratem a silnik D14A5. Poratujcie koledzy bo sie nieda jeżdzić!!!!

    Zapraszam do działu Przedstaw się https://www.civicforum.pl/forumdisplay.php?f=17
    Last edited by fura V; 06-11-2009, 23:40.

  • #2
    1) Sprawdź na zimnym wężyki idące do chłodnicy (abyś wiedział jak to wygląda jak są miękkie), a później jak sie nagrzeje sprawdź to samo - jeśli na nagrzanym węże są miękkie to coś masz nie tak z przepływem, coś może być przytkane.
    2) Jedź do mechanika i sprawdź czy koncentrat ci się już nie zestarzał, może chodzi się samą wodą?
    Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
    Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

    Comment


    • #3
      Nie chcę Cię straszyć ale miałem identyczne objawy jak Ty i okazało się to najgorsze Uszczelka Pod Głowicą. Zobacz Czy Ci nie ubywa płynu choć będzie ubywał nawet powoli ale wycieków mieć nie musisz bo tak jak u mnie poszła uszczelka od wewnątrz i płyn uciekał do cylindra a tam się już spalał... Podjedź na Analize Spalin I Ci powiedzą czy w spalinach nie ma wody... Pozdrawiam

      Comment


      • #4
        Hmm z tą uszczelką to niewiem...Musiało by płynu uciekać dużo a zrobiłem już ze 2 tyś tak i ubytku niby nie stwierdziłem(niezauważalny) Co może najgorsze to że czasem właśnie dobrze chłodzi a czasem zupełnie nie, mam do pracy 15km wyjeżdzam z domu silnik sie nagrzewa a z każdym kilometrem temp rosnie i rośnie aż niemal do końca skali a czasem moge zrobić i 400 km i zupełnie normalnie chłodzi, termostat raczej odpada bo wymieniałem 2 razy i tak sie właśnie zastanawiam z pompą wodną niby od wymiany minęło 40 tyś
        ale mam przeczucie że poprostu się (niewiem w jaki sposób, mechanikiem nie jestem ale)się zacina..... jak myślicie, to może być to????

        Comment


        • #5
          No ja też nie chce Cie straszyć, ale też okazało się to uszczelką pod głowicą.
          Na początku płyn mi nie ubywał - zaczął ubywać dopiero po jakimś czasie.

          Comment


          • #6
            otóż to, płyn ubywa po jakimś czasie i to w bardzo powolnym stopniu natomiast cisnienie wypycha go do cylindra i nie chłodzi go tylko spala. Tez tak mialem za od czasu do czasu byl spokoj bo sie nie grzal nawet raz zrobilem 500km i wskazowka nie dgrnela a nie czasami to co chwile sie dzialo czy w miescie czy na trasie. Zrob se szybko analize spalin na zawartośc H2O w spalinach i bedziesz wiedzial na czym stoisz.

            Comment


            • #7
              ja niestetety przerabviam najgorszy wariant tej sytuacji (wymiana silnika d14A2 na D14A4) wiec posłuchaj kolegów powyżej i zrób jak radza pozdro

              Comment


              • #8
                Chwilowo sie wstrzymałem z uszczelka głowicy. Zreszta jakoś nie wieże w to..... Wody w spalinach niemam robiłem badanie, płynu nie ubywa (zresztą gdyby to była uszczelka to bardzo dużo by go ubywało) 2 godz tamu założyłem orginalny termostat (w hondzie kupiłem 109zł) Przetestuje to, ewentualnie płukanie chłodnicy i całego układu razem z wymianą płynu chłodniczego. Przyjże sie też czujnikowi który chyba sie znajduje też przy termostacie (tak mi doradzano- czy słusznie okaże się???) Uszczelka pod głowicą to ostateczność- pytałem sie w warsztacie (niby dobry) zaśpiewali mi 400 zł za uszczelki i demontaż i złożenie ponowne + robota głowicy którą oni nie robią tylko wysyłaja gdzieś (niepamiętam gdzie) czyli jak mi podsumował między conajmniej 800 a 1000 zł .....

                Comment


                • #9
                  Oby to nie było to. A jezeleli chodzi co do kosztów to ja za wymiane uszczelki pod glowica, rozbrojenie glowicy do szlifu/planowania, wymiana uszczelki pod kolektorem ssacym i wydechowym + regulacja luzu zaworowego i napiecie paska rozrządu zaplacilem 1100zł.

                  Comment


                  • #10
                    A czy pompę wody ktoś sprawdzał, może to ona nadaję się do wymiany? Jeżeli UPG by była walnięta to po pierwsze: jeżeli strzeliła by w odpowiednim miejscu to ubywałoby płynu (niedużo ale zawsze), auto mogłoby kopcić na biało za sprawą płynu chłodniczego dostającego się do komory spalania. Jeżeli jest to wina UPG to warto sprawdzić czy węże wodne nie robią się zbyt twarde oraz czy w zbiorniczku nie robi się zbyt duże ciśnienie (czasem ciśnienie jest tak duże że po przegazowaniu silnika przy odkręconym korku wyrzuca płyn na zewnątrz).

                    Jeżeli miałbym problem ze zbyt wysoką temperaturą: sprawdziłbym czujnik temperatury cieczy oraz stan pompy wody.

                    Comment


                    • #11
                      Założony nówka orginalny termostat, po nagrzaniu silnika wskazówka nawet niedrgnie. Naszczęście okazało sie to! Dzięki wszystkim za rady!!!

                      Comment

                      Working...
                      X