Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przegrzanie silnika, wyrzucanie płynu chłodniczego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przegrzanie silnika, wyrzucanie płynu chłodniczego

    Część, parę dni temu kiedy jechałem do pracy zauważyłem dziwne skoki wskazówki od temperatury
    Auto było strasznie rozgrzane i ze zbiorniczka wyrównawczego wyrzucało płyn ale tylko podczas jazdy.
    Dużo czytałem o tym i prawie wszystko sprowadzało się do termostatu albo uszczelki pod głowicą , ale auto nie kopci i nie ma śladów oleju w płynie no i wentylator sie nie włącza przy wysokich temperaturach.No chyba , że to wina termostatu?

  • #2
    w każdym temacie (przynajmniej tam gdzie pisałem) jest ich sporo, nie napisałeś nic na temat działania układu chłodzenia, czyli grzania . Układ chłodzenia silnika jest układem ogrzewania kabiny samochodu - jak Tytuł działu wskazuje .
    Zatem, zawsze, absolutnie zawsze, w każdym aucie z silnikiem spalinowym jakie miał będziesz, podstawowy test układu chłodzenia - to: czy jest ogrzewanie tak mocne jak wskazuje wskazówka i gdy się silnik przegrzewa, czyli wiesz ze tam jest ponad 100stC...czyli czy wtedy z kratek nawiewu po otwarciu ogrzewania, w momencie wskazówki powyżej normy, leci z kratek 100stC ???? 100stC to wiesz ile to jest i(czego się spodziewać) gdybyś przyłożył dłoń do zagotowanej wody w czajniku?
    No, to pytanie: wskazówka idzie wyżej niż normalnie czyli 96-102stC - ogrzewanie na Max ...topią się kratki nawiewu?
    zauważyłeś:
    Zamieszczone przez Spivuse Zobacz posta
    Auto było strasznie rozgrzane
    wiadomo, więc skoro jest tak rozgrzane - to czy tak rozgrzana ciecz dokładnie taką temperaturą ogrzewa kabinę?
    Taka jaka jest temp. cieczy chłodzącej , takie samo powinno być ogrzewanie kabiny?
    Tak jest ? sprawdziłeś to ?
    Jeśli nie - to sprawdź.
    Jeśli nie ma takiej samej temp powietrza z kratek ka temp. silnika, to jest coś nie tak.
    To jest podstawowy test.
    Im lepsze ogrzewanie w lato tym, skuteczniejsze chłodzenie silnika. Nie ma ogrzewania w lato, to są kłopoty z chłodzeniem silnika. To jest zależne.
    Ogrzewanie kabiny bardzo wiele mówi o skuteczności układu chłodzenia.
    W tym temacie nie podałeś żadnej informacji.
    Termostat raczej ma tendencję do otwierania się za wcześnie i silnik jest niedogrzany. U ciebie takiej sytuacji niema.
    Najczęściej jest jakaś nieszczelność w układzie co powoduje dostawanie się powietrza do układu, jakaś np. korozja obejmy, nieszczelność chłodnicy itp. Skoro wskazówka silnika się waha, oznacza że ciecz w układzie chłodzenia raz krąży raz stoi.
    Pompa wody potrafi tłoczyć tylko ciecz, nie potrafi tłoczyć gazów. Wydajność pompy jest proporcjonalna do obrotów silnika, im wyższe tym szybciej krąży ciecz.
    Jeśli w układzie jest bąbel gazu (powietrza od nieszczelności lub spalin od wypalonej upg) to ciecz się gotuje, to jest normalne i widzisz że temp rośnie.
    To samo możesz zaobserwować otwierając ogrzewanie na Max.
    Zazwyczaj w takim kłopocie jak opisujesz jest tak, że wskazówka rośnie - ogrzewania nie ma, (a powinno) wskazówka opada ogrzewanie wraca i grzeje. Widać że jest dokłądnie na odwórt niż wskaznie wskazówki temp silnika.
    Oznacza to że nie ma prawidłowego obiegu cieczy.
    Powody napisałem gazy w układzie.
    Pytanie do Ciebie czy to z nieszczelności? czy z wypalonej uszczelki głowicy.
    Musisz być ostrożny i spróbować podotykać wszystkie węże układu chłodzenia. Np jeśli silnik się przegrzewa a dolny wąż jest ciepławy zamiast mega goracy - to 100% nie ma obiegu cieczy.
    Korek chłodnicy otwieraj dopiero jak silnik całkowicie ostygnie.
    Dlaczego wywala ciecz zb. wyrównawczym,?
    Ano dlatego że wiesz dobrze że jak się w garnku woda zagotuje to unosi się pokrywka czyli gaz wypycha pokrywkę.
    Tak samo w silniku skoro wywala ciecz - jest cofka do zb. wyrównawczego, no to bąbel gazu (opary cieczy) zagotowany do 100stC ma takie ciśnienie że przewyższa ciśnienie pompy wody i powoduje to cofnięcie cieczy do zb. wyrównawczego.
    Gdyby układ był szczelny 100% ciecz by krążyła w układzie - wtedy pompa wody daje sobie rade bez problemu.
    Pompa wody nie poradzi sobie z obiegiem cieczy w sytuacji gdy jest poduszka gazowa w układzie, ona jak się zagotuje, ma dużo wyższe ciśnienie i zawsze wywali ciecz w stronę przeciwną.
    Wiesz już co się dzieje ...?
    No to zanim podejmiesz decyzję o wymianie termostatu sprawnego na sprawny (gdy będzie jakaś nieszczelność w układzie) to nic nie da. Czy to jest jasne?

    Zasada na przyszłość, zawsze w lato sprawdzaj na chwilę i co jakiś czas, czy jest mocne skuteczne ogrzewanie. Im lepsze ogrzewanie - tym lepsze chłodzenie silnika. Nie ma grzania - to szykują się kłopoty, od razu trzeba sprawdzić co się dzieje.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X