Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gotujący się płyn chłodniczy, para spod maski i wyciek płynu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Gotujący się płyn chłodniczy, para spod maski i wyciek płynu

    Witam,

    Temat był pewnie poruszany pod innym względem, ale wolę się zapytać
    Chodzi o to, że plyn chlodniczy w mojej Civic VI 1.4 IS 90KM się gotuje pod kilku przejechanych kilometrach nie wpływając zbytnio na wskaźnik temperatury. Jadąc np. autostradą nie odczuwam tego, ale w momencie kiedy się zatrzymuję spod maski nagle leci para. Problem pojawia się i znika w losowych dniach i temperaturach na dworze. Plyn wycieka. Ja podejrzewam o to termostat. Mechanik jak to mechanik że uszczelka pod głowica...

    Z góry dzięki

  • #2
    Najpierw tutaj
    REGULAMIN CIVICFORUM.PL 1. Idea: forum poświęcone samochodom "Honda Civic", forum dyskusyjne, forum techniczne, forum dobrowolnie zarejestrowanych w nim ludzi o podobnych zainteresowaniach. Forum jest tworzone przez wszystkich użytkowników. • Za kształt forum odpowiadają Osoby Funkcyjne (Administratorzy i Moderatorzy) które mają prawo moderować wpisy, bądź zmieniać posty niezgodne z tym Regulaminem zależnie od ich uznania, mając na uwadze dobro Forum Civicforum.pl • Instancją

    Potem wypada tutaj
    https://www.civicforum.pl/forumdispl...dstaw-si%C4%99!
    Dobrze by było żebyś miał obcykane to
    https://www.civicforum.pl/showthread...t=dane+profilu.


    Zamieszczone przez Michal.1 Zobacz posta
    Mechanik jak to mechanik że uszczelka pod głowica...
    Ma rację .

    Comment


    • #3
      zastosuj się do powyższego wpisu.
      Zamieszczone przez Michal.1 Zobacz posta
      Ja podejrzewam o to termostat.
      Wszyscy o wszystko zawsze podejrzewają termostat . Żeby podejrzewać termostat no najpierw musisz wiedzieć jakie objawy daje uszkodzony termostat, no i na pewno nie są to objawy pary spod maski .
      Michał, weź teraz na logikę... gotujesz ciecz...
      Kiedy ciecz się zagotuje w jakich warunkach? np. weźmy ciecz w czajniku grzałka to silnik (wydala ciepło) woda w czajniku to układ chłodzenia. Czyli gotujesz ciecz która się nie przemieszcza, tak? tak. No to ją w końcu zagotujesz, tak? czy nie?
      No i podobnie masz u siebie termostat nie ma tu nic do rzeczy. Gotujesz ciecz w silniku w jednym miejscu, więc i wskazówka nie pokazuje wrzenia, bo jest poza obszarem wrzenia. Termostat sprawny gdy go wymienisz na sprawny niczego nie poprawi w tej sytuacji. Ciecz stoi. Mało tego, nawet jak wymienisz sprawną pompę wody na sprawną w tej sytuacji też niczego nie zmieni.
      Nawet wymiana chłodnicy ze sprawnej na sprawną niczego w tej sytuacji nie zmieni.
      Po prostu gotujesz ciecz która nie krąży w układzie chłodzenia.
      Pytanie:
      - kiedy układ chłodzenia jest sprawny - tzn kiedy ciecz ma szansę krążyć w układzie?
      - kiedy układ chłodzenia jest niesprawny - tzn kiedy ciecz nie ma szans krążyć w układzie?
      (odpowiedzi udzielił - podpowiedział mechanik).
      tzn. sama uszczelka głowicy tego nie powoduje.
      Czy jesteś w stanie śledząc tok tego co piszę ... domyślić się co jest powodem, co powoduje że ciecz nie krąży?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment

      Working...
      X