Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskazówka temperatury płynu chłodniczego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskazówka temperatury płynu chłodniczego

    Witam
    Tak sobie pomyślałem patrząc na wskazówkę temperatury płynu chłodniczego na zgaszonym silniku i z moich obserwacji wywnioskowałem że tak jakby leży ona za nisko, na co nie zwróciłem wcześniej uwagi.

    Może dlatego cały czas wydawało mi sie ze silnik sie nie dogrzewa bo temperatura na wskaźniku ma po prostu przesuniętą skale.

    FA582A0D-B9E0-4C30-B791-3CB9B95DCF8F.jpg

    Co o tym myślicie?
    Pozdrawiam

  • #2
    Pytanie czy zawsze jest na dole,i czy na postoju wędruje do poprawnego poziomu.
    Jeśli wcale sie nie rusza to wyjmij przewód z czujnika i zewrzyj do masy,wskaźnik powinien pokazać max. wtedy wymień czujnik.
    Jak nic się nie stanie to też tragedii nie ma ,pomożemy znaleźć.
    A jak idzie na postoju (trzeba troche potrzymać na obrotach) to termostat leży.

    Comment


    • #3
      Termostat wymieniłem tydzień temu więc na 100% jest sprawny. Czujnik tez działa bo po kilku kilometrach normalnie idzie w górę, chodzi mi jedynie o jego pozycje spoczynkową, że tak bardzo na dole leży... 90st jest tak mniej więcej w połowie wskaźnika a maksimum jakie osiąga to trochę mniej niż połowa... z 80st może...
      Za raz ide sie przejechać to zrobię zdjęcie jak złapie temperaturę i pokaże ile zazwyczaj wskazuje.

      Comment


      • #4
        Czy ten czujnik to ten czujnik?
        43E4469C-3FA3-47C3-BECA-308AB3134A20.jpg
        Ten odpięty, i gdy jest odpięty to świeci sie check.

        Comment


        • #5
          To normalne wskazanie dla angielki. Jeżeli auto normalnie łapie temp i wskazówka stoi w miejscu po nagrzaniu to wszystko jest ok.

          Comment


          • #6
            Dobra tylko ze ogólnie ma cały czas takie wskazanie...
            1A4E8AB2-B3B4-40DB-89DD-53884B489470.jpg
            Czy to normalne? Wydaje mi sie ze kiedyś pokazywała jakby więcej..

            Comment


            • #7
              Ten co odpiałeś jest dla komputera,a do wskaźnika jest osobnmy,ten na termostacie z jednym przewodem.
              Nie musisz go już jednak wypinać bo widać że instalacja jest sprawna i sam czujnik też.
              One sa bardzo niedokładne tak samo jak i sam zegar,dlatego nie ma na nim wyskalowania i wartości maja być jedynie orientacyjne.
              Jak chcesz dokładnie wiedzieć jaka temperaturę ma płyn to możesz się podpiąć i przeczytać co do stopnia.
              Niedokładność wynika z tego ze to czujnik jednoprzewodowy i obwód zamyka się przez masę silnika i budy,a te połączenia nie zawsze są takie same i zależne są też od obciążenia . Ten dwuprzewodowy jest za to kompletnie odizolowany od warunków zewnętrznych.
              Druga sprawa to fakt że ten dolny czujnik mierzy temperaturę w głowicy,a drugi na wystawionej puszce,więc to nic dziwnego ze różnice kilku stopni da się zauważyć w zimie.
              Masz dobrze i się nie przejmuj,tak ma być.
              Wymieniałeś termostat niepotrzebnie.Najpierw diagnoza a potem naprawy.

              Comment


              • #8
                Rozumiem dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                  One sa bardzo niedokładne tak samo jak i sam zegar,dlatego nie ma na nim wyskalowania i wartości maja być jedynie orientacyjne.
                  dokładnie tak.
                  Dla uspokojnienia sumienia, wpisz w wyszukiwarkę "wskaźniki zegary honda civic VI" zobaczysz że tak ma być. https://img1.autocentrum.pl/_awc.blogi-79903-1.jpg
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X