Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskaźnik temperatury wysoko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskaźnik temperatury wysoko

    Witajcie,
    Wskaźnik temperatury wędruje mi do około 3-5mm od czerwonego pola.
    Wiatrak dopiero wtedy zaczyna działać i zbija ale niewiele.
    Sprawdzałem poziom płynu w zbiorniczku i było poniżej MIN. Dolałem pół litra, trochę pojeździłem i było około MIN. Znowu dolałem pod MAX ale nie widzę poprawy


    Jak sprawdzić w czym jest problem?
    Wskaźnik? Czujnik? Płyn? Termostat? Pompa?

    Dodam jeszcze ,że:
    - weze od chlodnicy po jeździe gorące
    - chłodnica po jeździe gorąca
    - ogrzewanie działa

    Civic Vi 1.5 vtec
    Last edited by paw.cz; 04-07-2020, 11:50.

  • #2
    Dień dobry


    Comment


    • #3
      Dziekuje, oczywiscie czytalem inne tematy ale nie znalazlem identycznego przypadku.

      Dodam ze jak wskazowka temp. osiagnie ten opisany poziom to po wlaczeniu ogrzewania spada do okolo polowy. Powietrze leci bardzo gorace, ciezko trzymac reke przy nawiewie.
      Dolewalem tak jak pisalem plynu do zbiorniczka, po malu plyn gdzies "ucieka" ale poprawy nie widze
      Czytalem o tescie na uszczelke pod glowica, moze kupie zestaw ale chcialem sie poradzic jeszcze czy zanim to zrobie nie sprawdzic czegos jeszcze

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
        Czytalem o tescie na uszczelke pod glowica
        Odpuść.

        Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
        czytalem inne tematy ale nie znalazlem identycznego przypadku
        Wszystkie te przypadki jak mawia Rambo (kierownik działu "grzechotnika") to jedno i to samo,opisane są jedynie w inny sposób,ale jak to zbierzesz w jedna całość to sam się przekonasz.

        Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
        jak wskazowka temp. osiagnie ten opisany poziom to po wlaczeniu ogrzewania spada do okolo polowy.
        Czyli pierwsza wskazówka już jest -brak przepływu przez chłodnicę (szeroko opisywane wiele razy)
        powody: zatkana chłodnica,uszkodzony termostat
        postępowanie:
        pomacać czy cała chłodnica jest równomiernie gorąca >wymiana jeśli nie jest
        demontaż termostatu >założyć nowy w przypadku poprawy (niedogrzewania) lub stary jeśli nic się nie zmieni.
        termostat pasuje od 4,5,6,7 gen. bez względu na pojemność


        Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
        Dolewalem tak jak pisalem plynu do zbiorniczka, po malu plyn gdzies "ucieka"
        Szukaj gdzie ten płyn sie podziewa.
        Przepałuj to auto podn jakąś górke,ew. poszukaj sobie ustronnej drogi i zrób sobie kilka przejazdów jak na "ćwiartce",potem otwórz maske i popatrz czy płyn wylatuje ze zbiornika (szukaj kropek po wyschniętym płynie)
        Nie bój się przy tym naciskać na gaz bo niczego nie zdziałasz.
        To są prymitywne ale skuteczne metody jeśli nie masz praktyki ,działają zawsze i nie wymagają niczego poza podstawowymi narzędziami ze stodoły.

        To auto nigdy nie pożera płynu na wolnych obrotach , nigdy nie miesza płynu z olejem a objaw uszkodzonej uszczelki występuje jedynie pod obciążeniem,to wynika z konstrukcji tego genialnego silnika i dlatego testy kupowane możesz sobie darować.
        Dodam też że jeśli raz przegrzałeś ten silnik,to uszczelka jest do bani.

        Kontrola korka chłodnicy i szczelności ukladu
        ostudzić całkowicie>zjąć wężyk od zbiornika wyrównawczego>napompować układ nieznacznie ponad 1.1 bara (to nieznacznie jest bardzo istotne bo rozwalisz chłodnicę)>układ wyrzuci nadmiar ciśnienia i pozostawi tylko tyle ile jest napisane na korku(węże powinny pozostać twarde)>szukać wycieków (szczególnie z okolic rozrządu)

        Jeśli na krućcu węża chłodnicy masz coś w rodzaju odpowietrznika (to nie jest odpowietrznik,choć niektórzy tak twierdzą) to pompuj bezpośrednio przez niego i kontroluj przy jakim ciśnieniu korek z chłodnicy zacznie puszczać płyn w zbiorniczek.
        kr.gif

        Comment


        • #5
          Dzieki za tak dluga odpowiedź.

          Piszac o przegrzaniu masz na mysli wjechanie wskaznika temperatury na czerwone pole? (nie doszlo do tego jeszcze)

          Sprawdze to co moge sam i jak cos wyłapie napiszę tutaj. Z tym pompowaniem jednak nie bardzo mam czym to zrobic.. (ten jakby odpowietrznik mam u siebie)

          Z tym uciekaniem płynu - myślałem, że może gdzieś zapowowietrzony jest i po dolaniu po przejażdżce z włączonym ogrzewaniem zasysa go gdzieś do układu..

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
            Z tym pompowaniem jednak nie bardzo mam czym to zrobic.. (ten jakby odpowietrznik mam u siebie)
            Jest stacja benzynowa,jest pomka.Swego czasu pompowałem to z wykorzystaniem zwyczajnego wentyla wyciętego ze starej feli.
            Zdejmij wężyk między chłodnicą a zbiorniczkiem,dopasuj coś żebyś mógł pompować pistoletem do pompowania kół przez ten "odpowietrznik",potem pompuj i patrz kiedy wywali płyn przez ujście na zbiorniczek.Ma być tyle co napisane na korku (1.1 bar),po napompowaniu zakręć i patrz czy układ nie flaczeje.Jeśli flaczeje to szukasz wycieków.Pistolet ma mieć wiarygodny manometr.
            Robisz to powiwietrzem i na zimnym silniku z tego powodu ze jedynym innym sposobem na uzyskanie ciśnienia jest nagrzanie silnika co wiąże się automatycznie z natychmiastowym odparowywaniem drobnych kropel,wtedy nie zobaczysz wycieku.
            Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
            Z tym uciekaniem płynu - myślałem, że może gdzieś zapowowietrzony jest
            Ten układ odpowietrza się sam.Po zalaniu płynem zamykasz korek ,wkręcasz silnik na 3,4 tysie,gasisz i dolewasz do chłodnicy.Potem powtarzasz ze dwa trzy razy aż pod korkiem przestanie ubywać i na tym koniec.
            Żeby się nie narobić to jest prosty sposób na kilkukrotne dolewanie.
            Wlewasz do zbiornika sporo ponad stan,dmuchniesz w niego od góry a płyn sam już będzie leciał do chłodnicy.Potem tylko w odpowiednim momencie zamykasz korek .
            Będzie szybciej jak wyszarpiesz zbiornik i uniesiesz (nie jest przykręcany,wystarczy pociagnąć)
            Last edited by m26; 04-07-2020, 16:08.

            Comment


            • #7
              Mam niedużo info ale może coś to powie jeszcze. Po ostatnim dolaniu płyn już stoi na poziomie MAX przy zimnyn silniku.

              Po dłuższej przejażdżce:
              - chłodnica cała jednakowo gorąca ale tak, że można dotknąć na 2 może nawet 3 sekundy
              - wąż górny od chłodnicy i węże od nagrzewnicy gorące mocniej niż chłodnica - można tylko na chwile dotknąć (było włączane ogrzewanie pod koniec żeby trochę zbić)
              - wąż dolny od chłodnicy podobnej temp jak chłodnica
              - płyn troche ponad maks w zbiorniczku

              Mam też wrażenie, że wiatrak załącza się jeszcze później niż 3-4 dni temu

              Comment


              • #8
                Więcej energii zużyjesz klepiąc na klawiaturze niż przy wyjmowaniu termostatu,nie wspominając o dalszej degradacji auta.To tylko trzy śrubki...
                Jak chcesz awarii silnika to jesteś na dobrej drodze.

                Comment


                • #9
                  Masz wszelkie objawy upg. Co z tym zrobisz xD

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    To tylko trzy śrubki..
                    Na dniach zabiore się za wymiane. Mam tylko problem z wyborem termostatu - różne temperatury otwarcia - 78 / 82. Wiesz może który ma być?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez enneagram Zobacz posta
                      Masz wszelkie objawy upg. Co z tym zrobisz xD

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
                        Na dniach zabiore się za wymiane. Mam tylko problem z wyborem termostatu - różne temperatury otwarcia - 78 / 82. Wiesz może który ma być?
                        Bez większego znaczenia. Wybierz tańszy.

                        Comment


                        • #13
                          Najpierw diagnoza a zakupy na koniec.
                          Kiedyś wracałem z żoną z zakupółw i padł mi termostat na drodze,wyjąłem i pojechałem dalej.
                          Spuszczałem płyn do garnka na gołąbki bo akurat to było w aucie.
                          Stałem niecałe 15 minut...

                          Comment


                          • #14
                            Jestem już po wymianie termostatu i płynu. Jest ok. Wskaźnik stoi na 1/3.
                            Kupiłem od razu termostat i płyn bo pogadałem w międzyczasie z poprzednim właścicielem - miał auto ok. 10 lat i nigdy nie było nic robione przy układzie chłodniczym.

                            Stary termostat był firmy WAXSTAT. Nowy kupiłem jaki mieli w sklepie VERNET.

                            Dzieki m26 za rady przy odpowietrzaniu

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez paw.cz Zobacz posta
                              VERNET
                              Oby posłużył,bo ostatnio im szło nie za dobrze.

                              Comment

                              Working...
                              X