Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskaźnik temperatury

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskaźnik temperatury

    1.4 KAT 98' Fastback D14A8

    Wskazówka temperatury cały czas utrzymuje się na ok 1/3 wskaźnika i tak stoi, na biegu jałowym po kilkunastu minutach zaczyna się włączać wentylator na chwile i co jakiś czas tak robi. Silnik gorący tak że garaż można ogrzewać (nie mam pojęcia czy to prawidłowe czy nie), po otwarciu korka chłodnicy płyn jest prawie pod korek, płynu w zbiorniku wyrównawczym hmm brak. Chcę wymienić płyn chłodzący i od razu termostat żeby mieć na jakiś czas spokój.

    Jako że nie mam doświadczenia to nie wiem czy to jest poprawne działanie czy też nie.
    Na chwilę obecną nie mogę przeprowadzić jazdy i zobaczyć jak się po jakimś czasie zachowuje.

  • #2
    Zamieszczone przez Michex Zobacz posta
    płyn jest prawie pod korek
    Dolej i sprawdź dopiero.Prawie pod korek to za mało,wlewea sie tyle ile można i czeka aż ścieknie nadmiar rurka do zbiorniczka,potem zakręcasz.
    Jeśli to niewielka ilość i masz wymieniać to wlej wody (tylko pod tym warunkiem,bo duza ilość zacznie niszczyć auto).
    Zamieszczone przez Michex Zobacz posta
    Wskazówka temperatury cały czas utrzymuje się na ok 1/3 wskaźnika i tak stoi,
    na zimnym też?

    Zamieszczone przez Michex Zobacz posta
    Chcę wymienić płyn chłodzący i od razu termostat żeby mieć na jakiś czas spokój.
    Jak nie ma potrzeby to termostat zostaw,bo cieżko o dobry zamiennik.
    Chłodnica sie nagrzewa cała?Węże sa twarde w chwili kiedy wentylator sie włącza?

    Comment


    • #3
      wskaźnik na 1/3 a garaż można ogrzewać, to jaka jest temperatura z kratek nawiewu? otwórz ogrzewanie na max.
      Generalnie jak jest jak opowiadasz to termostat jest do wymiany.
      Zanim wymienisz płyn dokonaj solidnej płukanki (najlepiej chemicznej) całego układu, nie zapomnij o nagrzewnicy - otwierając ogrzewanie na MAX.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zimny silnik, po ok 5 min wskazowka idzie w gore, po ok 15 min gorna rora jest goraca zas dolna tez ledwo dotknac mozna. Obie rury twarde. Z nawiewu leci bardzo cieple powietrze. Plyn uzupelniony.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Michex Zobacz posta
          gorna rora jest goraca zas dolna tez ledwo dotknac mozna
          Ale chłodnica czy cała jest gorąca?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Michex Zobacz posta
            gorna rora jest goraca zas dolna tez ledwo dotknac mozna.
            no i tu jest nieprawidłowość. Normalnie to góra gorąca że nie dotkniesz, spód ciepły wyraźnie chłodniejszy od wieczka. Ty twierdzisz że spód ma wyższą temp niż wieczko, no to nie jest normalne. Moim zdaniem termostat.
            Tylko jak mówię przy tej robocie solidnie może i 2 razy płukałbym układ chłodzenia, dlaczego? bo jeśłi jest jakiś syf w ukłądzie to szkoda termostatu in się po jakimś czasie znowu zablokuje.
            Pierwsze to płukanka chemiczna, potem płukanie wodą demineralizowaną, czyli zalewam układ bez termostatu ogrzewanie na max i tak jeżdżę 3-5 dni. potem to wylewam, zobaczysz ile woda bez minerałów wchłonie syfu, dopiero potem solidnie wydmuchać układ powietrzem, zamontować termostat i dopiero zaleć nowy płyn.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Temperatura wysoka to termostat otwarty,dlaczego ma być uszkodzony?
              Prędzej zabita i niewydolna chłodnica.Druga rzecz to przy aucie na postoju z temperaturą 100st+ oba węże są prawie tak samo gorące ,a na pewno nie da się rozróżnić ręką temperatury.Czujnik ,druty lub sam zegar można już uznać za niesprawne,ale to akurat jest prosta przyjemna robótka.

              Comment


              • #8
                A może kolega tego wątku nie wie, że wskaźnik temperatury zatrzymuje się u każdego na 1/3 skali?

                Comment


                • #9
                  tu trzeba być precyzyjnym, 1/3 stali to za nisko. Jest Wiele tematów gdzie pokazano położenie wskazówki, ona jest nieco poniżej połowy i dot. to każdej generacji. (1/3 to za nisko).
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zgadza się, a ponadto mówimy o temperaturach gdzie zaczyna "kręcić śmigłem"

                    Comment


                    • #11
                      U mnie stoi praktycznie na środeczku o w takiej pozycji " <----- "
                      Mogłbyś podesłać zdjęcie jak dokładnie to u ciebie wygląda?

                      Comment


                      • #12
                        Witam. Odświeżę wątek. mam właśnie taką oto zagwozdkę. Dopiero niedawno kupiłem civica i nie wiem czy to termostat do wymiany czy tak ma być.
                        U mnie jest takie wskazanie temperatury. Czy jest to prawidłowe? Czy może brać się za wymianę termostatu? Dodam, że wskaźnik po rozgrzaniu cały czas trzyma się tego miejsca.
                        20181122_050121.jpg
                        Sorki to nie ta gen. Jestem tu nowy
                        Last edited by hajer_mihau; 22-11-2018, 18:19.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez hajer_mihau Zobacz posta
                          Czy jest to prawidłowe?
                          Tak ma być.

                          Comment


                          • #14
                            Powracając do tematu, sprawdziłem wskaźnik zwierając do masy i wskazówka działa, wymieniłem czujnik płynu i temperatury i po tym zabiegu wszystko jest OK.

                            Comment


                            • #15
                              To jest na pewno szósta generacja? Coś dziwny ten licznik :O

                              Comment

                              Working...
                              X