Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wentylator chłodnicy nie startuje gdy rośnie temperatura silnika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wentylator chłodnicy nie startuje gdy rośnie temperatura silnika.

    Tak jak w temacie mam niestety dziwny problem z wentylatorem.

    Zacznę od początku wskazówka temperatury falowała, przy dodaniu gazu i rozpędzeniu się momentalnie spadała na połowę skali. Stwierdziłem że czujnik temp. cieczy który steruje wskazówka na desce a znajduje się w bloku silnika pod aparatem zapłonowym jest walnięty i wymieniłem.
    Po chwili temperatura podskoczyła do maksymalnej temperatury i zauważyłem że wentylator sie nie włączył. Spiąłem na krótko wtyczke przy termostacie i ładnie się załącza i kręci. Stwierdziłem że walnięty jest włącznik termiczny wentylatora i wymieniłem razem z termostatem.
    Nic to nie pomogło.

    Czy wina może być po kiepskim odpowietrzeniu? mimo że układ powinien się sam odpowietrzyć? czy coś mam nasr..e w elektryce?
    Może to być wina wtyczki ? że przy zwarciu wszystko działa ale blaszki od czujnika nie dochodzą?

    Honda civic vi 1.4 is 90 km

    Proszę o pomoc i jednocześnie chciałem wszystkich serdecznie przywitać

    Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule słów "pomocy" i "problem" tu nie ma innych tematów, sabotujesz nam wyszukiwarkę. Temat zmieniam. Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji!

    wersja liftback z 2000 roku
    Last edited by rambo7; 19-07-2018, 21:15.

  • #2
    Kolego poczytaj trochę :

    Comment


    • #3
      brak wyników wyszukiwania, zły link.
      Czytałem bardzo dużo postów i wszędzie był problem z termowłącznikiem założyłem już 2 jeden za 3 dyszki drugi za 8 dyszek i nic to nie dało.

      Comment


      • #4
        A mi działa, dziwne.
        Wpisz wentylator w dziale klimatyzacja, nawiew, grzanie chłodzenie i sub-fora

        Comment


        • #5
          Temperatura skakała podczas jazdy czy na postoju?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
            wskazówka temperatury falowała, przy dodaniu gazu i rozpędzeniu się momentalnie spadała na połowę skali.
            To oznacza tylko jedno.

            Comment


            • #7
              przegoniłem hondę na trasie i nagle się zatrzymałem to podnosiła się do górnej części , ruszałem i momentalnie spadała do połowy skali. Po wymianie czujnika temperatury cieczy już nie faluje ale utrzymuje sie wysoko ponieważ wentylator się nie włącza. jak odkręce ogrzewanie na max leci gorące powietrze i temperatura spada.
              auto nie kopci na biało, nie bąbelkuje

              tsaa... upg jasne , na pewno upg odpowiada za włączanie wentylatora
              Last edited by Bartek9696; 10-07-2018, 10:33.

              Comment


              • #8
                Albo piszesz nieprawdę teraz,albo wcześniej.

                Comment


                • #9
                  dlaczego tak twierdzisz?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                    nagle się zatrzymałem to podnosiła się do górnej części , ruszałem i momentalnie spadała do połowy skali.
                    To jest efekt zwolnienia obrotów silnika i pompy. Wszystkie bąble krążyły z wodą kiedy pompa miała obrory,kiedy ich nie ma to górną część silnika zajmują gazy bo wszystkie te bańki koncentrują się wtedy właśnie tam.
                    Efekt jest taki że głowica na moment zostaje bez chłodzenia przez co to co w niej jeszcze zostało zaczyna się gotować ,wypiera wodę jeszcze niżej i masz lawinowy wzrost temperatury. To jest moment w którym sprawna nawet uszczelka przeważnie przestaje być sprawna.
                    W d14 uszczelka nigdy się nie wypala z tego powodu,nie znajdziesz tam też typowych śladów nieszczelności jak w innych autach.
                    Materiał to pakiet blach z warstwami ślizgowymi między nimi,jak głowica zapracuje termicznie dużo bardziej niż blok to warstwy tracą ciągłość a gazy przy depnięciu wydostają się między blachami do chłodziwa.
                    Te silniki nie piją wody,a jadąc jedynie lekko dotykając gazu ,przejedziesz bezobjawowo świat do okoła nie wiedząc o podniętym silniku
                    (sprawdź sam).
                    Wentylator się nie włącza bo czujnik obmywany płynem nie ma temperatury załączenia,natomiast jak staniesz to wisi nad lustrem bo pompa nie wypycha płynu tak wysoko i w dalszym ciągu nie ma co go grzać.
                    Last edited by m26; 10-07-2018, 12:17.

                    Comment


                    • #11
                      takich wątków jest 17 i pół tysiąca na forum, wszystkie o tym samym .
                      tak że twoje auto nie działa na innych zasadach jak pozostałe. Sprawą trudną dla Ciebie było ustalenie przyczyn, bo nie znasz zasad fizyki.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      mam niestety dziwny problem z wentylatorem.
                      tak założyłeś, ... i już wiesz że źle założyłeś. Wentylator jest sprawny, mało tego czujnik który wymieniłeś był i jest sprawny. Wyjaśnił to m26. Czyli wymieniłeś czujniki sprawne, na sprawne, tyle żę mam na dzieje że oryginalne? bo jak nie oryginalne to, to jest badziew.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      wskazówka temperatury falowała, przy dodaniu gazu i rozpędzeniu się momentalnie spadała na połowę skali.
                      nooo i co mówi ta sytuacja dla użytkownika? ...każde auto z silnikiem spalinowym ma pompę wody, wydajność pompy wody rośnie wraz z obrotami. Większa wydajność szybszy obieg skuteczniejsze chłodzenie. To zjawisko zaobserwowałeś.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      Stwierdziłem że czujnik temp. cieczy który steruje wskazówka na desce a znajduje się w bloku silnika pod aparatem zapłonowym jest walnięty i wymieniłem.
                      wcale tego nie stwierdziłeś, po prostu sobie to wmówiłeś. Czujnik był i jest sprawny.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      Po chwili temperatura podskoczyła do maksymalnej temperatury i zauważyłem że wentylator sie nie włączył.
                      całe szczęście że nie wymieniłeś wentylatora ... . Wentylator nie ma prawa się załączyć w takiej sytuacji i tak się stało, nie uruchomił się.
                      Wskaźnik na zegarach sprawny.
                      Czujnik w termostacie sprawny.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      Spiąłem na krótko wtyczke przy termostacie i ładnie się załącza i kręci.
                      potwierdziłeś że jest sprawny, działa, a mimo to wymieniłeś.
                      Termostat sprawny, ale wymieniłeś.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      Nic to nie pomogło.
                      no bo nie ma prawa pomóc.
                      Czyli masz dowód na to że wszystkie twoje działania to poruszanie się po omacku, błąd za błędem i fatalna analiza faktów.
                      Po pierwsze nigdy nie wydawaj kasy, dopóki nie dokonasz analizy przyczyn. To prowadzi tylko do frustracji i dodatkowo psujesz auto, bo te czujniki po 30zł i 80 zł to badziew. Mam nadzieję że nie wywaliłeś tych OEM rzeczy, załóż je z powrotem. Dlaczego, a dlatego:
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      Po wymianie czujnika temperatury cieczy już nie faluje ale utrzymuje sie wysoko ponieważ wentylator się nie włącza.
                      czyli słabo reaguje, to co wsadziłeś działa gorzej od tego co był. Ten wpis to potwierdza. Pozbawiasz się jako użytkownik ważnych informacji, to falowanie - to informacja. W tej chwili jej nie masz czyli nie wiesz co się dzieje, bo czujnik brednie mówi. Jak nie faluje to dobrze? nie, to źle! lepsza jest informacja wiarygodna niż zakłamana.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      tsaa... upg jasne , na pewno upg odpowiada za włączanie wentylatora
                      brak załączenia wentylatora powoduje brak obiegu cieczy. Dlaczego to Cię dziwi? to jest oczywista oczywistość.
                      Zadaj sobie pytanie dlaczego nie ma obiegu cieczy na wolnych obrotach?
                      Podpowiedź jest z mojej strony taka że pompa wody w silnikach spalinowych zaprojektowana jest do pompowania cieczy a nie gazów.
                      Zamieszczone przez Bartek9696 Zobacz posta
                      tsaa... upg jasne , na pewno upg odpowiada za włączanie wentylatora
                      to inaczej, TEN, co powoduje wpuszczanie gazów do układu powoduje wyłączenie wentylatora. Jeśli czujnik w wentylatorze nie otrzymuje porcji cieczy na wolnych obrotach, nie ma prawa się załączyć.
                      Możesz wymienić 1500 czujników, nawet sam wiatrak i chłodnicę możęsz wydać kasy ile chcesz. Fizyka nie pozwoli na działanie takiego układu. On nie ma prawa działać. I nie działa.
                      Zacznij myśleć o zachodzących procesach i nie psuj sprawnego auta. Wyeliminuj przyczynę, zamontuj ponownie wszystkie OEM rzeczy które wymontowałeś.

                      Możesz otworzyć jaki chcesz temat w jakim chcesz dziale o tytule "przegrzewanie silnika" lub podobny - tego jest multum. Finalnie jest identycznie w każdym temacie jak w twoim.
                      Last edited by rambo7; 19-07-2018, 22:12. Powód: literówka
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        pompa wody w silnikach spalinowych zaprojektowana jest do pompowania cieczy a nie gazów.
                        Tego sformułowania mi brakowało

                        Comment


                        • #13
                          cały wpis #10 napisałeś tak obrazowo że myślałem że dostane zrypkę że zabrałem głos .
                          (Ja naprawdę zrobię jakiś jeden dział na tematy przegrzewania silnika. Wszystkim się wydaje (jak nie znają zasad działania) że ..."u mnie to będzie inaczej" ... no w spalinowym, nie będzie .).
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Ja naprawdę zrobię jakiś jeden dział na tematy przegrzewania silnika.
                            Trzeba kiedyś zrobić w jakimś Paincie schemat tego układu i opisać jak działa,bo tematy o temperaturze rzeczywiście jak grzyby.

                            Comment

                            Working...
                            X