Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wymiana płynu w chłodnicy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wymiana płynu w chłodnicy

    Witam,

    Honda Civic 97, 1,5VYEC (D15Z8), chciałbym wymienić płyn w chłodnicy. Mozecie opisać jak się do tego zabrać.

  • #2
    zlewasz stary płyn pod chłodnica masz motylka. nastepnie zabierasz sie za odkrecanie wentylator przewody itp wstawiasz nowa chlodnice przykrecasz zalewasz takim samym płynem, odpowietrzasz układ i gotowe

    Comment


    • #3
      hehe tylko najpierw nagrzej silnik by zalaczyl duzy obieg i koniecznie na mmaksymalne cieple powietrze ustaw w kabinie by stamtad tez zszedl stary plyn i dmuchawa wlaczona na maksymalny bieg. jak sie silnik nagrzeje szybko odkrecasz tego motylka i zlewasz wszystko. Pozniej powoli wlewasz do chlodnicy. Jak bedzie juz sie wylewalo zalaczasz silnik i odpowietrzasz ( nie wiem czy jest srobka u Ciebie do tego celu) , mozna odpowietrzyc odkrecaja korek u gory chlodnicy (silnik musi pracowac by sie odpowietrzylo) - dolewasz jesli za malo w chlodnicy. Jesli juz w chlodnicy bedzie max to patrzysz na zbiornik wyrownawczy. Uzupelniasz tam plyn. Pojezdzij kilka dni i sprawdzasz poziom w chlodnicy i pojemniku wyrownawczym i to wszystko

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez muhozol Zobacz posta
        hehe tylko najpierw nagrzej silnik by zalaczyl duzy obieg i koniecznie na mmaksymalne cieple powietrze ustaw w kabinie by stamtad tez zszedl stary plyn i dmuchawa wlaczona na maksymalny bieg. jak sie silnik nagrzeje szybko odkrecasz tego motylka i zlewasz wszystko. Pozniej powoli wlewasz do chlodnicy. Jak bedzie juz sie wylewalo zalaczasz silnik i odpowietrzasz ( nie wiem czy jest srobka u Ciebie do tego celu) , mozna odpowietrzyc odkrecaja korek u gory chlodnicy (silnik musi pracowac by sie odpowietrzylo) - dolewasz jesli za malo w chlodnicy. Jesli juz w chlodnicy bedzie max to patrzysz na zbiornik wyrownawczy. Uzupelniasz tam plyn. Pojezdzij kilka dni i sprawdzasz poziom w chlodnicy i pojemniku wyrownawczym i to wszystko
        więc ma to wyglądać nastepująco?
        1) odpalam silnik i czekam aż załączy sie wiatrach.
        2) po załączeniu wiatraka gaszę silnik i odkręcam zaworek na spodzie chłodnicy w celu spuszczenia płynu z całego ukałdu (dwa obiegi)
        3) po zlani płynu, i zakręceniu motylka do spuszczania, odkręcam korek od chłodnicy i zaczynam dolewać płynu aż na maksa (oczywiście przy wyłaczony silniku).
        4) jak płyn zgromadzi sie w całej chłodnicy, to odpalam ponownie autko i powoli dolewam płynu do chłodnicy (oczywiście przy dużym obiegu), az na fula.
        5) następnie uzupełniam w zbiorniku (przy otwartym korku chłodnicy), czekam aż się odpowietrzy i basta.

        czy tak to ma wyglądać???

        Comment


        • #5
          1. odpalasz silnik i czekaz jak sie nagrzeje i zalaczy wiatrak - a w kabinie ogrzewanie i nawiew na full

          reszta tak jak piszesz - przynajmniej ja tak robilem i jest ok. Do chlodnicy plyn wlewasz powoli wtedy mniej zapowietrzy sie uklad.
          Last edited by Gość; 25-03-2009, 13:43.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez muhozol Zobacz posta
            1. odpalasz silnik i czekaz jak sie nagrzeje i zalaczy wiatrak - a w kabinie ogrzewanie i nawiew na full

            reszta tak jak piszesz - przynajmniej ja tak robilem i jest ok. Do chlodnicy plyn wlewasz powoli wtedy mniej zapowietrzy sie uklad.
            Dzięki, po zmianie dam znać jak poszło.

            Comment

            Working...
            X