Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.4 IS - układ chłodzenia silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.4 IS - układ chłodzenia silnika

    Cześć, mam mały problem.
    Móglby mi ktoś wytłumaczyć jak działa układ chłodzenia w Hani?
    Chodzi o to, że ubywa mi płynu chlodniczego - a ubywa go przez zbiorniczek, po prostu płyn wylewa sie z niego gdy zgasze silnik.
    Po zgaszeniu silnika słyszę bulgotanie. I gdy silnik jest zimny to w zbiorniczku nie ma wody, a po nagrzaniu silnika jest jej zazwyczaj jakies pół zbiornika. Tak ma być czy coś sie psuje?
    Wybaczcie że tak chaotycznie to opisałem.
    A, i czasami wieje mi zimnym powietrzem mimo, że przed chwilą leciało gorące.

  • #2
    Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jest do wymiany.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Pewnie uszczelka, ale najpierw należałoby sprawdzić wszystko. czy jest bez wycieków

      Comment


      • #4
        Bulgocze to nie ma bata, są przedmuchy gazów do układu chłodzenia.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Bulgocze to nie ma bata, są przedmuchy gazów do układu chłodzenia.
          No, ale aż tak uszczelka nagle padła i ją wyrzuciło? Co prawde mi w innym aucie ubywało płynu, ale nie, żeby wlewało się do silnika nikt tak chyba nie miał.

          Comment


          • #6
            Kurła, niecałe 10k tys temu robiłem remont silnika :x jak kupiłem honde to tez tak bulgotalo.. a sprawdzic co? Nigdzie plam nie zostawia, silnik normalnie się nagrzewa, temperature trzyma, wczoraj odkryłem właśnie że wieje zimnym powietrzem (lecz gdy przygazowalem to zaczelo lecieć ciepłe) no i te bulgotanie od jakiegoś czasu..
            Rano gdy silnik zimny sytuacja wyglada tak : w chlodnicy jest plyn ale w zbiorniczku nie ma, gdy silnik sie nagrzeje to plyn w zbiorniczku sie pojawia i bulgocze przez jakas minute.
            A jak na zimnym silniku doleje plynu do zbiorniczka to delikatnie wywala go przez korek zbiorniczka kiedy silnik juz sie nagrzeje
            Last edited by re4ctiv; 20-12-2017, 15:16.

            Comment


            • #7
              Może gdzieś w bloku pęknięcie. Niewidoczne gołym okiem, ale po nagrzaniu się rozszeża i puszcza płyn. Napewno problem jest duży. Koszty mogą być duże, więc lepiej by było kupić inny silnik i go wyremontować A potem przełożyć. Przyjdzie pózniej kolega m26. Niech się wypowie.

              Comment


              • #8
                Ale chłopaki, a moze to wina korka od chlodnicy?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez re4ctiv Zobacz posta
                  Ale chłopaki, a moze to wina korka od chlodnicy?
                  Bingo,od tego trzeba zacząć A jak to nie pomoże to niestety-jazda z takimi objawami ma swoje skutki... (ale najpiuerw korek)
                  Przejedź się aż nabierzesz temperatury ok. 1/2 wskaźnika (tutaj nie ma się co kierować dokjładnością jak w aptece,bo różnbie pokazują) potem wysiądź i sprawdź czy gruby wąż od chłodnicy jest twardy.

                  Comment


                  • #10
                    Tak, jest twardy, kilka razy juz to sprawdzalem. Po jakis 10 minutach robi sie miekki

                    Comment


                    • #11
                      To jest wina uszczelki.
                      Przy tym remoncie jaka uszczelka została założona?Wiedz że jeśli nie blaszana i położona źle,albo dokręcona źle ,długo nie wytrzymuje.
                      Szkoda ,trochę.

                      Comment


                      • #12
                        Uszczelka metalowa 3 warstwowa firmy erling, raczej dobrze założona, 3 razy dopasowywalem, dokrecona dynamometrem na 67 m. Po remoncie nie bylo bulgotania, płyn byl w normie, nic nie ubywalo, dopiero po jakis 5 tysiacach pewnego dnia kiedy jeździłem w robocie zaczęła mi świrować wskazówka od temperatury plynu - pojechalem kupić bowy korek lecz bylo jeszcze gorzej więc założyłem stary i teraz wskazowka nie świruje, lecz bulgocze i ubywa plynu, tzn 'wywala' go przez zbiorniczek.

                        Comment


                        • #13
                          Możesz jeszcze dla pewności napompować układ przz węzyk od zbiorniczka do 1.1 bara i sprawdzić czy nie cofnie,chyba że masz na krućcu przy silniku taki wynalazek podobny do odpowietrznika.
                          Mierzyłeś głowicę przed montarzem? Chyba że planowałeś i została spartaczona.
                          Jak będziesz bardzo delikatnie obchodził się z gazem to powinno płynu nie wywalać jeszcze przez jakiś czas.

                          Comment


                          • #14
                            No na krućcu jest coś takiego podobnego.

                            Comment


                            • #15
                              To słuzy międzyinnymi do pompowania ukladu.Podlączasz powietrze ,luzujesz , dymasz i obserwujesz co się dzieje.
                              Wiadomo już ze nieszczelności nie ma ,bo węże twardnieją,więc pozostaje jedynie sprawdzić przy jakim cisnieniu otwiera się zawór w korku.
                              Jak wytrzyma swoje deklarowane 1.1 bara to sprawa jest przesądzona i glowicę trzeba rwać.
                              Pytanie o płaskość głowicy przed montazem dalej w mocy-mierzyleś,planowałeś,a może splanowałeś bardzo dużo lub doprężyłeś w inny sposób i masz "stuk".

                              Comment

                              Working...
                              X