Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik się zagotował w korku. Wskazówka na czerwonym polu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik się zagotował w korku. Wskazówka na czerwonym polu.

    Witam !

    Rozwinę temat a mianowicie to Honda gdy ostatnio stałem w korku przed Krakowem to stawiał 3 raz z czego 1 mi sie zagotował .... wskzówka w czerwonym polu ... wiatraka nie kreci się ani trochę i tu pytanie czego .... na szczeście jakiś pan wyciagający do mnie pomocną dłoń doradził zebym właczył ciepły nawiew na fula ... i dojechałem jakoś ... ale nie chiał bym zeby mnie to spotkało ponowie bo jeżdżę bla bla ... wiec troche to irytujace dla obcych ludzi których wiązę wiec po sprawićić zeby co kolwiek zdiagnozować pomocy panowie ;P moja Hania to Civic VI 1.5i vtec 97' POMOCY !!!

    W temacie słów nie wolno pisać słów "pomocy" i "problem" sabotujesz wyszukiwarkę tematów. Temat zmieniłem.
    Last edited by rambo7; 15-05-2017, 07:06. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    trzeba zrozumieć co piszesz... części się domyślać.
    Na tą sytuację powiem tak, jeśli nie masz wody (płynu) w chłodnicy to czujnik nie jest zanurzony w cieczy to wiatrak się nie uruchomi. Dla sprawdzenia wypnij wtyczkę od wiatraka i podłącz go bezpośrednio do aku, będziesz wiedział czy silnik wiatraka jest sprawny?
    Facet w tej sytuacji bardzo dobrze ci poradził.
    Mało piszesz, bo, jak dałeś ogrzewanie na Maxa to leciał ukrop o temperaturze 105stC czyli parzyło w ręce i sauna była w aucie? Grzać w aucie płynem chłodzącym o temp 105stC i do tego 26stC jak było w tym dniu to Afryka się chowa, rozumiem że w aucie było potwornie gorąco?
    Podniosłeś chociaż maskę, pomacałeś węże obiegu chłodzenia dolne i górne? To macanie było i jest zawsze kluczowe bo wiesz gdzie jest jaka temperatura.
    Honda nie lubie przegrzewania, wiec poczytaj podobne wątki w dziale 6 gen, bo albo już wypaliłeś upg albo zaraz ją wypalisz.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Jeśli ogrzewanie działało,to znaczy że płynu jest pod dostatkiem,oczywiście sprawdzić nie zaszkodzi.
      Na obudowie termostatu jest czujnik(włącznik wentylatora),zacznij od zjęcia kostki i włożenia zwory,po przekręceniu klucza powinien ruszyć wentylator.Sprawdź też czy silnik nie jest zablokowany przez rdzę.
      Sprawdź i napisz.

      Comment


      • #4
        Prawda nie dokładnie opisałem problem ! :P

        Od początku auto kuiłem nie dawno Okaz nie Honda się wydawał zero rdzy , silnik cichutki zrywny , odpala od szczała , nie dymi spod korka ani z dziurki na bagnet ... w płyn chłodniczy nie miał podejżanego koloru klima sprawna itp ideał jedynie co mnie martwiło to dymienie .. gdy zapytałem o spalanie oleju usłyszałem 700 ml/ 1000 ale to mówił ze przez zimę i niby przez cały dolot SIMOTA .. co wiedziałem ze jest głupotą .. z tego co wiem to honda musi jesc olej i to na dodatek z vtec .. ( sam miałem kiedyś nawwt bez vtec 90 km jezdziłem na suchym oleju jadło ale też wyciekało a silnik był żywy jak ta lala jedynie stukał )

        Ale do rzeczy :
        na postoju oczywiście odrazu otworzyłem maskę za pierwszym razem złapałem za gumowe rury i czuje stukanie ( gotuje się ) każda była tak samo gorąca no moze dolna trochę mniej ( ale zdawało mi się ze są troche jak by puste bo gdyby nie były gorące to mógłbym je ścisnąć palcami .. ) ale płyn jest full ..

        wątpię zęby to była upg go silnik chodzi cichutko i równo i nie bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym ( jedynie bulgowało jak się lekko zagotował :P )

        Pytanie :

        założenie zwory to śpiąc kostkę Mostkowo jedną dziurkę z drugą drucikiem

        Jak sprawdzić czy silnik nie jest zablokowany przez rdzę ?

        Czym taki przegrzania grożą bo jak się zacza gotowac to silnik raz wydał ( moze mi sie wydaje dziwny taki odgłoś ) i odrazy zjechałem możne to było przewrażliwienia albo samochód obok ale nie chciał bym zeby coś sie już mi zj#bało bo nawy samochód .. miał być taki idealny :O od znajomego :P

        moze ta jakiś bezpiecznik ?

        Comment


        • #5
          Xernog schłodź umysł i emocje a włącz myślenie .
          Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
          jedynie co mnie martwiło to dymienie .. gdy zapytałem o spalanie oleju usłyszałem 700 ml/ 1000
          czyli 1L oliwy na 1000km ... i co? żadnych refleksji?
          Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
          z tego co wiem to honda musi jesc olej i to na dodatek z vtec
          jeśli "łykasz takie bzdury" oznacza że albo jesteś młody albo naiwny albo jedno i drugie.
          Bzdura na kwadratowych kołach!
          Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
          Jak sprawdzić czy silnik nie jest zablokowany przez rdzę ?
          nie wiem czy wiesz o co pytasz? to trudne do wymyślenia, postawić takie pytanie.
          Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
          Czym taki przegrzania grożą
          wypaleniem uszczelki głowicy. Wystarczy czasem tylko 1 raz przegrzać.
          Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
          miał być taki idealny :O od znajomego :P
          musisz, lub w niedługim czasie ... oj, zmienisz znajomych .
          Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
          moze ta jakiś bezpiecznik ?
          od bezpieczników samochody: nie dymią, nie biorą oleju w ilościach hurtowych i się nie gotują .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez m26
            Na obudowie termostatu jest czujnik(włącznik wentylatora),zacznij od zjęcia kostki i włożenia zwory,po przekręceniu klucza powinien ruszyć wentylator.Sprawdź też czy silnik nie jest zablokowany przez rdzę.
            Sprawdź i napisz.
            Tutaj chodziło o silnik wentylatora chłodnicy , sprawdź ręką czy się luźno obraca, czy nie ma jakiś oporów.

            Comment


            • #7
              rambo7 na razie bardziej krytykujesz niż pomagasz a to mija się z idea Forum ... Z tym olejem to może być wiele przyczyn ale nauczony doświadczeniem wiem ze to jest jak z dupą kazdy ma inną i w tym przypadku tak samo innym bierze innym nie innym mniej innym więcej i jakoś jeżdżą wiec temat rzeka

              Wracajac do tematu postu to

              sprawdziłem wentylator czy nie zablokowany i kreci się jak go popcham ..

              co dalej ? jak co zdiagnozować ?

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Na obudowie termostatu jest czujnik(włącznik wentylatora),zacznij od zjęcia kostki i włożenia zwory,po przekręceniu klucza powinien ruszyć wentylator.
                Sprawdź i napisz.
                To sprawdź co kolega napisał.

                Comment


                • #9
                  sorry! lekka ironia, ale to z chęci pomocy i zainteresowania, sorry.
                  Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
                  nauczony doświadczeniem wiem ze to jest jak z dupą kazdy ma inną
                  aa to będę polemizował:
                  "racja jest jak dupa, każdy ją ma" J. Piłsudski. Tak że jak widzisz twierdzi(ł) inaczej. Tak że nie odbiegasz od "standardu" masz silnik spalinowy? - masz, no to zachodzą tam procesy takie same jak w każdym innym (zajechanym motorze), czyli nie ma takiej opcji by w twoim silniku zachodziły inne problemy wynikające z objawów. Temat jest oczywisty.
                  Zamieszczone przez Xernog Zobacz posta
                  co dalej ?
                  mniej nerwa, więcej dystansu, nie każdy jest alfa i omega, ja też nie jestem .
                  Zatem kolejne rzeczy:
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  wypnij wtyczkę od wiatraka i podłącz go bezpośrednio do aku, będziesz wiedział czy silnik wiatraka jest sprawny?
                  1. wiemy że wiatrak nie jest zablokowany,
                  skoro się nie kręci to chcesz wiedzieć czy nie jest spalony?
                  2. j/w.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Xernog
                    założenie zwory to śpiąc kostkę Mostkowo jedną dziurkę z drugą drucikiem
                    Tak, lub zrób jak rambo piszę.

                    Comment


                    • #11
                      Jak to zrobić , jak go podpiąć pod aku .. ? muszę jakiś kabel mieć bo raczej do aku nie sięgnie :P kolega wyżej pisał zęby wypiąć kostkę i "włożenia zwory" to znaczy ?

                      Comment


                      • #12
                        Ten drucik co ci z d... ucik
                        Wsadź drucik i przekręć kluczyk w stacyjce.

                        Comment


                        • #13
                          A możecie mi wskazać lub wyjaśnić gdzie jej szukać tą kostkę ( spinacza moge użyć ? ) A samo diagnostyka coś da ?

                          nie bardzo rozumiem wsadze w kostkę rozumiem ze jest tak tylko plus i minus ? wsadzę spinacz i przekręcić na zapłon ?

                          A i jeszcze jedno pytanie ile jest oleju miedzy min a max bo chciałbym okrecilić ile mi pali tej oliwy .

                          Xernog, zmęczysz ekipę banalnymi pytaniami. Po sobie stosuj tryb edycji, nie pisz posta pod postem, proszę. r7.
                          Last edited by rambo7; 15-05-2017, 14:08.

                          Comment


                          • #14

                            Masz jakąś probówkę,albo chociaż żarówkę na byle drucie ?

                            Comment


                            • #15
                              Jak zobaczycie tą kostkę to wskażcie mi ją ( m26 na na twoim zdjęciu nie widzę żadnej kostki tylko dwa kabelki )









                              dzisiaj gdy Przepakowywałem Hanie posprawdzałem parę rzeczy ;

                              Przewody są miękie
                              w zbiorniczku nie bulgocze ani nic nie pływa innego niż płyn
                              odkręcając korek oleju nie ma żadnej zmiany pracy silnia to samo przy wyciągnięci bagnetu
                              auto po 15 min stania na wolnych obrotach( za nim zaparkowałem zrobiłem ok 700 m ) trzymało tą samo temperaturę do 12 min górna rura gorąca dolna letnia po 12 min obie taj samej temperatury ale temperatura stała ( moze gdym postał jeszcze to by wzrosło )
                              zero oznak działania wentylatora
                              I może to moje przewrażliwienie ale słyszę taki stuk w jednostce którego przedtem nie słyszałem chyba
                              teraz w piątek jadę w trasę zaleje oleju z Litr zrobię równe 300 km i zobaczże dokładnie ile bierze oleju ...

                              i co teraz panowie co myślicie ?
                              Last edited by Xernog; 15-05-2017, 21:08.

                              Comment

                              Working...
                              X