Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Plyn chlodniczy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Plyn chlodniczy

    Witam,

    Prosze o pomoc, mam problem ze znikajacym plynem chlodniczym.
    Nigdzie nie widac sladow wyciekow. Jakies 7 tygodni temu uzupelnilem plyn do poziomu max po 3 tyg. byl na poziomie min. Myslalem ze moze uszczelka pod glowica - podjechalem do mechanika ale stwierdzil ze nie widzi zadnych wyciekow ani objawow nieszczelnosci pod glowica. Pali bez problemu swiece nie sa wyplukane, z rury wydechowej tez raczej nie dymi. Sugerowal ze moze sie ch. odpowietrzyla. Uzupelnilem znowu do max jezdzilem 3 tyg jakies (400 km) i bylo ok. Samochod postal 4 dni i dzis rano znowu jest na min. Przy uruchamianiu z nawiewu poczulem jakby taki inny zapach ale nie wiem czy to plyn chlodniczy. Co moge sprawdzic zeby zlokalizowac usterke (ubytki wedlug mnie zdecydowanie wykraczaja poza normalne zachowanie)

  • #2
    Nie ma plam pod autem? Może któryś przewód gumowy przecieka albo kapie gdzieś na gorącą część silnika, od razu wysycha i ciężko to zlokalizować.Otwórz maskę i popatrz parę minut czy coś się dzieje.Cudów nie ma. Ja bym sprawdził jeszcze raz dokładnie uszczelkę i kolor spalin najlepiej na zimnym silniku

    Comment


    • #3
      >> Nie ma plam pod autem?
      Sucho.


      >>Może któryś przewód gumowy przecieka albo kapie gdzieś na gorącą część >>silnika, od razu wysycha i ciężko to zlokalizować.
      No to by tlumaczylo brak plam pod samochodem. Ale dziwi mnie sposob w jaki ten plyn znika - jezdzilem 3 tyg (ok 400 km) w miare regularnie i wszystko wygladalo ok. Po zrobionej trasie 100 km na drugi dzien rano sprawdzilem i bylo dobrze. Potem samochod stal 3 dni. I ubylo. Tak jak pisalem jedyne co budzi jakies podejrzenia to ten zapach z ogrzewania.


      >>Otwórz maskę i popatrz parę minut czy coś się dzieje.Cudów nie ma.
      Szukalem bialych nalotow na silniku i na przewodach - albo jestem slepy albo to nie to.

      >> Ja bym sprawdził jeszcze raz dokładnie uszczelkę i kolor spalin najlepiej na >> zimnym silniku
      Hmmm no teraz jak jest zimno to niewprawnemu troche ciezko taka pewna diagnoze postawic ale dzis rano przy +7 nie wygladalo to podejrzanie - przynajmniej na moje oko.

      Comment


      • #4
        Jeżeli płyn nigdzie nie ucieka to wychodzi na to że układ zapowietrzony. Dolewki płynu po jakimś czasie wypierają pęcherze powietrza. Odpowietrz cały układ albo zlej cały płyn, zobacz ile było w układzie i zalej ponownie ilością jaka jest podana w danych eksploatacyjnych dla Twojego silnika.

        Comment


        • #5
          Może być nieduży wyciek, który przy rozgrzanym silniku od razu paruje.
          Proponuje dokładnie obejrzeć chłodnicę po jeździe, płyn po zaschnięciu zostawia biały osad - może któraś rureczka ma małą dziurę

          Do tego trzeba popatrzyć na pompę wody, może się rozszczelniła ...

          Jeżeli nie ma wycieków to uszczelka pod głowicą może już powoli przepuszczać do cylindra - zobaczysz w lecie czy silnik będzie się przegrzewał i kopcił na biało :/

          Comment


          • #6
            Na silniku nie widze zadnych sladow bialych nalotow.
            Czy jest mozliwe aby to nagrzewnica gdzies przepuszczala plyn chlodniczy ? Coraz mocniej czuje "cos" w ogrzanym powietrzu. Dodatkowo dzis zuwazylem ze przy wlaczeniu ogrzewania nasila sie parowanie szyb tak jakby ogrzane powietrze zawieralo duzo wilgoci.

            Comment


            • #7
              Niestety zdarza się, że przepuszcza nagrzewnica, przy dużym wycieku może być nawet mokry dywanik ...

              Comment


              • #8
                kolego ja tak miałem jak uszczelka była do wyrzucenia zaciagało mi cała płyn ze zbiorniczka albo wypychało go .

                Comment


                • #9
                  Moglbys podac wiecej detali, o ktora uszczelke chodzi ?

                  Comment

                  Working...
                  X