Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skoki temperatury silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skoki temperatury silnika

    Od pewnego czasu temperatura silnika potrafi mi skoczyć do 3/4 poziomu wskaźnika. Wcześniej utrzymywała się stale może milimetr ponad połową. Teraz raz skoczy do 3/4, potem znowu wróci do połowy. Nie wacha się tak z minuty na minutę, tylko trzeba z 2/3 km przejechać. Dzisiaj rano jak samochód trochę postał, to zrobiłem zdjęcie i zauważyłem jakiś seledynowy nalot w płynie. Z tego co czytałem na forum, to w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą, ale dym nie leci. Węże też są gorące. Czy wystarczy przepłukać i wymienić płyn? Czy od takiej temperatury silnik może się przegrzać? Pozdrawiam
    plyn.jpg

  • #2
    Musisz zdiagnozować czy problemem jest walnięty czujnik temperatury, termostat, pompa wody której łopatki się rozleciały czy na końcu ta nieszczęsna uszczelka,
    hondy są bardzo wrażliwe na przegrzanie silnika także unikaj przegrzania jak ognia bo w konsekwencji potem zacznie brać olej pójdą uszczelniacze zaworowe czy pierścienie dopiero będzie problem, przerabiałem to kiedyś i powiem ci jedno, w razie jakiegoś problemu z chłodnicą nie naprawiaj jej tylko wymień. Oszczędzisz sobie nerwów i dodatkowych kosztów.
    Możesz użyć pirometru do sprawdzenia czy wskaźnik nie wariuje czy nie zakłamuje czy rzeczywiście chłodzenie działa prawidłowo, obadaj jeszcze czy do rozgrzania silnika załącza się wiatrak chłodnicy, bo to on ma wspomagać samą chłodnicę jak stoisz w korkach czy na postoju z uruchomionym silnikiem.
    Wtedy silnik zagrzewa się do około 92-95 stopni celsjusza i czujnik termistorowy uruchamia wtedy wiatrak który wymusza przepływ powietrza.
    W jakim stanie są listki chłodnicy i kanały? może trzeba wymontować sprawdzić drożność, przepłukać pod ciśnieniem z całego syfu który się tam latami wytwarza, stosować płyn chłodniczy na bazie glikolu (unikać wody destylowanej bo na nasz klimat w zimie byłoby kuku), to wszystko po tym jak wyeliminujesz te pierwsze usterki o których napisałem.
    Kolor płynu jest OK nie przejmuj się tylko działaj i diagnozuj.
    Last edited by rat4; 13-08-2016, 11:30.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • #3
      U mnie z kolei nigdy nie wzrasta powyżej 90 stopni. Na postoju wskaźnik potrafi leżeć na dole, a podczas ruszania podnosi się do 60-70 stopni. Pod maską oczywiście cieplutko. Jak włączę ogrzewanie to nie czuję żeby było zbyt gorące powietrze, ale nagrzewa się kilka minut na zimnym silniku. Może niska temperatura to norma? CIVIC MA8 D14A2.
      Oryginalne perfumy
      wuko

      Comment


      • #4
        Na postoju wskaźnik potrafi leżeć na dole, a podczas ruszania podnosi się do 60-70 stopni
        masz ewidentnie uszkodzony termostat, nie domyka się i puszcza wodę na duży obieg, dlatego temperatura tak wolno rośnie.
        Jazda z taką temperaturą to delikatnie większe spalanie i niezbyt dobra temperatura pracy silnika, powinna być 90*C
        Dla przypomnienia mały obieg to silnik+nagrzewnica (działa cały czas możemy wyłączać manualnie z poziomu kokpitu, pokrętłem ciepło zimno)
        duży obieg to silnik+chłodnica, termostat ma być w pozycji zamkniętej do około 85-88*C zależnie od strefy klimatycznej czy typu silnika.
        Obieg duży jest zamknięty i silnik szybko się nagrzewa, następnie przy temperaturze ~88*C otwiera się termostat i puszcza gorącą ciecz na chłodnicę.
        No i reguluje temperaturę pracy silnika do 90 stopni, czasem gdy niedomaga układ gdy stoimy w korku to wiatrak pomaga wymusić obieg powietrza i wspomaga chłodzenie. Tak mniej więcej to wygląda.
        W twoim przypadku następuje niedomknięcie termostatu do pozycji 0 i to powoduje, że obieg wody w układzie dużym następuje już od odpalenia silnika.
        Innymi słowy: wymień termostat.
        schemat1-6855614dbdebe64ca65d490,750,470,0,0.jpg
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • #5
          A jaki koszt termostatu do Civica 6gen? Są one uniwersalne czy pod konkretny model/silnik? Ciężko z wymianą?
          Oryginalne perfumy
          wuko

          Comment


          • #6
            Może nie uniwersalne, ale w zakresach lat były takie same, koszt od 30-50 zł, wymiana we własnym zakresie lub u mechanika za jakieś 30 zł. Wpisz sobie w aukcje internetową "termostat civic 95-01" lub z kodem swojego silnika powinno znaleźć od razu.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Zipencjusz Zobacz posta
              zrobiłem zdjęcie i zauważyłem jakiś seledynowy nalot w płynie
              kolor seledynowy to barwnik, natomiast głębiej widać że nic nie widać. Wygląda to jak kamień kotłowy, proponuję zanim wymienisz płyn na nowy to zastosuj środek do płukania układu chłodzenia, tak aby pozbyć się tego białego kamienia z środka chłodnicy. Normalnie to powinno być widać lamele wewnętrzne a tu widać jak by ktoś nasypał piasku. Taki piasek zatyka układ i skutecznie ogranicza przepływ (czyli chłodzenie) i silnik ma tendencję do przegrzewania.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                U 'mojego' mechanika wymiana termostatu minimum 70 zł + zlanie płynu chłodniczego i coś tam gadał, że jakieś śruby mogą się uszkodzić przy wymianie...
                Oryginalne perfumy
                wuko

                Comment


                • #9
                  Wąż dolny i górny ciepły, wskazówka dalej na poziomie 40-50 stopni, podnosi się po >1km. Niebawem wymieniam termostat. Mam nadzieję, że to on jest winny.
                  Oryginalne perfumy
                  wuko

                  Comment


                  • #10
                    Ewidentnie termostat, po uruchomieniu ma być tak: 1 wąż ciepły drugi zimny i tak ma się utrzymywać do rozgrzania silnika wtedy ma być wąż ciepły i drugi letni wtedy pracuje on normalnie.
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • #11
                      U mnie wiatrak załącza się przy tej "sporej" temp. Czasem. Płyn ok. Więc albo termostat niedomaga albo zegary wariują. Może coś jeszcze być? Narazie sprawdzę to. Tylko jak sprawdzić zegary. Tylko podmianka wchodzi w grę?
                      Edit 1. Jakiej firmy kupić termostat i o jakiej temp otwarcia? Bo gdzieś na forum czytałem że powinno być 83. A w sklepie pokazuje mi <80.
                      Last edited by Zipencjusz; 19-08-2016, 07:21.

                      Comment


                      • #12
                        Kupuj np Wahlera lub Febi bilstein bardzo dobre, tańsze mogą być dobre przez kilka miesięcy i problem powróci. Masz do wyboru jeszcze Meyle, Vernet, Nipparts, Magneti,Gates,Japanparts,
                        Temperatura otwarcia 82 lub 83*C nie bierz tych co mają temperaturę 78*C, termostaty te chłodniejsze są na cieplejsze kraje niż nasz.
                        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                        Comment


                        • #13
                          Wczoraj odpaliłem samochód na kilka minut na zimnym silniku, gazowałem w miejscu. Wiatrak stał, oba węże zimniutkie, a trzymałem obroty na 3000, podbijałem do 5000 i nic. Wskazówka również się nie poruszyła. Przy wymianie termostatu wymieniać płyn czy wystarczy zlać i wlać z powrotem? Jest korek gdzieś na podwoziu do zlania płynu?

                          Znalazłem taki filmik, czy w MA8 wymiana + zlanie będzie wyglądało identycznie?

                          Oryginalne perfumy
                          wuko

                          Comment


                          • #14
                            Jeśli płyn ma już te 5 lat to pasuje go wymienić bo traci on swoje właściwości.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • #15
                              Na pierwszy rzut poszedł czujnik, ale inwestycja nie trafiona, więc po zagotowaniu się płynu do wymiany poszedł termostat, dobrej firmy, ale nie wiem o jakiej temp otwarcia, bo samochód jutro będę miał, a auto do mechanika odstawił brat, bo mu pożyczyłem. Coś bardzo złego może się stać, jeżeli faktycznie będzie to ten "chłodniejszy"?

                              Comment

                              Working...
                              X