Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

jazda z uszkodzonym Termostatem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vernet kosztuje 40zł bo wymieniałem ostatnio.
    sigpic
    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

    Comment


    • #17
      Wielkie dzięki za info!

      Comment


      • #18
        Jesli zostanie "zlapana" wlasciwa temperatura to wskazówka nie drga choćby dmuchawa miala ciągle pracowac na najwyższym biegu. Tak btw tego o czym piszesz. Gdy wszystko jest sprawne tak to wyglądać powinno. Zmieniajaca położenie wskazówka temperatura może wskazywac na termostat. Sprawdzales moze stan chlodnicy i plynu? Jego poziom? Kiedy byl wymieniany plyn chlodniczy?
        EX Civic FN1
        EX Civic ED7
        EX Civic EP2
        EX Civic FD7 FL
        EX Civic FN2
        EX Civic FG1
        EX Civic FD7
        EX Civic EM2
        EX Accord CL3
        EX Accord CG8
        EX Civic MB6
        EX Civic MB4
        EX Civic MB2

        Comment


        • #19
          Kiedy był wymieniany to niestety nie wiem bo samochód mam od 2 miesięcy i osobiście tego nie robiłem. Dolewałem niedawno trochę. Jeśli odkreci sie korek to widac ze jest pełniutko a w tym zbiorniczku przelewowym jest naogół go nie za wiele ale nie wiem ile powino byc..

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez FanJaponek Zobacz posta
            Dolewałem niedawno trochę. Jeśli odkreci sie korek to widac ze jest pełniutko a w tym zbiorniczku przelewowym jest naogół go nie za wiele ale nie wiem ile powino byc..
            Więc zostaw termostat w spokoju na chwilę obecną!
            Nie powinno się odkręcać korka chłodnicy a dolewki robimy przez zbiornik wyrównawczy i tylko przez zbiornik. Odkręcając korek chłodnicy zapowietrzasz sukcesywnie układ i stąd mogą być te "drgania wskazówki".
            W zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku powinno być pomiędzy znacznikami min/max w połowie. Przy rozgrzanym będzie to bliżej max.
            Włącz na jakiś czas ogrzewanie na maksimum ciepło i tak zacznij jeździć. Sprawdzaj czy nie opada płyn w zbiorniczku wyrównawczym Jeśli tak, to uzupełnij i dalej eksploatuj. Dopiero jeśli przy stabilnym poziomie płynu coś będzie nie tak ze wskazaniami możesz szukać przyczyn. Niewykluczone, że na chwilę obecną największą "usterką" jesteś Ty, a właściwie ciekawość bez wiedzy jak ją zaspokoić.
            Najpierw czytaj lub zapytaj, potem sprawdzaj.
            Pzdr.

            Comment


            • #21
              OO wielkie dzięki za wskazówkę. Jeszcze jest taki problem ze po zakupie zauważyłem że w tym zbiorniczku przelewowym jest mały otwór który musiał się jakoś wytrzeć niefortunnie ocierając o coś latami. Jakoś go zakleiliśmy z grubsza wiec wieże że już jest OK. Dzisiaj postaram się zajechać na szrot i złapać taki zbiornik jak będzie cały. Po jakim czasie (jadąc z nadmuchem na max) układ powinien się odpowietrzyć?

              Comment


              • #22
                w ogóle nie bierzesz po uwagę zapowietrzenia układu chłodzenia a wszystko na to wskazuje.
                Nic nie wskazuje na usterkę termostatu, opis co jest nie tak (gdy zwali sie termostat) jest w noście nr #1 tego Wątka.
                Wymiana zatem termostatu jest nieporozumieniem, ale to twoja kasa.
                Wymiana nie zaszkodzi? ...owszem nie, ale i nie pomoże jeśli tego nie rozumiesz , kup sobie najlepiej 6 termostatów i je wymieniaj regularnie co pół roku ...tez nie zaszkodzi
                Zbiorniczek wyrównawczy, jak i cały układ musi być szczelny! W układzie panuje ciśnienie i podciśnienie. Jeśli zbiorniczek wyrównawczy ma dziurę - to tak być nie powinno, układ nie będzie pracował poprawnie, korek zb. wyrównawczego spełnia rolę zaworu bezpieczeństwa - w tym momencie układ z dziurą w zb wyrównawczym prowadzić może do zapowietrzania sie układu i do póki taki stan rzeczy jest - to wymiana termostatu jest nieporozumieniem.
                Cały Układ chłodzenia musi być szczelny, wtedy jazda z otwartym na Max ogrzewaniem i pozostawianie po wył. silnika również na MAx ciepło pozwoli po jakimś czasie się odpowietrzyć. Ile razy? przyjmijmy że minimum 3 razy, zagrzanie auta (tj po około 10km) jazda z Max ogrzewaniem i pozostawienie Max otwartego grzania do wychłodzenia sie silnika. Obserwacja tylko poziomu płynu w zb. wyrównawczym.
                Po około 20km normalnej jazdy, zewnętrzną stroną dłoni do kratki nawiewu i musi lecieć gorąc, taki że trzymanie ręki dłużej niż 10-15 sek powoduje już parzenie w łapę.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  No teraz juz jest dla mnie wszystko jasne i nie biorę za ten termostat. Spokojnie :P dziś postaram się zdobyć nowy zbiorniczek i zobaczymy jaki będzie efekt. Dzięki za wskazówkę

                  Comment

                  Working...
                  X