Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Hania mocno sie nagrzewa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Hania mocno sie nagrzewa??

    Witam posiadam hanie VI 97rok hatchback i podczas tej zimy zauważyłem że samochód sie mocno nagrzewa tzn wysoko podnosi sie wskazówka od temp. tak jak na zdjęciu https://img23.otofotki.pl/obrazki/yn...3-01-30-19.jpg nie wiem dlaczego , czym to jest spowodowane ?? I jak sie nagrzeje to śmierdzi z dmuchawy jak jest na ciepło ;/ Z góry dzieki za odp

  • #2
    Witaj, załączniki - foto, załączamy w poziomu forum, to łatwe i będzie zgodne z Regulaminem.
    Rozumiem że nie przyszedłeś do wróżki? albo jasnowidza? ... tylko na forum? ... bo na tyle treści to tylko oni są w stanie odpowiedzieć .

    Są tu ludzie co mogą coś pomóc ale oni potrzebują wiedzieć ciut więcej,
    - czy auto ma instalację LPG?
    - czy po ustawieniu ogrzewania MAX - leci gorące powietrze (upał jak z farelki z 10cm??)
    - czy występują jakiekolwiek anomalie z ogrzewaniem wnętrza?
    - czy stan płynu chłodzącego (od dłuższego czasu jest w normie) czy ubywa płynu (jeśli tak), ile już dolałeś / jak często to robisz ?
    - czy wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym?
    - czy w kabinie zapach to ten sam co płyn chłodniczy?
    - czy auto po rozgrzaniu np 5km jazdy kopci na biało?
    - czy stan oleju silnikowego b/z tzn nie przyrasta jego poziom?
    - czy włącza się wiatrak chłodnicy przy tak dużym wzroście temperatury?
    - czy sprawdziłeś (wtedy gdy silnik ma wysoką temperaturę?!!) ręcznie:
    ...... - namacalnie węże chłodnicy dolny i górny ? (jaka jest ich (wejście/ wyjście) temperatura ?
    ...... - węże gumowe nagrzewnicy - wejście i wyjście? - (jaka jest ich temperatura ?
    - czy zawór ogrzewania (który jest na węży wejścia do nagrzewnicy) jest w 100% sprawny?
    - kiedy wymieniałeś ostatnio płyn chłodniczy?


    to jest część pytań bez których nie ma sensu podejmować tematu. Tylko forum ... wróżek i jasnowidzów albo zgadywanka.. jak wolisz.
    Generalnie jeśli jesteś tak skromny w opisie, nie możesz liczyć na realną pomoc - bo to niemożliwe .

    Jeśli chcesz pomocy najpierw musisz nam pomóc przedstawić minimalną ilość informacji o sytuacji, warunkach użytkowania i stanie auta.
    Last edited by rambo7; 15-02-2013, 08:11.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Mi się kiedyś w civicu 5gen spalił bezpiecznik od wentylatora chłodnicy i to było powodem mocnego nagrzewania się silnika. Ale to było w lecie i tylko podczas postoju, bo w czasie jazdy temperatura spadała do normalnego poziomu. Więc jedną z rzeczy, które możesz sprawdzić to bezpiecznik od wentylatora.

      Comment


      • #4
        Obstawiam UPG. Chociaż równie dobrze może to być jakiś drobiazg. Ale tak jak napisał rambo - bez konkretniejszych danych możemy tylko zgadywać.
        LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
        sigpic

        Moja była Hanula... niestety ;(

        Comment


        • #5
          Pytania jakie zadał Rambo pozwolą też na wyeliminowanie zacięcia termostatu.Zacięty na małym obiegu będzie przegrzewał nie tylko silnik ale i nagrzewnicę. Temperatura podskoczy a zapach przegrzanych plastików będzie wyczuwalny. Więc poczekajmy na sprawdzenie wskazanych obszarów.

          Comment


          • #6
            Dobra dzięki za odp. Postaram sie odp na wszystkie pytania rambo7 , więdz tak :
            - silnik to 1.4 90Km bez LPG?
            -mam zepsute pokrętło od ciepło-zimno więdz na zime ustawiłem na max na ciepło-i jak sie nagrzeje jak na załączonym zdjęciu to wali bardzo gorące powietrze ;/
            -płyn chłodzący raczej nie ubywa może troszeczke ale to ciut ciut
            -nie wywala płynu ze zbiorniczkiem
            -nie to nie ten sam zapach co płyn chłodniczy bardziej taki jak by coś sie zjarało
            -auto nie kopci na biało
            -olej nie przekraczał normy- dzisiaj gymieniłem olej i filtr
            -właśnie dzisiaj zauważyłem ze jak samochód sie nagrzeje to wiatrak sie nie załancza wiedz pewnie to jest problem , spr bezpieczniki wydaje mi sie że sa ok musze dokładnie jeszcze to spr. A jak sa bezp ok to jak może być przyczyna niedziałającego wiatraka??
            -płyn chłodniczy wymieniałem jakoś ok rok temu , co najwyżej troche dolewałem ale nie dużo

            Comment


            • #7
              Jeśli bezpieczniki ok to czujnik temperatury na chłodnicy, jego połączenie albo sam wentylator. Zacznij od sprawdzenia wentylatora podpinając go "na krótko".

              Comment


              • #8
                w obecnych warunkach mimo wszystko wiatrak nie powinien się załączać, tzn nie powinna tak podnosić się temperatura a w wyniku tego nie powinien się włączać wiatrak.
                Generalnie jeśli masz taką temperaturę na silniku - to niekoniecznie załączy sie wiatrak! bo ... czujnik temperatury jest przy termostacie i na nim 99stC i na desce pokazuje Ci prawie MAX - gotuje sie.
                Natomiast czujnik na chłodnicy jest w cieczy o temp 65stC i ni hu hu sie nie załączy.

                Pytanie dlaczego w chłodnicy panuje inna temp niż w obiegu bloku? - zapowietrzenie? / co go spowodowało? - brak obiegu cieczy? / nie wiem...
                dlatego musisz wrócić do bolidu i przy okazji jak podniesie się tak wysoko temperatura daj mi odpowiedź na pytanie na które nie udzieliłeś odpowiedzi czyli temperatury gumowych węży obiegu chłodzenia ... na 100% wiem że tam będą duże różnice w dotyku .
                Jeśli tak, to pozaciskaj węża grubego - górnego od chłodnicy - czy nie idą bąble powietrza?

                każdorazowe takie przegrzanie silnika to większe prawdopodobieństwo wypalenie uszczelki pod głowica = gruba robota ! więc postaraj się jak najszybciej ogarnąć temat.

                i prosty test wiatraka - wypinasz wtyczkę / 2 kable do wtyczki i pod akumulator - jak sie zakręci - to masz pewność że silnik wiatraka sprawny, na tym etapie jednak co wiem to nie masz obiegu płynu chłodzącego w silniku - jaki jest tego powód jeszcze nie wiem.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  tak Rambo masz racje spr wszystko wszystkie bezp sa ok wiedz spr czy wiatrak chodzi podpiąłem pod akumulator i działa , spe węże i nie ma bąbli powietrza . We wszystkich przewodach jest płyn i gumowe przewody maja bd duża temp tylko wężyk od termostatu jest zimny czyli termostat szlak trafił więc to termostat sie nie otwiera . Mam nadziej tylko że nic wiecej sie nie stało ;/

                  Dobrze że problem zlokalizowany, ale następny post z taką ilością błędów usunę bez ich poprawiania. Jak Cię czytają tak Cię widzą.
                  Last edited by syriuszteam; 15-02-2013, 18:36.

                  Comment


                  • #10
                    doskonała robota ! ... widzisz fachura z Ciebie ... logicznie myślisz - logicznie działasz = musi być efekt! - wymień termostat!
                    (postaraj sie pisać by łatwo sie czytało)
                    Powodzenia !
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X