Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

parujące szyby czy to kwestia nawiewu? pomóżcie koleżance :)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • parujące szyby czy to kwestia nawiewu? pomóżcie koleżance :)

    Witam mam problem przy mojej Hani jest z 1998 r. i zaobserwowałam parowanie szyb jak przełączę nawiew na szybę i kierowce nie wiem w czym jest problem? i jeszcze strasznie długo się nagrzewa to nie jest obserwacja z ostatnich mroźnych dni ale już wcześniej to zauważyłam możecie mi jakoś pomóc??? Jako świeża użytkowniczka będę Wam koledzy baaardzo wdzięczna

  • #2
    jeśli parują szyby masz wewnątrz auta wilgoć, głównie na dywanikach pod stopami, warto często usuwać z nich wodę.
    Jeśli masz klimatyzację (sprawną) Załączaj ją wraz z nawiewem na szyby - klima wysusza powietrze i szybko odrosi szybę.
    Warto sprawdzić czy filtr klimatyzacji (przeciwpyłkowy) jest czysty.
    Jednak pierwszym warunkiem (muszę o niego spytać) w jakiej pozycji masz ustawiony tzw. Tryb nawiewu tj, Wewnętrzny ? czy Zewnętrzny ?
    Jeśłi wewnętrzny to normalne że parują szyby , przełącz go natychmiast na Zewnętrzny ~! .
    Stosując te proste zabiegi będzie zdecydowanie lepiej z parowaniem szyb.

    Co do nagrzewania się samochodu, nie wiem jakie robisz odcinki jeśli powyżej 5 km to powinno być wyraźnie ciepło w kabinie, jeśli tak nie jest to możliwe ze:
    - mało płynu chłodniczego w układzie chłodzenia, sprawdź poziom w zbiorniczku wyrównawczym
    - nastąpiła usterka termostatu - otwiera się zbyt szybko, sprawdź temperaturę gumowych węży za i przed termostatem (ich temperatury powinny wyraźnie różnić się do siebie),
    - jeśli nie dasz rady sama ogarnąć te podstawowe rzeczy co napisałem, wydrukuj i daj jakiemuś kumatemu koledze niech to sprawdzi.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kwestie parowania kolega Rambo wytłumaczył całkiem nieźle. Ja dodam od siebie, że odległość jaką musisz przejechać aby auto się zaczeło nagrzewać jest różna w zależności od temperatury i lepiej nie właczać klimatyzacji zanimi auto nie "złapie" temperatury. Po prostu będziesz miał arktykę. Z moicvh doświadczeń lepiej chwilę poczekać i nie odkręcać nawiewu do maksimum dmuchawy od razu jak wskazówka ruszy do góry, chwilę poleci ciepłe powietrze i tyle, lepiej dać mniejszy nawiew i pozwolić silnikowi się nagrzać.

      Co do zew czy wew obiegu. Oczywiście zewnętrzny, no chyba że ogrzewanie pracuje w tandemie z klimatyzacją, która odprowadza wilgoć w obu trybach. Oczywiście musisz sprawdzić poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym, bo to on ogrzewa kabinę.

      W sumie jeśli mowa o dywanikach to ja u mnie też zdarzają się być mokre (a mam welurowe więc ciągną wodę niemal jak gąbka) i nigdy jeszcze mi nie parowały okna i to bez klimatyzacji. Koniecznie sprawdz poziom płynu. Może by ć tak że jeśli kwestia parowania była obserwowana przez ciebie w lecie lub nawet na jesień (kto w końcu grzeje w lecie) to może oznaczać nieszczelność tzw. małego obiegu płynu chłodniczego. Polega to na tym że w aucie są niejako dwa układy chłodzące. Pierwszy (duży) to chłodzeni silnika. Drugi to mały (ogrzewanie), połaczony zaworem z dużym obiegiem. Rury z ciepła cieczą (gorącą) wchodzą dośrodka auta (dokładniej za schowek po stronie pasażera) i ogrzewają wymiennik (system rurek) a dmuchawa rozprowadza ciepłe powietrze po aucie.

      Wracając do problemu. Parowanie szyb może być spowodowane nieszczelnością owych węży z ciepłym płynem chłodniczym wew auta. Ciepły płyn nie gotuje się ale w wyniku różnicy temp miedzy samym płynem a wnętrzem auta paruje a dmuchawa to rozprowadza dalej. Najłatwiej jest po prostu sprawdzić poziom płynu chłodniczego. Jeśli spada to ozacza nieszczelność i należy jej szukać wew auta. Jerśli poziom jest niski należy natychmiast dolać płyn (wybrać taki do chłodnic aluminiowych) i sprawdzać co jakiś czas jego stan. Jeśli będzie spadał - czeka Cię wizyta w serwisie a tu możliwa wymiana wymiennika ciepłą (tego się raczej nie da naprawić bo jest z aluminium i taniej jest kupić zamiennik albo nawet nowy) lub któregoś z węży które do niego biegną.
      Last edited by Lord_Nikkon; 28-12-2012, 04:50.


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment


      • #4
        dzięki chłopaki
        sprawdzę wszystko co poleciliście. Mam nadzieje że nic poważnego i że dam rade sama
        a jak nie to pozwolę sobie jeszcze wam głowę zawrócić

        Comment


        • #5
          gdyby porady kolegów wyżej nie dały efektu to dorzucę od siebie, że rok temu też walczyłem z parującymi szybami. ciągle parowały, a kiedy na dworze było mokro lub padał deszcz to już tragedia, co chwile musiałem włączać klimę. generalnie posprawdzałem wszystko. pod dywanikami, w bagażniku, w drzwiach ( czy nie zbiera się woda ), w podsufitce, robiłem testy czy kanały odpływowe szyberdachu nie są pozatykane itp.
          w końcu wymieniłem filtr kabinowy ( chociaż stary wcale nie był ani brudny ani stary ) i to trochę pomogło.
          ostatecznie rozebrałem osłonę mechanizmu wycieraczek ( ten czarny plastik nachodzący na szybę ) i tam "była" uszczelka, która cała sparciała, popękała i odpadała... w jej miejsce dałem taśmę do uszczelniania okien. problem parowania szyb ustał całkowicie.
          Civic VTi B18C4 182 HP

          Comment


          • #6
            Uszczelki okienne to podstawa. Tanie i skuteczne rozwiązanie. Sam wyciszałem plastiki (a dokładniej łaczenia plastików) wewnątrz za pomocą uszczelek i też pomogły. Zetlała uszczelka pod oknem też może dawać popalić. Jednak najpierw polecam sprawdzić, rzecz ewidentną i najprostszą do sprawdzenia a więc płyn chłodniczy (taki, zazwyczaj, zielony płyn w przeźroczystym zbiorniczku koło chłodnicy), potem ową usczelkę. To musi być jedna z tych dwóch rzeczy.

            Tak czy siak polecamy się i chętnie pomożemy.


            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

            Comment


            • #7
              płyn chłodniczy jest więc to nie to a te uszczelki to gdzie bo tak za bardzo nie wiem bo może to i ich kwestia u mnie jest tak z te listwy plastikowe przy oknach z zewnątrz to są takie troche zniszczone czy to może być to??

              Comment


              • #8
                cześć. chłopakom chodzi o uszczelkę pod plastikiem przedniej szyby tam gdzie przykręcone są wycieraczki. od siebie proponuje sprawdzenie filtra kabinowego. u mnie zdecydowanie pomoglo był brudny i odwrotnie zalożony

                Comment


                • #9
                  no to po obserwacjach parodniowych to chyba chodziło o ten przełącznik obiegu bo teraz nie parują
                  jeszcze się temu przyjże ale na razie jest ok DZIĘKI WIELKIE

                  Comment


                  • #10
                    Więc oby tylko takie przygody w Nowym Roku , szerokości.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Dokładnie. Oby tylko takie problemy Cię nawiedzały w Nowym Roku.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment

                      Working...
                      X