Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pyt. dot. układu chłodzenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pyt. dot. układu chłodzenia

    Dzień dobry wszystkim,

    Dzisiaj przyszło mi wymienić płyn chłodniczy ( honda civic VI 1.4IS , 1997rok, hatchback ). Czy hciałem dokonać tego za pomocą śruby spustowej , tej plastikowej - niestety ułamałem ją przy odkręcaniu ( naszczęciście nie ukręciła się na tyle aby puścić płyn ). W tym wypadku postanowiłem wylać starą wodę z węży - odpiałem wąż 1 odpiąłem wąż 2 .
    Z tym , że ten wąż u dołu chłodnicy wypluł co miał wypluć a w chłodnicy została woda ( otwór w który wchodzi wąż u dołu jest pod kątem i ile mogło to wyleciało , reszta została ). No i zgłupiałem , postanowiłem wlać ok. 0,6l nowego płynu żeby przepłukać z wody chłodnice zatem znowu wypłynęło do miski z chłodnicy co miało wypłynąć.

    I teraz mój problem : do miski zlało się około 1,5l-1,7 starej wody demiralizowanej , coś zapewne zostało w chłodnicy.. W zbiorniczku wyrównawczym nie miałem nic a nic tej wody , ale to i tak wydaje mi się że mało zleciało , powinno koło 3l się wylać.
    Zalałem nowego płynu już chłodniczego, odpowietrzyłem i razem z połową zbiorniczka wyrównawczego weszło ok. 2-2,2l .

    Proszę napiszczcie mi czy możliwe abym miał tak mało wody w ukladzie chłodzenia czy jednak wsztystko nie wypłynęło ze względu na nie spuszczanie przez śrubę?
    Z węży wycisnąłem wszystko .. Czy może zaszkodzić mi taka jazda zakładając , że mam ok. 800ml wody w układzie a reszta to płyn chłodniczy?
    Ktoś wie może , czy są jakieś mocne kleje które by pozwoliły ten korek odkręcić , wolałbym uniknąć wiercenia.
    Z tego co mi się wydaje 3l płynu wchodzą do mojego układu.
    Dziękuję za odpowiedzi

  • #2
    jest jeszcze śruba spuszczenia płynu z bloku silnika jest ona nad filtrem oleju chyba na klucz 17 lub 19 z tego co pamietam jest tam troszke utrudniony dostęp jak już urwałes ten motylek plastikowy u dołu chłodnicy to zawsze można wyciagnąć chłodnicę to jest chwila roboty na forum było opisane w dziale zrób to sam chyba ze znajdziesz gdzieś u jakiegos sprzedawcy ten kurek chłodnicy

    Comment


    • #3
      Czyli sugerujesz , żeby jednak cały płyn na nowo wymienić a nie jeździć tak ? myślałem właśnie żeby wyjąć chłodnicę ( wiem jak ) przechylić żeby wszystko wypłynęło , ale czy dużo tej wody w chłodnicy mogło zostać ? bo z węży spłyneło więc przypuszczam że nic yam nie było


      Zamieszczone przez jump23 Zobacz posta
      jest jeszcze śruba spuszczenia płynu z bloku silnika jest ona nad filtrem oleju chyba na klucz 17 lub 19 z tego co pamietam jest tam troszke utrudniony dostęp jak już urwałes ten motylek plastikowy u dołu chłodnicy to zawsze można wyciagnąć chłodnicę to jest chwila roboty na forum było opisane w dziale zrób to sam chyba ze znajdziesz gdzieś u jakiegos sprzedawcy ten kurek chłodnicy

      Comment


      • #4
        moim zdaniem lepiej go wymienic i masz spokój na 3 kolejne lata

        Comment

        Working...
        X