Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja słabo działa w mieście

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja słabo działa w mieście

    Nie wiem czy jest to dobry dział dla tego tematu więc jeśli się mylę to proszę o przeniesienie. Mój problem polega na tym, że klimatyzacja w trasie działa świetnie lecz w mieście gdy ją włączę to bardziej leci ciepłe powietrze. Jakiś pomysł?

  • #2
    moze jest poprostu nie nabita a trasie leci zimne powietrze z wciaganego powietrza z zewnatrz

    Comment


    • #3
      Tylko, że wczoraj było prawie 30stopni i w trasie zimne leciało jeśli to coś by zmieniło.

      Comment


      • #4
        a kiedy ostatnio dobijałeś klimę ? wydaję mi się że masz za mało płynu w układzie.

        Comment


        • #5
          płyn jedno -ewidentnie klima siadła-po zatym wyczyszczenie obwodu wentylatora i etc

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez elektrotech Zobacz posta
            płyn jedno -ewidentnie klima siadła-po zatym wyczyszczenie obwodu wentylatora i etc
            Tylko, że w trasie działa idealnie.

            Comment


            • #7
              Bo w trasie obroty silnika są cały czas wysokie więc i sprężarka ma wyższe obroty co powoduje wyższe ciśnienie czynnika chłodniczego w układzie, w mieście obroty są bardzo zmienne , bardzo często niskie więc i obroty sprężarki są niskie a co się z tym wiąże ciśnienie czynnika niższe. Prawie pewne że ilość czynnika w układzie jest za mała. Czynnik w układzie klimatyzacji powinien być wymieniany co najmniej raz na dwa lata, nie wspominając już o filtrze kabinowym.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Tomo1 ma rację co do obrotów. Jednak...

                Po pierwsze sprawdz poziom czynnika chłodzącego.
                Po drugie sprawdz naciąg paska (można go nacisnąc powinien się się ugiąć zgodnie z tymi danymi), może się ślizgać i wcale nie musi piszczeć.


                Po trzecie jeśli chcesz schłodzić auto w mieście to tylko na klimie wraz z obiegiem wewnętrznym. Przy temperaturze 30st (i więcej) prędkość schładzania auta jest znacznie mniejsza na obiegu otwartym i mnóstwo energii schodzi na ochłodzenie takiego powietrza, które stoi. Podczas jazdy dochodzi czynnik chłodzący wiatru który wpada do kanałów wentylacyjnych i znacznie lepiej omiata wymiennik ciepła ergo oddaje więcej ciepła. Przy okazji. Kiedy stoisz w korkach blacha auta się nagrzewa znacznie bardziej niż podczas jazdy (tutaj właśnie jest czynnik chłodzący wiatru) i ogólnie masz wrażenie że jest cieplej. Maska auta zaczyna przypominać piekarnik i mimo niezłej izolacji przewodow A/C w komorze silnika one też się nagrzewają.

                I na sam koniec.
                możesz sprawdzić w jakim stanie masz przewody wentylacyjne - czy nie ma śmieci i czy filtr nie jest zapchany. Jedynie auta z elektrycznym napędem kompresora chłodzą w sposób stały. niestety Civic jest starszą produkcją z paskiem i nic na to nie poradzisz.


                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                Comment

                Working...
                X