Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

układ chłodzenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • układ chłodzenia

    hejka mam problem z hondzią rok 97 1.4is sedan grzeje się wymieniłem czujnik temparatury cieczy,chłodnice bo była walnięta,termostat nie sprawdziłem go przed włożeniem błąd mimo że był nowy,na trasie strzała wzrasta bez szału ale jednak a w mieście pod czerwień,wentylator się załancza,węże nie puchną jest to ponoć jeden z objawów walniętej uszczelki,pompa wody chyba też nie bo by był jakiś wyciek a go brak,co robić zanim będe wymieniał uszczelke czy wywalić termostat całkowicie i sprawdzić jak będzie reagował na otwartym obiegu????

  • #2
    Cześć.
    Odpowietrz układ po wymianie chłodnicy. Pompa jest raczej odporna ale w razie padnięcia wcale nie musi przeciekać.
    Zanim będziesz wymieniał uszczelkę zastanów się dlaczego chcesz to zrobić? Ubywa płynu? Dymi na biało ? Wyrzuca płyn ? Korek wlewu oleju pokryty dziwnym nalotem ?
    Temat kilkakrotnie omawiany w różnych konfiguracjach więc użyj opcji szukaj.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      jest kilka wątków niektóre bardzo obszernie analizowane - czytałeś?
      absolutnie nie wyjmuje sie termostatu, i nie piszesz czy masz gaz?
      za mało informacji podałeś węże nie puchną ale mogą mieć nie taką temp jak trzeba, musisz poczytać bo durnowato jest gdy sie człowiek powtarza.
      co najmniej 20 pytań mogę zadać na tym etapie już ...wiec poczytaj przemyśl i rozważ
      temat sie powiela...
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Po pierwsze. Kloego Macieju napisałeś chyba najdłuższe zdanie na forum. Postaraj się następnym razem podzielić wypowiedz na przynajmniej 3 zdania bo cieżko coś z tego wykoncypować.

        Po drugie. Sam problem był opisywany na forum i ogólnie diagnozy mogą być dwie. Pierwsza to zapowietrzenie ukłądu chłodzenia. Powietrze zbiera się w miejscu gdzie jest zamocowany termostat a ten jako element bimetaliczny nie jest w całości zalany płynem chłodniczym i pracuje wadliwie. Panaceum na to jest dość proste. Sprawdz poziom płynu w zbioniczku wyrównawczym jeśli jest za nicki dolej i czekaj aż się układ sam odpowietrzy. Można też po lekkim rozgrzaniu się silnika "pościskać" węże wchodzące i wychodzące z chłodnicy aby "ruszyć" powietrze które się nazbierało.

        Druga sprawa to sam termostat. Kiedy auto się nagrzewa (wskazówka podchodzi pod czerwony zakres) - włacza się wentylator termostatu??


        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

        Comment


        • #5
          mialem podobny problem z moja hania. Jesli jestes pewny, ze pompa wody dziala (mozna to sprawdzic w prosty sposob wlaczajac ogrzewanie na full gdy strzalka jest w poblizu czerwonego pola - powinna opasc) i uklad nie jest zapowietrzony, to po prostu wymien termostat.

          Comment

          Working...
          X