W związku z tym, że minęło już trochę czasu odkad mam H, musze w końcu przeprowadzić przegląd "klimy". Powiedzcie mi na co muszę zwrócić uwagę i co w całej "klimie" wymienić, uzupełnić? Wiadomo, że zazwyczaj uzupełnia się tylko czynnik chłodzący, wiem również o wymianie oleju w sprężarce( ? nie wiem czy dobrze to nazwałem), do tego wymiana filtru kabinowego, odgrzybianie( lepiej jak to zrobią w serwisie czy można samemu za pomoca np. https://www.autochemia24.pl/product-...matyzacji.html ) o czym powinienem jescze pamiętać. Czemu służy ozonowanie? Może macie jakieś tanie serwisy w Warszawie i okolicach, gdzie przeprowadzą mi ww rzeczy? Oraz pytanie podstawowe ile może wynieść taki serwis?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Przegląd klimatyzacji
Collapse
X
-
Zasadniczo klima nie jest skomplikowana w serwisie:
1. Sprawdzenie poziomu czynnika chłodzącego plus ewentualne uzupełnienie
1a. Można sprawdzić szczelność instalacji o ile klima pracuje bardzo źle lub ubytki są ponad normą (w serwisie powinni mieć ospowiednie zestawienia)
2. Odgrzybianie to podstawa i nie należy oszczędzać bo grzyby w klimie to naprawdę śmierdząca rzecz i niebezpieczna (legionnela)
3. Wymiana filtra co roku (polecam markowe produkty np Bosch - lepszy przepływ powietrza i dobre oczyszczenie powietrza)
4. Czyszczenie wymiennika ciepła (o ile jest brudny/ zaśmiecony)
5. Czyszczenie chłodnicy klimy (tylko nie kercherem - chłodnica jest aluminiowa i duże ciśnienie może pogiąć żeberka)
6. Sprawdzenie paska od sprężarki (w razie dużego zużycia wymienić)
To by było na tyle. Oleju w sprężarce nie musisz wymieniać bo takowego nie ma. Czynnik chłodzący ma w sobie już smary a więc sam w sobie smaruje sprężarkę.
Co do ceny to akurat nie wiem (mieszkam poza Polska) ale myślę że w 300 zł powinieneś się zmieścić o ile nie masz uszkodzonej klimy (zakłądam że tak). Cenę podałem jeszcze z czasów jak mieskzałem w Krakowie i robiłem przegląd w Fiacie Stilo. Najlepiej zadzwonić do serwisu A/C i się zapytać.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
-
Lordzie co do grzybów w klimie to nie ma co się ich obawiać, bo... ich tam po prostu nie ma (lub mała ilość). Przeprowadzono test w Auto Świecie i wynikło z niego, że czynnik chłodzący i chłodne powietrze nie są sprzyjającymi warunkami do rozwijania się ich. Smród może pochodzić z zasyfiałej/zakamieniałej od płynu chłodniczego nagrzewnicy.http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20434 <----- Moja była srebrna strzała
Comment
-
Zamieszczone przez Lord_Nikkon Zobacz postaOleju w sprężarce nie musisz wymieniać bo takowego nie ma. Czynnik chłodzący ma w sobie już smary a więc sam w sobie smaruje sprężarkę.1.4 iS 90 KM 1998 r. 3d
Comment
-
Tomos Auto Świat to dla mnie żaden autorytem w branży motoryzacyjnej (zwłaszcza ich Auto świat TV i genialne rozważania) i raczej bym się nimi nie posługiwał. Skoro czyści się klimatyzację z grzybów to są ku temu przesłanki. Po pierwsze dlatego że klimatyzacje w autach nie mają systemu bakterio- i grzybo bójczych, jak np domowe klimatyzatory (używa się ozonu a w starszych modelach chloru, lub światła UV). Nie trzeba być orłem by wiedzieć że że wiele osób cierpi na alergię i grzyby (np dzieci są bardziej podatne na choroby) . Po drugie stwierdzenie że czynnik chłodzący nie sprzyja tworzeniu się grzybów i namnażaniu się bakteri to jedna wielka pierdołą bo ten czynnik krąży w ukłądzie zamkniętym (jak w lodówce) wiec nie ma do niego dostępu żaden czynnik zewnętrzny. Po drugie do rozwoju drobnoustrojów i grzybów potrzebna jest woda która siła rzeczy skrapla się w układzie chłodzenia powietrza (u nas na wymiennikach ciepła). Klimatyzacja nie pracuje cały czas i dlatego np jak właczysz klimę po np całym dniu to dobywa się z niej przykry zapach (nie są to liście bo by śmierdziały cały czas) - to właśnie ta skroplona woda której resztki zostają w układzie w efekcie skrpalnia przy dużych różnicach temepratur. Więc trochę sie wkopałeś.
Po drugie smród o którym mówisz - jakie płyn chłodniczy?? W dobrze działąjącym układzie płyn nie wydobywa się na zewnątrz bo krąży w ukłądzie zamkniętym (słyszałem określenie mały układ) więc nie płyn ci śmierdzi. Jeśli mówiesz o kamieniu to nie wiem skąd ci się on miałby wziąść skoro w ukłądzie pracuje glikol lub jego odmiany i które miesza się z wodą zdemineralizowaną a nie z kranówą (która w polsce ma więcej kamienia niż Tatry). Jednak jeśli w wymienniku byłby kamień to byłby to mój najmiejszy problem bo chłodnica by już nie pracowała. I swoją drogą jaki ma wpływ układ grzania do klimatyzacji skoro czynnik klimatyzacji to coś zupłenie innego niż płyn chłodniczy? Zgadzam się że zasyfienie ( kawałki liści gnijące od wody skraplającej się w układzie lub wilgoci) moze powodować przykry zapach.
Legion Czynnik chłodniczy jest już fabrycznie zmieszany z odpowiednią porcją smaru w odpowiednich proporcjach tak więc panowie podczas nabijania klimy podając czynnik chłodniczy od razu podają odpowiednią proporcję smaru. Zdarzają się serwisy w których mieszanie następuje w zenętrznym urządzeniu ale wynik jest ten sam. Przy serwisie klimy nie wymienia się żadnych olejów.Last edited by Lord_Nikkon; 13-01-2012, 21:36.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
zabieg oznowania umożliwi usunięcie każdego rodzaju nieprzyjemnych zapachów z wnętrza samochodu. Ozonowanie odgrzybia . Metoda ta pozwala na całkowite usunięcie przyczyn zapachów powstałych na skutek m.in. palenia tytoniu, przewożenia zwierząt itp. ja swego czasu ozonowałem i w aucie zrobił sie swiezy zapach wiem uwarzam ze watro odswierzyc wnetrze a wlasnie ozonowanie tez odgrzybia i niszczy bakterie u układzie klimatyzacji i ogrzewania.Last edited by resoviaczek; 14-01-2012, 10:48.
Comment
-
resoviaczek po pierwsze odświeżać pisze się przez ż tak samo jak uważam (wymiana na uwaga).
Legion Zazwyczaj klimatyzację czyści się przez podanie na wejściu układu wentylacji rozpylanego w powietrzu środka chmiecznego, na bazie chloru lub innych środków chemicznych mające właściwości bakteriobójcze (przegląd środków jest spory) wentylacja zasysa z maszyny (lub nawet puszki owy środek i dochodzi do oczyszczania układu z drobnoustrojów i grzybów. Wada dość zasadnicza to częsty tłusty osad na tapicerce (wentylacja wywiewa owe środki wew auta), rzadziej jednak zawsze może dojść do wytworzenia nieprzyjemnego zapachu (marne środki) lub alergi na owe chemikalia.
Ozonowanie jest relatywnie tak samo przeprowadzane ale używa się najczęściej tzw ozonatora który wytwarza ozon.
Zalety:
– Niszczy bakterie, pleśń
– Usuwa zapach dymu papierosowego
– Odkaża całe wnętrze samochodu
– Nie pozostawia tak jak środki chemiczne tłustej i lepkiej tapicerki
Wady
-przez około 2 dni utrzymuje się niemiły zapach
-ozon w wyższych stężeniach jest szkodliwy dla zdrowia dlatego co najmniej pół godziny należy wietrzyć samochód.
A tutaj ogólnie o ozonowaniu
Ozonowanie jako zaawansowany proces utleniania wykorzystywane jest w procesach technologicznych, ponieważ:
przyśpiesza niektóre reakcje chemiczne (np. utlenianie)
wspomaga procesy filtracyjne przez aglomeracje cząsteczek
pozwala efektywnie usunąć m.in. żelazo, mangan i amoniak
przyspiesza utlenianie mikrozanieczyszczeń oraz naturalnej materii organicznej
przywraca wodzie naturalną barwę i krystaliczną przejrzystość
usuwa z wody nieprzyjemny smak i zapach
zapewnia czystość mikrobiologiczną - usuwa bakterie, wirusy, ich spory i cysty oraz pleśnie i grzyby
Ogólnie bardzo polecam tą metodę (z tego co patrzyłem to taki zabieg kosztuje ok 60 zł) zwłaszcza jeśli masz dzieci lub sam jesteś alergikiem albo palaczem.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
Zdecydowanie tak bo ozonowanie samo w sobie dezynfekuje (ogrzybia, zabija bakterie, roztocza itd) a to że zabija również zapaczy z wnętrza auta to dodatkowa zaleta. Można się jeszcze pokusić o czyszczenie wymiennika ale jeśli miałeś filtr i wymiennik nie jest przytkany to nie ma sensu - za dużo roboty.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
Wymiennik ciepłą jest w puszcze zaraz obok filtra. Jeśli przypatrzysz się w otwór (bez skojarzeń) w który wkładasz filtr (teraz to ja mam skojarzenia
) to prawdopodobnie po lewej stronie (może być odwrotnie bo ja mam JDM z kierownicą po złej stronie) widać żeberka wymiennika. Jeśli nie są zatkane przez jakieś paprochy to wszytko w porządku. Ja miałem sytuację że poprzedni właściciel nie włożył nowego filtra i cały syf zatrzymywały owe żeberka i musiałem wszystko czyścić. Jednak jeśli Ty wyminiasz go regularnie to nie ma się czym przejmować.
Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172
Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535
Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG
Tęsknota za Hanką jest ciągła.
Comment
-
wymiennik - w nomenklaturze klimy to parowacz, on oddaje zimno do kabiny stanowi integralną część z nagrzewnicą (jest blisko niej). Tak jak LN pisze musisz dać nura pod konsolę i tam jak wyjmiesz filtr kabinowy (poświeć latarką) będzie układ nagrzewnicy i parowacza pod nim jak włożysz rękę może być coś w rodzaju szlamu (brudno osad z pyłu, maź lepista) czsem nawet liści czy owadów (to właśnie czasem śmierdzi i nie da się tego usunąć sprayem - tylko szmata i mechanicznie) wszysto spływa rynienką do rurki która w lato "sika" pod auto - przy okazji możesz sprawdzić czy to jest czyste i drożne.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment