Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z zagrzaniem się silnika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z zagrzaniem się silnika.

    Kiedy odpalam hanię i przejeżdżam 15 km wskazówka od temp cieczy nawet nie drgnie. Silnik jest nadal zimny i trudno ogrzać wnętrze kabiny. Dopiero wskazówka się dźwiga kiedy zatrzymuję się po drodze np. światła czy staję w korku, ale podczas dalszej jazdy wskazówka znów opada poniżej dwóch kresek. Narazie mamy telko lekkie przymrozki i ogólnie jest ciepło. Boję się co będzie potem np przy -5 st. Nie chcę specjalnie kręcić hani na wysokie obroty
    przy zimnym silniku żeby go nie katować. Może się mylę w tym przypadku. Może wystarczy kawałek styropianu włożyć za atrapę. Proszę o wasze rady.
    P.S. WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
    Rocznik 99 5d D14Z4 1,4 is

  • #2
    Wychodzi na to że termostat walnięty.Może brakować płynu chłodzącego albo układ zapowietrzony.Chociaż to raczej usterka w odwrotną strone że szybciej by się grzał.Możliwe że masz cały czas otwarty duży obieg chłodzenia nawet na zimnym silniku co powoduje długie dojście silnika do osiągnięcia optymalnej temperatury.

    Comment


    • #3
      Termostat

      Faktycznie. Nie pomyślałem że termostat też może się nie zamykać. Narazie są świeta i moja małżonka nie zgodzi się żebym w tym czasie gotował termostat w jej kuchbi Sprawdzę później czy zawór będzie wykonywał jakikolwiek ruch. a narazie to bedę jeździł bardzo ekonomicznie he he.
      Rocznik 99 5d D14Z4 1,4 is

      Comment


      • #4
        Miałem właśnie to samo. Wymiana termostatu i jest ok. Test wykazał , że zgodnie z podejrzeniami, termostat się nie zamykał.
        Teraz i szybko się nagrzewa do temp. roboczej i ogrzewanie jest wydajniejsze.
        Pozdrowienia

        Comment


        • #5
          A tak podczepiąjąc się pod temat, ile czasu zajmuje dojście u Was wskazówki temperatury do "właściwego" połozenia?
          U mnie trwa to ok. 5 minut. Jazda normalna, oczywiście bez kręcenia na maksa

          Comment


          • #6
            hmm a ja mam pytanie z innej beczki ;/ a mianowicie silnik sie nagrzewa wszystko ladnie mniej wiecej w 4-6 minutek jazdy ALE! zauwazylem ostatnio ze wskazowka od temperatury olejny w ogole mi sie nie podnosi oO
            i teraz pytanie padl zegar czy czujnik jakis? oO jakies rady?

            Comment


            • #7
              sprawdz poziom,czy nie trzeba dolewki

              Comment


              • #8
                olej wymienialem z 6k km temu i generalnie od tej pory nawet grama mi nie wziela co jakis czas sprawdzam stan i wszystko jest OK ;/ a 'wskaznik' (zegar) temperatury padl mysle nie dalej jak tydzien temu wczesniej wszystko bylo OK ;/ dlatego nie wiem co moglo sie z tym stac ;/

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez krs1980 Zobacz posta
                  A tak podczepiąjąc się pod temat, ile czasu zajmuje dojście u Was wskazówki temperatury do "właściwego" połozenia?
                  U mnie trwa to ok. 5 minut. Jazda normalna, oczywiście bez kręcenia na maksa
                  Teraz po wymianie termostatu nagrzewa się 3-4 minuty.
                  Ciekaw jestem jak teraz spalanie. Po tankowaniu dam znać.
                  Pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez andy020 Zobacz posta
                    olej wymienialem z 6k km temu i generalnie od tej pory nawet grama mi nie wziela co jakis czas sprawdzam stan i wszystko jest OK ;/ a 'wskaznik' (zegar) temperatury padl mysle nie dalej jak tydzien temu wczesniej wszystko bylo OK ;/ dlatego nie wiem co moglo sie z tym stac ;/
                    "Samurajowi" chodziło raczej o płyn chłodniczy, a nie olej. ( tak podejrzewam)
                    Wskażnik na zegarach informuje o temperaturze płynu chłodniczego ,a nie oleju.
                    Pozdrawiam
                    Last edited by arek; 29-12-2008, 15:53.

                    Comment


                    • #11
                      wymień termostat na nowy lub używany i na100% będzie dobrze

                      Comment


                      • #12
                        Żadnych używanych! Nowy to koszt 30-40zł.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez krs1980 Zobacz posta
                          Żadnych używanych! Nowy to koszt 30-40zł.
                          popieram w 100%. Tylko nowy !!!!! Koszt oryginalnego w ASO ok 60 zł.
                          Ale może być i zamiennik . Najważniejsze żeby temperatura otwarcia = 78 st.C
                          Pozdrawiam

                          Comment


                          • #14
                            moze bbyc też wiekrza temp.dogrzeje sie

                            Comment


                            • #15
                              Pewnie ,że moze być wieksza. Ale osobiście uważam ,że jak japońcy napiszą na oryginale 78 stopni to należy się tego trzymać kupując zamiennik.

                              Comment

                              Working...
                              X